Iyon Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hei, nå er jeg mildt sagt voldsomt frustrert 1. installerer Vista, tar en 4-5 timer 2. installerer skjermdrivere 3. installerer nforce drivere, som av en eller annen grunn kun inneholder ide-drivere 4. bluescreen ved boot 5. Forsøker last known good, men får bluescreen av det også Hva gjør jeg nå? reinstallere hele greia? Akkurat nå lurer jeg på hvordan de kan greie å slippe et så elendig os, ligger i øyeblikket under winME på lista over os jeg har prøvd. Jørgen Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Du må ha en utrolig treg maskin, som bruker 4-5 timer på å innstallere Vista. Hos meg innstalleres Vista på 20-30 min. Men nok om det, en måte du kan forsøke å fikse det på er å bruuke Recovery Console. Boot maskinen fra VistaCDen din og klikk på "Innstaller Vista". I neste bilde får du tilbud om å reparere den Vista-versjonen du har innstallert. Kjører du den vil evt skadede systemfiler bli byttet ut og fikset. Hvis ikke dette funker vil jeg anbefale deg å reinnstallere. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg tror grunnen til at Vista oppfører seg tregt er et annet problem jeg har med min splitter nye vista installasjon. Kort oppsummering av min disksituasjon. Nvidia Mirrored set> C: - Windows XP, NTFS D: - Windows Vista, NTFS Hitatchi 250GB Z: - NTFS partisjon, generell lagring I XP funker Z: utmerket, jeg kan lese filene, spille spillene som er installert der osv. I Vista Står Windows Explorer lenge og forsøker å åpne disken, men feiler og rapporterer IO-Error. Bestemte meg for å boote XP, ta backup, boote Vista og formatere. Disk Management tok evigheter for å starte. Slettet først partisjonen, noe som eliminerte tregheten ved aksess til disken, opprettet ny partisjon og forsøker å formatere. Her går det i stå, Hverken vanlig eller quick format er vellykket, etter en formatering er fortsatt filsystemet av typen RAW, og jeg får IO-error ved forsøk på å åpne disken. Noen som forstår noe? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg kom fram til at det måtte være en driver som forårsaket problemet, så jeg forsøkte å sette den single disken i raid i JBOD-modus, og nå funker det fjell! Heia Nvidias Vista-drivere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå