amdorintel Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hei, en kammerat av meg har byttet internettleverandør fra Telenor til Start på 12mb Han har fått ny router og et modem eller hva det heter:) Det som skjer er at begge dataene i huset har kontakt med router men kommer ikke på nett..når han går inn i routeren så kommer han en plass det det står at server is temp unreacheble eller hvordan det skrives ringt start og dem sier det er telenor sin skyld..er vist noe med "ppoe".. noen som vet noe.. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har du/kompisen din lest manualen som fulgte med? (Hvis det fulgte med) Når du ringer start, så skal de jo hjelpe deg/han å komme på nett.. Hvis ikke, ring Telenor og spør hvorfor det ikke funker. Nå vet ikke jeg oppsettene på Telenor og Start, så derfor kan ikke jeg gå inn på detaljer iallefall. Har dere sjekket nettverkskortet sitt oppsett? Om det står fast ip, default gateway osv? Er det bekreftet at start sitt bredbånd er oppe og går? Koble ruteren til en maskin, fjern evt. faste ip'er på nettverkskortet, og skriv inn default gateway i IE/Opera/Firefox, og fjern alt av innstillinger på ruteren (Hvis det er samme ruter som er brukt mens Telenor linjen var operativ) Evt. finn en resett knapp på ruteren, og hold inn den, sånn at den går tilbake til fabrikkinnstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå