Gå til innhold

Lost: Jeg tror x lever! (hvis du har sett finalen)

Anbefalte innlegg

Kjøre Acolyt3

Ikke alle dager jeg blir provosert over at folk kan være så trangsynte som deg. Også klarer du og kalle andre for å tenke i bare en retning?

Du virker i tillegg veldig treg, var en her som prøvde å vise med John Locke at faren til Jack kunne leve. Du tok tydligvis ikke det cluet. Du virker meget treg og trangsynt.

Personlig mener jeg sjansen er stor for at Chrstian er Jacob. Men jeg holder ihvertfall alle dører åpne for Lost. Er det en ting ekte fans (tydligvis ikke du) vet så er det at ALT er mulig med Lost.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette er den virkelige Christian er det jo ganske heavy stuff det der. Det kan jo nesten snu mye av synes på serien. Rart det er tatt ut av serien og satt inn i Missing pieces siden det kan bety så mye. Er det andre banebrytende ting som kommer igjen i MP?

Lenke til kommentar

Så på Lost med directors commentary nå....

Der bekreftet de at Christian Sheperd kommer til å spille en stor rolle "PÅ" øya. Samtidig åpnet de kraftig for at det kan være han som er Jacob. De sa noe som at hvis man ser på slutten av sesong 3 og fryser bilde så ser man hvem Jacob er, hvem ligner han på spør de videre?

Jeg er nå overbevist om at Jacob er Christian Sheperd.

En annen ting som kan støtte denne teorien er jo de bibelske referansene om at den bibelske figuren Jacob fikk en sønn, Benjamin. Moren til Benjamin døde under fødsel (akkurat som Bens gjorde). Videre ble Ben den som skulle vise seg å være stamfar til jødene. Jødene er jo som kjent guds utvalgte folk i den hellige bok. Etter jødene kom kristendommen som utsprang etter at en historisk person som het Jesus fra Nazareth vist nok sto opp fra de døde.

Vel... se på navnet til Christian Sheperd. Sheperd = Hyrde, altså en som passer på og leder en flokk. Hans første navn betyr jo direkte at han er en som følger Jesus Kristus. Dette kan med andre ord bety at Jacob er en som skal lede de kristene folkene. Dette gir igjen grobunn for at denne serien prøver å skildre noe som vagt kan kalles skjærsilden eller noe som edens hage. Altså Adam og Evas tilholdssted på jorden. I serien har vi fått vite om en Adam og Eva som døde på øya for lenge siden. Dessuten er det flust av relgiøse referanser i hele serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...