AlecTBM Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg holder på med et automatisk backup system av en privat server. problemet ligger i at jeg må få eksportert databasen og lagt den sammen med de andre filene Noen som vet hvordan?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Jeg ville sett på mysqldump. Dette kommandolinjeprogrammet følger med mysql. Du kan kjøre dette f.eks. via en cronjobb, eller hvis du absolutt må, kjøre det gjennom PHP med f.eks. exec eller passthru. Syntaks (legg merke til manglende mellomrom mellom -p og passord, det skal være slik): mysqldump --andre-parametere -h min.database.net.eller.ip -u brukernavn -ppassord databasenavn > /en/fin/fil.sql Endret 25. mai 2007 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
xqus Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 du kan jo titte her hvis du vil og; http://gallery-contrib.svn.sourceforge.net...upSiteAdmin.inc se etter funksjonen doBackup. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg vet om mysqldump, men jeg kjører xampp for øyeblikket der den ikke funker. doBackup funksjonen forsto jeg ikke noe av. (OOP?) Men takker skal se nærmere på det. Noen andre som har forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 mysqldump funker fint med xampp. Det eneste du trenger å gjøre, er å legge C:\dir-til-xampp\mysql\bin til i Windows sin miljøvariabel PATH, s skal det funke helt fint Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Okey (Finner nok fram i linux) Skal se på det litt senere Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Ja der funka det Takker Endelig automatisk backup For de som er interessert så er dette shell scriptet mitt til xampp mappe="/path/to/backup/folder/`date +%F-%R`" mkdir $mappe /opt/lampp/bin/mysqldump -u root --password=mysqlpass database >$mappe/backup.sql tar -cf $mappe/backup.tar /opt/lampp/htdocs/* Endret 26. mai 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå