peetah Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Bildet er tatt selv, i vasken hjemme, etter at jeg leste "bruksanvisningen" for hvordan det gjøres her på diskusjon.no . Bildet har selvsagt vært en tur gjennom både PS og Photodraw, før det endte opp her. Hva synes dere? Lenke til kommentar
reds Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 For meg virker det lyset _veldig_ unaturlig. Kunne du lastet opp originalbildet? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Unaturlig lys, som Marius sier. For dårlig fokusering. Ellers fine farger og sånn.. Skyggene i bakgrunnen er heller ikke så delikate.. Jobb med fokusering og fjern det lyset, så blir det bra.. Lykke til.. Lenke til kommentar
peetah Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) HEHE , ja, lyset kan vel virke litt uverkelig, med god grunn . bildet ble så godt som svart hvitt da jeg tok det, jeg bruke hvite ark som bakgrunn og vannet var verken lyst på med farget lyst eller tilsatt konditorfarge, så det ble jo helt grått... jeg legger ved orginalbilde, så ser du hva jeg hadde å jobbe med ps: dette bildet er ikke gjort svart hvitt i noe redigeringsprog. SLIK VAR DET DA DET BLE TATT!! Endret 25. mai 2007 av peetah Lenke til kommentar
reds Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hvilket kamera bruker du? Virker som det sliter med å fokusere godt nok. Forresten, det funker dårlig med blitz på slike bilder. =/ Lenke til kommentar
WexFury Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hvilket kamera bruker du? Virker som det sliter med å fokusere godt nok. Forresten, det funker dårlig med blitz på slike bilder. =/ 8704056[/snapback] hvorfor fungerer det dårlig med biltz på dråpe bilder?? peetah: jobb videre med dråpebilder finn riktig fokus så får du nok et blinkskudd en dag.. liker ikke den photoshop stjerna noe særlig heller Lenke til kommentar
peetah Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 takk for kritikken:). Stjerna er lagt på i photodraw(mye lettere enn i PS). jeg bruker Nikon D50, kun det beste er godt nok, jeg bruker manuell fokus, og kan ha bommet litt. F/11. lukkertid på 1/500 sekund og blitz. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg likte orginalen best.. samme utsnittet på det, bedre kontraster og noe mer skarphet, så er det bedre. Marius E: Jeg har alltid brukt blitz på dråpebilder.. Har aldri hatt noe problemer med det. Lenke til kommentar
reds Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Når jeg nevner bruk av blitz tenker jeg på refleksjoner som kan se forstyrrende ut. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Blitsen hjelper til å fryse bildet, serlig om det er mørkt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Grunnen til at det er mye refleksjoner er nok heller vinkelen bildet tas i, og ikke blitzen's feil. Det er noe alle dere andre også må få til bedre, for de fleste bildene som legges inn har for mye refleksjoner i vannet. Lenke til kommentar
peetah Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Det alle beste vil vel være å ta dråpebilder i et helt bekmørkt rom. da vil blitzen som som regel er raskere enn kameraet bestemme "lukkertiden" hvis dere forstår hva jeg mener... Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Ta å kok sammen ei voldsom sukkerløsning, da får du høyere viskositet og derved lengre (litt) tid å ta bildet på. Vannet holder formasjon lengre. Men synes ikke det første var noe å rope hurra over, og den lys-stjerna du hadde redigert inn var bak mål spør du meg. Jobb mer med fokus, et tips fra meg er å bruke manuell fokus (nå begynner vel Mr.Olsen å hyle), og still den inn omtrent der du forventer at dråpen skal falle, da slipper du at fokus feks. treffer på veggen bak Endret 26. mai 2007 av Bjorhus Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Det alle beste vil vel være å ta dråpebilder i et helt bekmørkt rom. da vil blitzen som som regel er raskere enn kameraet bestemme "lukkertiden" hvis dere forstår hva jeg mener... 8707660[/snapback] Hva? Det er da bare å sette på høyeste mulige lukkertid og knipse ivei! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Det alle beste vil vel være å ta dråpebilder i et helt bekmørkt rom. da vil blitzen som som regel er raskere enn kameraet bestemme "lukkertiden" hvis dere forstår hva jeg mener... 8707660[/snapback] Hva? Det er da bare å sette på høyeste mulige lukkertid og knipse ivei! 8707781[/snapback] Ikke høy, men rask.. Blits er alltid en fordel ved fotografering av raskt bevegelige motiver, som f.eks. dråper.. Lenke til kommentar
peetah Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) blitzen varer ofte ikke lengre enn 1/10 000 sek. hvis man da sette på 1/60 sek på lukkertiden i et bekmørkt rom, vil jo ikke kameraet ta inn noe lys annet enn det som skjer akkurat i det blitzen lyser opp rommet. DET ER ET KORT ØYEBLIKK! på den måten vil man kunne bestemme "lukkertiden" med blitzen! Er det lurt å bruke konditorfarge, for at ikke vannet skal bli grått?? Endret 26. mai 2007 av peetah Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Det alle beste vil vel være å ta dråpebilder i et helt bekmørkt rom. da vil blitzen som som regel er raskere enn kameraet bestemme "lukkertiden" hvis dere forstår hva jeg mener... 8707660[/snapback] Hva? Det er da bare å sette på høyeste mulige lukkertid og knipse ivei! 8707781[/snapback] Ikke høy, men rask.. Blits er alltid en fordel ved fotografering av raskt bevegelige motiver, som f.eks. dråper.. 8708064[/snapback] Kverulant Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Blitzen varer ofte ikke lengre enn 1/10 000 sek. 8708269[/snapback] Og dette er du 100% sikker på? Lenke til kommentar
peetah Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 jeg og flere andre her på forumet... hvis du finner noen andre tråder som handler om dråpebilder vil du se at andre har skrevet liknende... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 jeg og flere andre her på forumet... hvis du finner noen andre tråder som handler om dråpebilder vil du se at andre har skrevet liknende... 8709556[/snapback] Jo det er fult mulig, jeg var bare interessert i om tallene stemte, ren nysgjerrighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå