Gå til innhold

Telefonen suser. Vært på service, men ikke fikset

Anbefalte innlegg

Har vært slik susing med HPM-70 settet siden W800i og K750i. Folk har lagd uorginale lydrivere som fjerner denne støyen på de nevnte modellene så hvis SE hadde laget skikkelig firmware så kunne mye av støyen vært borte. Men slik er det nå ikke. Derfor ble det mp3 spiller på meg og ikke en walkman telefon.

Lurer dere mer så søk på Esato forumet eller se her også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt om den susinga på de andre telefonen og ja, men virker som om den er litt annerledes... Jeg tror ihvertfall at den er litt lavere enn den jeg hører og at den ikke er der når det ikke spilles musikk.

EDIT: Nerf: Virker som om alle finner seg i det da. :p Passer nesten dårlig å kalle telefonen en Walkman telefon hvis den oppfører seg sånn når man spiller musikk.

Endret av Løve
Lenke til kommentar

Men hvorfor sender du inn telefonen på service når du vet at dette er et software problem? Altså at verkstedet ikke kan hjelpe deg?

EDIT

det er ikke alle som finner seg i det. Derfor ble det ikke ny Walkman telefon på meg :)

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Alle kunder vet ikke alt om alle telefoner :)

Kan ikke klandre kunden sånt sett, er forskjellig hva folk synes er plagsomt.

Er veldig stort sprang mellom hva folk anser som et problem.

Dog husk at å legge inn uautorisert software bryter garantien og gjør at verkstedet får feilmelding når de prøver å softwareoppgradere. Hadde anbefalt å unngå det.

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at det vart susing på andre walkman telefoner før jeg kjøpte min. :) Men jeg har heller ikke hørt om noen andre som har klaget på susing på W610i.

PS: Fikk du testa om det var susing med headset/ørepropper CavemaNz? :)

Lenke til kommentar

Ok, tusen takk. :) Skal sjekke etterpå hvordan det er med susinga på den sangen, men jeg vet at det også suser hvis du starter og så stopper musikken. Da suser det når ingenting blir spillt.

EDIT: Testa med den ringetonen du sa og jeg hørte den susinga du snakka om på slutten, MEN jeg har også en mye kraftigere susing som er der konstant. Det er som å høre på radio med litt dårlig dekning, bare med en høyere susing enn det man får da. Så det er nok noe galt med telefonen min.

Endret av Løve
Lenke til kommentar

Har ikke SE fikset det problemet ennå? :thumbdown: Har selv en W800i. Den har mye bakgrunnsus og spraking/ulyder ved låtskifte og av/på radio. Hvis ikke W610i ikke er bedre, er dette rett og slett for dårlig. Tenkte på å kjøpe en W660i. Antar at mp3-delen er lik. Nå ble jeg veldig skeptisk gitt :hmm:

Endret av computerwelt
Lenke til kommentar

Snakker vi om den innebygde høyttaleren eller hodesett her?

Hvis det bare er høyttaleren er det et dårlig tips å prøve med et annet hodesett, og hvis det er hodesettet gjorde verkstedet det lite smart i å bytte høyttaleren ;)

Kanskje du bare bor for nært havet? :D

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Stakk innom jobben og testet ytterligere 5 W610'er med stort spenn i IMEI-nummer for å unngå prodbatch-feil.

ALLE suser.

Min konklusjon er at dette er en egenskap ved telefonen, ikke en feil. Det er rett og slett litt for billig enten hardware eller software. Det er jo ingen overraskelse egentlig - dette er jo den nest billigste W-modellen.

Det kan selvsagt tenkes at dette løses i SW/FW senere, men per i dag får du susing i W610 enten du vil det eller ei.

PS: Det suser også i min Nokia N95, og susingen blir forsterket av at jeg bruker gode headset (Sennheiser).

-snubbel

Lenke til kommentar

Tusen takk for at du sjekka det snubbel. :) Veldig takknemlig for alle som har hjulpet.

Får bare prøve å leve med susinga da og heller vente på at det kommer en patch som fikser det. Litt synd at dette er det eneste problemet med en ellers fin telefon.

Lenke til kommentar
Stakk innom jobben og testet ytterligere 5 W610'er med stort spenn i IMEI-nummer for å unngå prodbatch-feil.

ALLE suser.

Min konklusjon er at dette er en egenskap ved telefonen, ikke en feil. Det er rett og slett litt for billig enten hardware eller software. Det er jo ingen overraskelse egentlig - dette er jo den nest billigste W-modellen.

Det kan selvsagt tenkes at dette løses i SW/FW senere, men per i dag får du susing i W610 enten du vil det eller ei.

PS: Det suser også i min Nokia N95, og susingen blir forsterket av at jeg bruker gode headset (Sennheiser).

-snubbel

8710189[/snapback]

Ok, da blir det ikke noen flere Sony Ericsson-telefoner på meg før de har fikset problemet. Er det virkelig så vanskelig å lage en musikkmobil uten bakgrunnsus? :roll: Er W880i bedre på dette området...?

Lenke til kommentar

Ok, da blir det ikke noen flere Sony Ericsson-telefoner på meg før de har fikset problemet. Er det virkelig så vanskelig å lage en musikkmobil uten bakgrunnsus? :roll:  Er W880i bedre på dette området...?

8712564[/snapback]

Ja, det er noe bedre på W880. Men dette er egentlig ikke noe nytt, og det har litt å gjøre med headsettet som leveres. Det har en slags silikonpute som tetter helt i øregangen. Det sperrer ALL annen lyd ute, så man hører alle detaljer i musikken veldig godt - inkludert susingen.

Hvis man kobler til et par Koss Porta Pro merker man ikke susingen på samme måte. Hvis man demper diskanten gjennom EQ blir også susingen lavere.

-snubbel

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har også en se W610i som jeg kjøpe med et Djuice abonomang, men min suser IKKE :) Det første jeg gjorde når jeg fikk telefonen var å sjekke om det gikk å oppdatere fw, men den nyeste var instalert.

Hadde før en W800i som suste når Walkman playeren var på, så veit godt hva du mener med susing.

Det jeg har hørt er at susingen kommer av en feil i Fw, som antageligvis vil bli fiksa i en oppdatering. Men tviler egentlig litt på at det blir gjort noe. Jeg hadde en w800i i nesten 2 år og oppdaterte den hver gang det kom ny fw, men sunsinga forsvant ikke. Hørte noe om at det var mulig å instalere nye lyd drivere på w800i en som fjerna susinga, men prøvde aldri det..

Veldig iriterende når man ikke kan høre på en rolig sang uten å bli plaga av den fæle susinga, men som sagt på min w610i er susinga helt borte! :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...