Gå til innhold

Telefonen suser. Vært på service, men ikke fikset

Anbefalte innlegg

Hei

For ca. 3 uker siden kjøpte jeg meg en Sony Ericsson W610i fra Djuice.no. Alt var bra med telefonen bortsett fra at det er en suselyd når jeg spiller av lyd. Så jeg sendte den inn til service og fikk den tilbake i dag, men problemet var fortsatt ikke fiksa... Men de hadde oppgradert SW og skifta ut høytaleren på telefonen. Så jeg stakk innom butikken igjen for å klage, men selgeren hørte ikke noe til susinga og sa at det eneste han kunne gjøre var å sende den tilbake til verkstedet. Så i stad skrev jeg en mail til sjefen i butikken, men har ikke hørt noe enda. Limer inn mailen under som forklarer saken.

"Jeg har fått igjen mobilen min fra verkstedet nå, men feilen som var på den(susing ved musikkavspilling) er fortsatt ikke fiksa. Det stod at verkstedet hadde oppgradert SW og skifta høytalerelement, men det hjalp ikke. Jeg var innom butikken deres tidligere i dag og sa fra om dette og han som var i butikken prøvde å høre etter susinga, men man kunne ikke høre susinga der fordi det var for mye bakgrunnsstøy.

Så hva skal jeg gjøre med telefonen siden den ikke blir fiksa på service og han som var på jobb i butikken ikke kan gi meg en ny telefon? Det kan være at folka på verkstedet ikke har hørt susinga pga. bakgrunnsstøy. Men selv om susinga ikke kan høres på støyende steder er den VELDIG irriterende når den høres og det er roligere, og ødelegger totalt for lytteopplevelsen."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ingen krav på ny telefon nå. Telefonen må inn til service en gang til før samme feil. Så hvis samme feil oppstår igjen da (3. gang) kan du omlevering/heving av kjøp (butikk kan dog kreve at mobilen blir sendt inn 3. gang for å konstantere at det er samme feil).

Susingen i telefonen er det når du hører på radio eller ved mp3 låter? Samme susing uansett hvilken mp3 sang du spiller av?

Det du kan gjøre er å be butikken reklamere på service (dvs at de klager til verkstedet på at service ikke ble utført korrekt), da vil telefonen din bli prioritert og havne fremst i køen på verkstedet

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Er når jeg spiller av alle musikkfiler på telefonen. Samme hvilke det er. Lyde n kommer også hvis jeg starter og så stopper musikken. Og jeg vet at jeg kan kreve ny telefon etter reprasjonsforsøk #2 med samme feil, men er surt å sende den inn i 2 uker igjen siden de ikke retta feilen første gang...

Lenke til kommentar

Hmmm... har testet 4-5 W610 nå, og alle suser litt når man spiller av lyd over høyttaleren. I tillegg er det litt susing i stille partier og mellom sanger når man bruker headset.

Er redd dette rett og slett er sånn W610 er.

-snubbel

Lenke til kommentar

Flere walkmantelefoner har hatt samme feil, jeg har dog ikke lagt merke til det på noen, og jeg har hatt de fleste, inkl W610. Det har pleid å bli fikset med en fw oppgradering så siden W610 er en innmari kul telefon ville jeg bare ventet og sett om det kom noe nytt, det kan neppe være så plagsomt. Prøv f.eks med et annet headset..

Lenke til kommentar

Tror faktisk det var jeg som hadde servicen på din telefon :)

Sammenliknet med andre W610 så var det ingen forskjell å spore. Byttet rutinemessig høyttaler.

Snubbel er nok inne på noe med at modellen rett og slett er sånn.

Er dessverre ikke noe hifianlegg disse mobilhøyttalerne :)

Endret av CavemaNz
Lenke til kommentar

Vet at høytalerne er dårlige, MEN på min på min så suser det når jeg spiller av musikk på headset og med de medfølgende ørepropper også. Og susinga er veldig merkbar når jeg hører på musikk. Det er som å ha noen som blåser lavt i øret ditt hele tiden(merk at jeg hører ganske godt, så det kan være en grunn og :)) Men er det noe som kan fikses da, eller er mobilen helt ødelagt?

Endret av Løve
Lenke til kommentar
Vet at høytalerne er dårlige, MEN på min på min så suser det når jeg spiller av musikk på headset og med de medfølgende ørepropper også. Så er det noe som kan fikses da, eller er mobilen helt ødelagt?

8705624[/snapback]

Anbefaler deg å sammenlikne med en annen W610. Mulig butikken er behjelpelig? Jeg har reparert noen av de og jeg hørte ikke noe forskjell mellom denne og andre W610.

Lenke til kommentar

Kan ikke tvinge deg til å stole på meg, men jeg sjekket som sagt opp mot en annen W610 for å sammenlikne og klarte ikke å høre forskjell.

Kjørte grundigste softwareoppgradering også, så kan hende telefonene rett og slett har litt susing.

W880 ørehøyttaleren er veldig bra, mens musikkhøyttaleren er latterlig dårlig. Spør ikke meg hvorfor. K800 speakern er bedre..

Lenke til kommentar

Er på jobb, så tok å testet en splitter ny W610 og på de originale ringetonene som kommer med tlf så er det en liten susing.

Ser rett og slett ut til at modellen er slik.

Du kan jo prøve å ringe SE Call Center på 815 00 840.

Åpningstider 8-18, man-fre.

Spørs om de godkjenner heving siden du mener kvaliteten på høyttaler er for dårlig eller ikke da dette er en av de billigere Walkman modellene dems, men det er ikke opp til meg å bestemme.

Prøver så godt jeg kan å hjelpe! :)

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for hjelpen CavemaNz. :) Sendte mailen over til Telekiosken, så jeg får kanskje vente til jeg får et svar derfra, men får se om de lar meg heve kjøpet da siden jeg finner susinga veldig plagsom. :) Men har du et forslag til en annen modell som funker like godt til å spille musikk med, men som er uten susing?

EDIT: Testet du bare på høytaleren, eller prøvde du med øreproppene også? For hvis høytalerne er så dårlige kan det jo være vanlig med susing på dem, men øreproppene og headset gir jo meg susing også.

Endret av Løve
Lenke til kommentar

W880 har dårlig ekstern høyttaler, men lyden med headset er klar og fin iallefall.

W850 har brukbar høyttaler men litt klumpete og dårligere kamera enn W880.

Vet ikke hvordan W660 og W580 blir. W660 er vel snart å få kjøpt og ser ut til å være en billigere modell med omtrent samme specs som W880.

Lenke til kommentar

Har ikke noe særlig mer info om sånne ting. Får aldri vite når de skal lansere modeller. Skulle ønske jeg fikk vite det :)

Du får se hva butikk/SE sier om susinga og hvor lenge du er villig til å vente på en ny modell. Pris spiller vel også en rolle.

Lenke til kommentar

Gi meg 5min skal jeg teste med HPM-70 på W610en

Ok, hvis du tester tonen som heter SonyEricsson, så suser det i slutten av hver "salutt", så stopper det opp når salutten starter igjen, for så å suse ei stund på slutten.

Hvis du fortsatt mener det er mer enn det du tror er naturlig, så får du sende den inn igjen så kan jeg teste den ennå mer.

Endret av CavemaNz
Lenke til kommentar
Gi meg 5min skal jeg teste med HPM-70 på W610en

8706224[/snapback]

Ok, tusen takk. :) Utrolig takknemlig for all hjelpen. :)

Er fint å få sett om det skjer med ørepropper også, og at det ikke bare er pga. en dårlig høyttaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...