Gå til innhold

Hjelp meg med å få E6600 @ 3.2ghz+

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg sliter med å overklokke systemet mitt. Er ganske noob.

Evga N680i

2gb Crucial PC-8500

8800gtx

E6600

Kan noen hjelpe?

Her er mitt system/innstillinger:

CPU: C2D E6600

Hovedkort: Evga Nforce 680i

BIOS: P28

Minne: Crucial BalistiX PC-8500 2048mb

Kjøler: Zalman 9700NT

FSB Frequency: 266 (1066 QDR)

CPU:RAM: Auto

Timings: 5-5-5-15

CPU Volt: 1.55

Idle: 35-40 c

Load: 45 c

TAKK!! :dribble:

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med at du sliter med det? Vet du ikke hvordan? Utdyp spørsmålet, og jeg hjelper med glede :)

8702892[/snapback]

Takk!! :dribble:

Vel, veit ikke helt hva jeg skal velge i BIOS for å få alt til å funke ordentlig. Er så himla ustabilt... Veit såpass mye som at jeg har en cpu som klokker dårlig. Dårlig batch eller noe greier.. men den burde vel greie minst 3.2 ghz?

Saken er at jeg får boot med 3.2 ghz, men av en rar grunn når jeg restarter maskinen så vil den ikke restarte. Jeg må dra ut strømmen, prøve å starte og dra ut strømmen igjen. Dette kanskje 3 ganger. Til slutt så booter den med de innstillingene jeg valgte og jeg suser rundt i windows med 3.2 ghz...

Her er de innstillingene jeg har:

Vcore - 1.6375 (!!)

FSB - Auto

MEM - 2.25

SPP - Auto

MCP - Auto

HT - Auto

Nforce680i chipsettene har jo muligheten for å kjøre "unlinked" modus mellom ram og fsb. Men hver gang jeg velger en hastighet (en hastighet som ramen min SKAL klare) så får jeg bluescreen i windows....

Hjelp!! :cry:

EDIT: Må kjøre så høy Vcore eller så booter den ikke i det hele tatt...

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar

Stiller du bare fsb og vcore rett opp så høyt med en gang? Eller går du gradvis? Du MÅ gå gradvis, oppover å sjekke temperaturer og stabiliteten. Ikke gå rett for 3.2ghz men se hvor mye ditt system klarer.

Altså, først går du gradvis oppover med FSB mens du booter og sjekker temperaturer og kanskje kjører et benchmark, når systemet etterhvert begynner å bli ustabilt prøver du deg med litt Vcore, husk at når du stiller på vcoren blir prossesoren veldig fort mye varmere.

Er ikke så utrolig erfaren på overklokking av de "nye" core2 prossesorene, men dette var ihvertfall fremgangsmåten på gamle prossesorer. (Håper noen erfarne kommenterer dette dersom jeg sier noe feil) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...