Lilja4ever Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg vet ikke om dette er rette plass å starte emnet på, men jeg prøver likevell. Jeg vil bestille f.eks klær hos ebay, og lurer på hvordan man regner ut hva prisen bli i norske kroner? Hvordan regner jeg moms og slikt? toll står som oftest da, men ska momsen regnes av oll og pris sammenlagt? hmm..skjønner ikke dette helt Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) denne burde nok flyttes til Webshop- og butikkdiskusjoner "Varer med en verdi inntil 200 kroner og bøker til personlig bruk er fritatt for moms og tollavgifter ved innførsel til Norge. Når varens verdi er under 200 kroner slipper du å betale moms eller tollavgifter, selv om eventuelle frakt- og forsikringskostnader gir deg en totalpris over 200 kroner. Koster varen 200 kroner eller mer, legges eventuelle frakt- og forsikringskostnader til beregningsgrunnlaget, og det ilegges 25 % moms og eventuelle tollavgifter. De aller fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, CD- og DVD-plater, er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte." Kilde Endret 25. mai 2007 av Grievdus Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) denne burde nok flyttes til Webshop- og butikkdiskusjoner "Varer med en verdi inntil 200 kroner og bøker til personlig bruk er fritatt for moms og tollavgifter ved innførsel til Norge. Når varens verdi er under 200 kroner slipper du å betale moms eller tollavgifter, selv om eventuelle frakt- og forsikringskostnader gir deg en totalpris over 200 kroner. Koster varen 200 kroner eller mer, legges eventuelle frakt- og forsikringskostnader til beregningsgrunnlaget, og det ilegges 25 % moms og eventuelle tollavgifter. De aller fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, CD- og DVD-plater, er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte." Kilde 8703744[/snapback] Høres bra ut så hvis jeg har forstått dette rett, så hvis jeg byr på et par sko på ebay og får dem for under 200, og det kjøpes i usa, og det står at det er tollavgift på 30 dollar så slipper jeg denne tollavgiften? Edit: glemm det, jeg så på frakten, og blandet det med toll, men sjønne takk Endret 25. mai 2007 av Lilja4ever Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Eit lite eksempel henta frå Toll.no Pris på skjorte = £17,5 ~ kr 210,- Frakt og forsikring kr 100,- Toll: 10,7 % av kr 310,- (regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring) kr 33,- Merverdiavgift: 25% av (310,- + 33,-) (regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring) kr 85,- Avgifter totalt (avrundet til hele kroner) kr 118,- I tillegg vil det nok komme eit tollgebyr på rundt 80 kroner. Totalt: 210+100+118 = 428,- Trur det skal være riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå