andrekh Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Valgets kvaler venter, ønsker en brukt bil. Er åpen for alt. Pris: Ca 50-70.000, kan derimot strekke meg mot 120.000 og litt til. - Lave drivstoffkostnader(altså ikke utenom det vanlige), og helst ikke så mye i forsikringskostnader. - Interiør bør være pent, vurdert passat og audi pga deres fine skinn interiør, men skinn er ingen krav, men interiøret bør være greit, kan jo alltids skifte pedaler og matter om dette er slitt. - Lite reperasjonskostnader over sikt, håper at bilen skal vare i 3-4 år uten store kostnader. - Design utenfor bør være pent, gjerne en sportslig stv, evt en romslig sedan. Har også tenkt på SUV. - Alt fra 2 seter til 5 seter, gjerne varebil, men det grønne skiltet ødelegger litt. - Motorkraft bryr jeg meg lite om, kan jo være gøy med aksellerasjon, derimot er jeg ikke noe fartsbølle. Diesel, bensin anything will do. - Felger og lignende kan jeg skaffe selv så ikke noe krav. Håper noen kan hjelpe meg med å finne en bil for meg, hehe. Som sagt har tittet på alle slags modeller og produsenter. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Dette syns jeg er en ganske fin bil, i tillegg er den spesiell så du ser ikke en slik rundt hvert hjørne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...28&pos=8&tot=90 Lenke til kommentar
andrekh Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 hehe! oo, ja fet den. Men er vel en grunn til at folk flest ikkje kjører rundt i en alfa romeo. Men den skal jo kun brukes i noen år. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Men er vel en grunn til at folk flest ikkje kjører rundt i en alfa romeo. Men den skal jo kun brukes i noen år. 8701802[/snapback] Du sier det jo selv der. Er akkurat slike holdninger som du har der som gjør at ikke så mange har slike biler. Men det kan jo være positivt for deg som skal kjøpe bruktbil, med tanke på at prisene på Alfa er i fritt fall om dagen. 80 tusen for en kjempefin 99-modell med 2.0 bensin 150 hk, skinnseter, A/C osv., må være mye kjerrre for gryna det. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 hehe! oo, ja fet den. Men er vel en grunn til at folk flest ikkje kjører rundt i en alfa romeo. Men den skal jo kun brukes i noen år. 8701802[/snapback] Det er vel helst fordi Ola Nordmann helst kjøper det naboen kjøper.... Og Ola Nordamann kjører ikke Alfa Romeo Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Tror ikke Alfa Romeo av såpass ny årgang har mer feil enn gjennomsnittet? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Alfa Romeo 156 er en fet bil. Etter det jeg har hørt er den mer driftsikker enn folk flest tror. Det samme gjelder forøvrig Rover 620ti. Mange grøsser når de hører navnet Rover, grunnet den elendige kvaliteten på bilene deres på 80-tallet (derfor det lave prisnivået), men 600-serien er basert på Honda Accord. Ironisk nok er det turboutgaven (med Rover motor) som er den mest pålitelige. Og til tross for at Rover gikk konk, produseres det fortsatt deler til bilen. http://finn.no/finn/car/object?finnkode=93...512&pos=1&tot=5 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Var jeg deg, hadde jeg holdt meg unna SUVs. SUVs kjører generelt sett dårligere enn normale personbiler, og det høye tyngdepunktet gir en større fare for å tippe. Dersom du skal ha en moderne SUV, er ofte kjøreegenskapene og sikkerheten mer enn tilstrekkelig, men i din prisklasse vil jeg fraråde SUVs. Du kan jo få alt fra Land Cruisere til Jeep Grand Cherokee, men ulempen med disse bilene er ofte et enormt drivstofforbruk, så det er noe uøkonomisk. Jeepene skal også ha visse problem med driftssikkerhet. Og interiørene på eldre SUVs er heller ikke helt pent. Så vidt jeg kan se, er det eneste reelle alternativet som nærmer seg din prisklasse i området medium-SUV, som vil gi et tilnærmet OK drivstofforbruk, trolig første generasjons RAV4. Generasjon 1 RAV4 ble produsert mellom 1994 og 2000. 2000-2006 er gen2, og gen3 (nåværende) ble introdusert i 2006. Nå skal jeg egentlig bare sitere det jeg skrev om RAV4 i en tidligere tråd: "Førstegenerasjons RAV4 frarådes. Bilene er grusomt ukomfortable, de krenger utrolig mye, motorene er asmatiske under 3500 rpm, og over 3500 rpm blir du døv, det er lite plass i interiøret, den sporer som et udyr, er ikke retningsstabil for fem øre, alt polstret i interiøret er ukomfortabelt, interiøret minner generelt sett om en 1986 Mazda 323. Oh, og Chassiset baserer seg så vidt jeg vet på noe fra tidlig nittitall/sent åttitall. RAV4 er for dyr om du skal ha en bil til hytta, kjøre til og fra butikken en gang i uka når du er der, kjøre til utmarka og sånt, og for billig for bruk på veien, skal du ha SUV bør du bruke mer penger. Og så er ikke gen1 RAV4 veldig gode offroadere heller, de har diffsperre, men det hjelper ikke allverden." Og kjøreegenskapene på større SUVer er ikke spesielt bedre. Dersom du SKAL ha SUV, ville jeg sett på en eldre Pajero. Ja, drivstoffobruket blir høyt, men det er lite eller ingen problemer med dem, og selv om kjøreegenskapene er noe.. elendige, er komforten meget finfin. Men generelt sett, dersom du ikke -må- ha SUV, kjøp noe annet. Du får utrolig mye mer bil for pengene. Gen1 RAV4 og den 156en som ble linket til ovenfor er to motsetninger. På den ene siden har man en bil som er underpriset til tusen på grunn av mer eller mindre grunngitte fordommer i det norske folk, altså Alfaen, på den andre siden har du bilen som er så moteriktig at den overprises drastisk, nemlig RAV4. I forhold til SUVs, må jeg ærlig innrømme at det er biler jeg ville vurdert om jeg hadde et behov for en. Dersom jeg skulle kjøpe en, hadde det altså vært et fornuftskjøp, basert på enkle, objektive kjennsgjerninger. En Alfa, dog, hadde jeg kjøpt med hjertet. Det er to litt forskjellige tankemåter, for å si det mildt. Men så er jo SUVs så moteriktige da. Endret 25. mai 2007 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Men så er jo SUVs så moteriktige da. 8702692[/snapback] Nah. SUV er på vei ut igjen nå. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Men er vel en grunn til at folk flest ikkje kjører rundt i en alfa romeo. Men den skal jo kun brukes i noen år. 8701802[/snapback] Du sier det jo selv der. Er akkurat slike holdninger som du har der som gjør at ikke så mange har slike biler. Men det kan jo være positivt for deg som skal kjøpe bruktbil, med tanke på at prisene på Alfa er i fritt fall om dagen. 80 tusen for en kjempefin 99-modell med 2.0 bensin 150 hk, skinnseter, A/C osv., må være mye kjerrre for gryna det. 8702286[/snapback] Enig i alt du sier her. Alfa lager gode biler de. Og 80 tusen for den bilen, er et bra kjøp, så sant er som det skal være. Er sant at italienske biler sleit mye på 80-tallet, bl.a. med dårlige elektriske anlegg. Spesielt Fiat var dårlige der. Problemet med Alfa...ihvertfall tidligere, var dårlig tilgang på reservedeler...men de har vel kommet seg på det området. Prøvde selv en 156 for et par år siden, og det var en bra bil, med gode kjøreegenskaper. Interiør av høy kvalitet, god komfort, og masse utstyr. Også er den meget pen og se på også, i motsetning til mange av dens tyske "konkurenter". Pantera Lenke til kommentar
andrekh Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Har nå sett på en del stv alfaer, disse er jo veldig interessante om de kommer med noe fint interiør. Endret 26. mai 2007 av andrekh Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Men så er jo SUVs så moteriktige da. 8702692[/snapback] Nah. SUV er på vei ut igjen nå. 8702881[/snapback] Blandt miljøvernere, ikke blandt andre. Lenke til kommentar
andrekh Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) nah nå har jeg alltid likt suv og pickup siden jeg var en liten guttunge hehe. Endret 26. mai 2007 av andrekh Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Men du skulle ha pent interiør? Og igjen.. litt fornuft må en jo bruke når en kjøper bil.. og drivstofforbruk på linje med Bastøy-ferga, forøvrig ytelser som Bastøy-ferga, er noe ufornuftig. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Du nevner jo Audi.. Ikke skinn men fortsatt rent og pent http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=955&page=3 Dette er det en del som syns er fint, men personlig liker jeg ikke tre-interiør. Smakssak. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=955&page=3 Stv. Dyr, men alle de andre, billigere, var solgt http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=955&page=4 Den her hadde bra med utstyr http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&tot=955&page=4 Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 De bilene der er nå snart oppkjørt, han skulle ha en bil som kunne vare i 3-4 år uten store kostnader. Da hadde det vel vert bedre og kjøpt en bil som har gått vesentlig mindre km... Lenke til kommentar
andrekh Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Altså herregud, noe kan jeg vel gjøre selv også. Men det er jo alltid et pluss med fint interiør. Kjører jeg suv så driter jeg i interiøret;), da er det å finne en som ikke er så voldsom sluker, men alikevel ser ok ut. Vurderer dog helst Audi A4 pga mindre motor. Endret 26. mai 2007 av andrekh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå