Ludolf71 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Kjøpte meg et privat ADSLmodem etter at Xavi'en som fulgte med hadde en liten hikke. Valgte Linksys da jeg har gode erfaringer med dem fra før. Har snakket med Ventelosupport og fått oppgitt 8/35 i VCI og VPI, og multiplexing er satt til LLC. DSL Modulation er G.dmt, har 6MB linje. Dette fungerer ikke og jeg har prøvd mange andre konfigurasjoner også uten hell. Har prøvd med forskjellige ledninger og splittere også. Har svidd av tre kvelder på dette så langt Her er statusmeldinger: DSL Status: Down DSL Modulation Mode: NOT TRAINED DSL Path Mode: INTERLEAVED Downstream Rate: 0 Kbps Upstream Rate: 0 Kbps Downstream Margin: 0 db Upstream Margin: 0 db Downstream Line Attenuation: 0 Upstream Line Attenuation: 0 Downstream Transmit Power: 0 Upstream Transmit Power: 0 PVC Connection Encapsulation: RFC1483 Bridged Multiplexing: LLC QoS: UBR PCR Rate: 0 SCR Rate: 0 Autodetect: Disable VPI: 8 VCI: 35 Enable: Yes PVC Status: Down Er på en fersk Telenorsentral med Ventelo som virtuell leverandør. Takknemlig for bistand til denne. Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Har du prøvd vpi/vci 2/32 eller 0/35? Worth a shot. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Prøvd 0/100 som VPI/VCI? Og det er ett annex-B modem? Lenke til kommentar
Ludolf71 Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Prøvd 0/100 som VPI/VCI?Og det er ett annex-B modem? 8706628[/snapback] Jeg visste ikke om diverse annex-modus, i det desperat forsøk lasta jeg inn ny firmware i går, det var annex-a fra UK. Prøvde å laste inn annex-b i dag fra Tyskland, men da får jeg "upgrade failed" Den norske siden til linksys har ikke firmware til v2. Så jeg sliter litt nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå