Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Møkka lei NGT's modem - alternativ?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå så lei hele skiten av en Speedtouch router NGT har sendt meg at det er like før den havner i en ulykke :(

Misstenker at routerne NGT (eller andre ISP'er for den saks skyld) sender ut er av det rimelige (les: dårlige) slaget. Så nå vil jeg heller kjøpe mitt eget modem. Og trenger dermed noen tips...

Jeg har et /29 subnet med faste IP adresser (altså 8), og kjører routeren som bridge. Selve routingen foregår etter ADSL routeren (eller egentlig ADSL modem), og er dermed uinteressant i denne sammenhengen.

Det jeg vil ha er et simpelt ADSL2+ modem med støtte for PPPoA, G.992.5 Annex B. Fortrinnsvis uten routerfunksjonalitet over hodet. Og med det jeg ikke har i dag: Stabilitet, stabilitet, stabilitet og høy passthrough. Pris: Opp til 3000,- (så lei er jeg!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen konkrete forslag, men jeg vil bare nevne at ikke alle rtuere støtter PPPoA. Vær sikker på at du kjøper noe som har den støtten :)

Jeg bruker selv en Speedtouch 585. ingen problemer i grunn, bortsett fra at du må være en rakettforsker for å klare å lese deg fram til de avanserte funksjonene som du må sette i telnet hehe...

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har også en Draytek 2800G på min Nextgentel ADSL linje, som er etter at jeg satt inn dette modemet/routeren er dønn stabil. Jeg har egentlig en Speedtouch 546 router fra NGT men den sliter på linja mi og gjør den ustabil. Kan absolutt anbefale den Draytek routeren som funker som bare det. Bra med konfigureringsmuligeter er det også :) Supporten jeg fikk fra BGC ang. riktig firmware for NGT sine sentraler er også konge, svært hjelpsomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...