Pebble Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 For min del vil jeg si Wii kontrollene er best.. den ligger godt i handa og føles naturlig.. 360 kontrollen er forsåvidt også herlig.. Det som overrasket meg mest da jeg kjøpte meg en 360 faktisk.. Hadde ikke sett så mye på den, og var redd den skulle være litt mer som den gamle store klumpen.. og, det var også en grunn til at jeg drøyet litt med kjøpet.. Men, da jeg fikk den var den helt nydelig.. det er D-paden som kunne vært bedre.. men, alt i alt en veldig mye bedre kontroll en PS2 kontrollen som jeg hadde vært trofast til i mange år, og som jeg trodde var god.. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Liker veldig god plasseringen av analogstikkene, i motsetning "hva faen"-opplegget på Sixaxis. 8702669[/snapback] Hehe kunne ikke vært mer enig. Greit nok at PS-kontrollene fikk de analoge stikkene på den plassen fordi de ble puttet på som en krise-løsning i sin tid. MEN hvordan i hefflete har Sony klart å beholde plasseringen slikt? Og det for 3de gang på rad? Nei det er for meg helt uforståelig. Bananen så jo konge ut Håper Sony gjør som MS gjorde med første xbox og tar til vettet og redesigner kontrolleren fort som f... Sixaxis er i min verden rett og slett så utdatert som det er mulig å få det. Den blir jo banket av kontrollerene til N64 jo PS! JA dette er _mine_ meninger Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg synes også gamecube kontrollen kommer i topsjiktet, men skal inrømme at xbox 360 kontrolleren er en av de to der oppe. Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 I agree. Elsker 360 stikka. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg er helt enig Den passer utmerket godt i hendene - ikke for stor, og ikke for liten. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 - Det brukes AA batterier i kontrolleren. Dette er noe jeg ikke liker da jeg liker å lade ting, istedefor å bruke å kaste batterier. Vet jeg kan kjøpe Play and charge kit. Men det er et par hundre ekstra på en allerede veldig dyr kontroll. 8702429[/snapback] Hva med å kjøpe en vanlig liten batterilader og noen oppladbare AA-batterier? 8702456[/snapback] Det er jo like tungvint. Foretrekker PS3 metoden med USB kabel rett inn i kontrolleren. (vil ikke trolle her med å dra frem PS3, men synes på dette så har den en mye bedre løsning) 8702598[/snapback] Som du selv har nevnt har 360 mulighet for nøyaktig den samme løsningen så du har ikke noe poeng. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) 360 kontrollen er veldig god å holde i og har veldig gode triggere, akkurat passe motstand føler eg. Som andre har påpekt har desverre kontrollen ein totalt ubrukelig D-pad som overgår GC sin latterlige lille,og bortimot ubrukelig D-pad.(eineste minus med GC kontrollen,bortsett fra at den er vanvittig stygg) Stikke plasseringen over går PS2/3 kontrollen så det ljomer etter. Føles naturlig slik de er. Kontrollen har overall ganske bra kvalitetsfølelse.Ikkje mye knirk og knark her. No har eg ikkje prøvd Sixaxis,men Dual Shock føles ut som billigvare fra nederste hylle på BRIO.Malplasserte stikker hjelper jo ikkje på, den har i det minste rumble Men, D-paden er klart den beste på markedet. Presis og stor nok til at man faktisk treffer faenskapet under hektisk spilling. Nok ein gang, eg fatter faen meg ikkje at MS bruker denne typen D-pad. For det er ikkje reint få ganger den møkka der har ødelagt for meg under F.eks GeOW online. Herlig å stå med Lancer i nærkamp gitt. Nei, bytt D-padden ut og da snakker man virkelig god kontroller Bare for å få sagt litt om Wiimoten så er denne også veldig herlig, men sliter med samme latterlige lille D-pad som GC. Føles veldig naturlig å spille på Wii, men eg kan sitte lengre med 360 kontrollen uten å få vondt i leddene f.eks. Bah..blåser meg alltid opp når det er snakk om gampads altså Men ja, 360 sin står noenlunde likt med GC kontrollen. Wii er liksom litt for seg sjøl i egen gate. Endret 25. mai 2007 av Mala Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Som du selv har nevnt har 360 mulighet for nøyaktig den samme løsningen så du har ikke noe poeng. 8703464[/snapback] Den har fremdeles en stygg og upraktisk utvekst under som virker pålimt i siste liten. Det koster også ekstra. Noe som tydeligvis Xbox brukere er vedig opptatt av. Så da tar jeg det som et minus. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Som du selv har nevnt har 360 mulighet for nøyaktig den samme løsningen så du har ikke noe poeng. 8703464[/snapback] Den har fremdeles en stygg og upraktisk utvekst under som virker pålimt i siste liten. Det koster også ekstra. Noe som tydeligvis Xbox brukere er vedig opptatt av. Så da tar jeg det som et minus. 8704886[/snapback] Og fremdeles er den bedre å holde i en Sixaxis. Batterplasseringen på kontrollen er helt grei, og dessuten langt mer praktisk enn Sixaxis, etter som dårlige batterier kan byttes ut etterhvert, som er en noe billigere affære enn å bytte ut hele kontrollen slik det er i Sixaxis sitt tilfelle. Batterier sin levetid går gradvis nedover, og når disse når null, så er Sixaxis så og si skrot, enten sende den inn til Sony og få byttet batteri, eller kjøpe en helt ny kontroll, dette er alternativene. Noe man slipper med 360 sin kontroll, så ser du langsiktig så er Sixaxis veldig upraktisk. Så jeg ser endå ikke hvordan du har et poeng Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Deler også samtlige andre i denne tråden sin oppfatning om at dette er den beste kontrolleren igjennom tidene, men perfekt er den desverre ikke. En Xbox360-kontroller med D-paden og de analoge stikkene(ja selve stikkene, ikke plasseringen av disse) til ps2, samt litt bedre skulderknapper hadde(i mitt hode) vært perfekt Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 360-kontrollen er god den, men som det blir sagt her så er den D-paden helt ubrukelig. Som Mala sier så er det ufattelig at MS har godtatt å putte den på den kontrollen. Det er grunnen til at det er umulig å spille slåssespill (ikke at det finnes så mange til xbox) og andre ting som man må bruke D-paden til. Jeg er vel en av få som synes Sixaxis er en herlig kontroll, og det eneste som får meg til å foretrekke den er faktisk D-paden som er perfekt på den. Ellers hadde 360-kontrollen og sixaxis stilt på lik linje for min del. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Mine erfaringer: Ergonomi og utforming: Kontrolleren passer perfekt i hånda. Jeg likte N64 sin tidligere, men er dessverre ikke barn lenger, så fant ut at den er altfor liten. Ingen harde kanter og elegant å se på. Føles solid ut, mye pga tyngden av selve kontrolleren og hard plastikk. Ikke minst: den ser meget pen ut med sitt grå og hvite design. Minus: Mye bruk av D-Pad kan slite ut tommelen. Batteripakken er stor og tar plassen til fingrene. Lite fargevalg på selve kontrolleren. Stikker og knapper: Knappene er solide og responsen er upåklagelig. Lett og se hvilken player du er med en rask titt på Xbox/Dashboard knappen. Forskjellige farger på knappene, godt synlig. Analogstikkene føles lette men motstandsdyktige under spilling. Minus: D-pad'en er altfor svak til å registrere nøyaktighet. Høyre analogstikke blir fort utslitt i forhold til den venstre. Nybegynnerfeil ved at nye spillere kommer fort borti "Start" knappen. Funksjoner og brukervennlighet: Rumble funksjonen er kraftig. God batteritid, ved normal bruk, enda bedre uten risting/headset. Oppgraderbar ved mye ekstra stæsj: headset, trådløst headset, tastatur, Wireless USB adapter til PC og sikkert mer etterhvert. Bruker AA-batterier, den mest standardiserte typen. Lett og koble til Windows PC'er. Lett og se batterilevetiden på kontrolleren og i dashboard. God rekkevidde på trådløsheten, 3meter lang ledning på den med ledning. Minus: Man må ha Wireless USB adapter til PC om man vil bruke en trådløs kontroller på PC. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 For dere som synes d-pad'en er ubrukelig: dere er klar over d-pad fixen? Bruk et skrujern til å skrape vekk på de sidene hvor d-pad'en treffer "veggen". As far as instructions, it's as simple as it looks... just hold the d-pad up and use the screwdriver to scrape out the inner bottom part of the d-pad well; then hold the d-pad down and scrape out the top inner d-pad well, blow out the shavings as you go. Rinse and repeat on the right and left sides after that. If you want, you can slip in a piece of fine sandpaper after you're all done and smooth things out. One thing I did to check if I had scraped out enough along the way was to press the d-pad to that side and see if it still hit the d-pad well. If it did, I scraped out some more until it no longer did. Of note: I noticed each one of my 3 controllers were different, one of them mostly needed the right side scraped out... another one needed more on the bottom and the left side. http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p...4&postcount=182 Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Enig, enig og enig. Super kvalitet gjør meg alltid glad. Om jeg skal pirke så er det d-paden som mange har sagt før her. Den ladeledningen er et sant helvete å få ut, og litt dårlig følelse på bumperknappene. Men som sagt, pirkpirkpirk! Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Synes den er herlig å spille med den, likte godt også Dual Shock men med engang jeg fikk Xbox 360 og tok ut håndkontrolleren så var den mye bedre, passa min hånd perfekt Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Synes 360-kontrollen er laaaangt ifra like god som N64-kontrollen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 den gamle kontrollen var en altfor diger klump Den gamle var nærmest perfeksjon! (Ja, jeg har store hender) EDIT: den nye er digg Men det var før jeg så den nye, selv jeg digga den 100%. PS3/2, og Wii/Gamecube, kan ikke måle seg engang! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 360 kontrollen er ihvertfall eit laangt steg fremover i forhold til den gamle flytebrygga meiner eg ivhvertfall, den var rett og slett forferdelig. Men det hindret oss ikkje å spille altfor mye Halo i coop og 4 player Lenke til kommentar
Spitzi Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg er vel den eneste som synes "The Duke" til Xbox var tøff, tenker jeg. Er i likhet med Dreamcast-kontrolleren et realt monster i størrelse og tygde - men den rister så armene detter ut av sokkelene! Macho-kontroller! Ingen pusete PS-kontroller, nei! Ellers er gamecubekontrolleren fin, men estetikken er noe helt annet. Akkurat nå er vel 360-kontrolleren best, når man ser bort fra D-paden, da. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Må si meg enig, 360 -kontrollen er den beste. Stikken på Nintendo 64 kontrollen var veldig vond å bruke, og ble fort utslitt. Det er det eneste jeg har å utsette på en konsoll kontroll etter PS og N64 generasjonen, ellers syes jeg alle kontrollene er bra. Til og med den orginale Xbox kontrollen. (Vil ikke si at jeg har store hender, men en venn av broren min har litt små hender, og han hadde litt problemer med den, så jeg skjønner at de byttet til controller S.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå