Gå til innhold

360 kontrollen kåret til tidenes håndkontroll

Anbefalte innlegg

CNET har kåret 360 kontrollen til tidenes beste, jeg er helt enig, den er utvilsomt den beste kontrollen jeg har brukt. Det eneste som irriterer meg er hvor tungvint det er å bytte hvilken spiller man er, men det er vel ikke kontrollen sin skyld. Men jeg skjønner ikke hvordan PS2 kontrollen kom så høyt opp, jeg har aldri likt den, men den passer kanskje bedre for andre, pluss at det var vel en av de første kontrollene med dobble stikker

http://crave.cnet.co.uk/gamesgear/0,390294...290548-5,00.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

360 sin kontroller er min favoritt også. Den er en forbedret versjon av den gamle Xbox-kontrollern. Den passer veldig bra for bilspill og FPS/skytespill pga. triggerne. (Bilspill og skytespill er mine fav. spill så det passer bra). Den er også deilig å holde og er verken for stor eller for liten.

Lenke til kommentar
360 sin kontroller er min favoritt også. Den er en forbedret versjon av den gamle Xbox-kontrollern.

8701734[/snapback]

den gamle kontrollen var en altfor diger klump :thumbdown:

EDIT: den nye er digg :love:

Endret av simen44
Lenke til kommentar

Jeg var helt sjokkert over hvor liten x360 kontrollen var med det samme. Jeg har veldig store hender og tenkte at dette skulle bli vondt å bruke over lengre tid. Blitt alt for vandt til gamle kontrollen.

Men fant fort ut at nye kontrollen passer mye bedre. Veldig fornøyd med størrelsen og utformelsen på den.

:love:

Lenke til kommentar

Må slenge meg på her og si meg helt enig. Denne håndkontrollen er helt fantastisk god. Kan sitte med den i mange timer uten teng til belastningsskader eller irritasjon. Og den er heldigvis helt fri for gimmicks og gjør akkurat det den skal gjøre. Hjelpe deg å skyte ting (og et par ting til).

Lenke til kommentar

Kontrolleren er god, men jeg har selvsagt et par ting jeg ikke liker med den.

- Batterieplassen til den trådløse kontrolleren. Virker pålimt og gir simpel følelse av kontrollen. Er også litt i veien.

- Det brukes AA batterier i kontrolleren. Dette er noe jeg ikke liker da jeg liker å lade ting, istedefor å bruke å kaste batterier. Vet jeg kan kjøpe Play and charge kit. Men det er et par hundre ekstra på en allerede veldig dyr kontroll.

- D-padden er nesten ubrukelig. Enkelt og greit.

Resten er veldig veldig bra. De analoge stikkene er noe som burde blitt sett på som eksempler på bra utført arbeid i bransjen. Synes fargeknappene er litt klumpete. Men det er nok bare en smaksak. Så den er en verdig vinner.

Lenke til kommentar
Er også enig i at 360-kontrolleren er den beste.  Men skal man være litt kritisk så kan det jo sies at D-pad'en kunne vært litt bedre.  Forhåpentligvis blir 720-kontrolleren perfekt.  :)

8702405[/snapback]

D-paden kunne vært bedre ja, det er sant. Det samler seg mye drit og lort i Back- og Start-knappen hos meg hele tia, må ta fram en gaffel i ny og ne for å rense :p
Lenke til kommentar
- Det brukes AA batterier i kontrolleren. Dette er noe jeg ikke liker da jeg liker å lade ting, istedefor å bruke å kaste batterier. Vet jeg kan kjøpe Play and charge kit. Men det er et par hundre ekstra på en allerede veldig dyr kontroll.

8702429[/snapback]

Hva med å kjøpe en vanlig liten batterilader og noen oppladbare AA-batterier? :)

Lenke til kommentar

8702429[/snapback]

Hva med å kjøpe en vanlig liten batterilader og noen oppladbare AA-batterier? :)

8702456[/snapback]

Hehe det første jeg også tenkte på.. Får vel lader og batteri for 70kr på rema/rimi/kiwi/etc nå for tiden.. Kan vel også si at det er fint at man kan bytte ut batteriene da oppladbare batterier blir dårligere og dårligere etterhvert som de blir eldre. Så i motsetning til andre kontrollere, som har innebygd batteri, der du kanskje må kjøpe helt ny kontroller om 1-2-3år så holder det å bytte batteri på 360-kontrolleren.

Ellers helt enig i at det er den beste kontrolleren som jeg noen gang har prøvd.

Fiks d-pad så er den bortimot perfekt for min del. Kan spille i timesvis uten å merke noe til at jeg får playstation-fingre(også kjent som tekken-fingre) som jeg alltid får av PS-kontrollene da de er altfor små for mine hender. Det at den faktisk veier litt er også en kjempebonus for min del da kontrolleren ligger veldig stabilt i hendene mine.

Forøvrig synes jeg Wiimoten er overaskende god å holde i hånda i forhold til hvordan den ser ut. Ble meget overasket første gang jeg holdt i en slik. For det første var den pitteliten og satt som smør i hånda mi :D

Lenke til kommentar

8702429[/snapback]

8702456[/snapback]

Det er jo like tungvint. Foretrekker PS3 metoden med USB kabel rett inn i kontrolleren. (vil ikke trolle her med å dra frem PS3, men synes på dette så har den en mye bedre løsning)

Lenke til kommentar

Ja, den er utrolig digg!

Xbox 360-kontrollen er utrolig god ja. Den er så og si perfekt utformet, har gode knapper og triggere, samt gode stikker. Dessuten har den en perfekt vekt og deilig overflate. Liker veldig god plasseringen av analogstikkene, i motsetning "hva faen"-opplegget på Sixaxis.

Xbox 360-kontrolleren er den diggeste klassiske kontrollen, men må si at Wiimote og nunchuk slår den. Liker bedre å holde i den, og det er flott med separat kontroll for hver hånd. ;)

Lenke til kommentar
Kontrolleren er god, men jeg har selvsagt et par ting jeg ikke liker med den.

- Batterieplassen til den trådløse kontrolleren. Virker pålimt og gir simpel følelse av kontrollen. Er også litt i veien.

- D-padden er nesten ubrukelig. Enkelt og greit.

Resten er veldig veldig bra. De analoge stikkene er noe som burde blitt sett på som eksempler på bra utført arbeid i bransjen. Synes fargeknappene er litt klumpete. Men det er nok bare en smaksak. Så den er en verdig vinner.

8702429[/snapback]

Spot on. :p

Har trådkontrollere så 2 av problemene dine har jeg ikke, men D-padden er horribel. Resten er :thumbup: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...