Gå til innhold

Ny stue PC basert på Intel lowend CPU

Anbefalte innlegg

Takk til Filla for et fantastisk godt forslag til stuePC!

Hepp

Da er det påtide å børste støv av min stuePC idè. Tanken er som følger:

Abit Fatal1ty F-I90HD

Antec Fusion ec 1

Kingston PC5300 value 2GB kit

Intel Core 2 Duo E4300

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Samsung SATA DVD-r

ca pris ~ 4500,-

Formålet med maskinen er å kunne ha denne under TV m/Win MCE /Vista og brukes med fjernkontroll. Kabinettet må være konevennlig ;)

Noen forslag? På forhånd takk.

EDIT:

Valget faller på Intel siden maskinen kan bli like billig hvis jeg bygger på dette som AMD. Forøvrig kan tråden stenges hvis ingen flere ønsker å diskutere dette oppsettet.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at du skal ha onboard lyd? Hvis den skal brukes mye til film og musikk ville jeg satset på et bra lydkort som varer i lengden..

8701085[/snapback]

Du klarer deg helt fint med onboard lyd sålenge du bruker optisk digital lydutgang til hjemmekinoen - noe trådstarter opplyser om at han skal gjøre.

Lenke til kommentar
Dette er min foreløpige handlevogn til min neste HTPC. Usikker om den hjelper deg noe. Hovedkortet har HDMI ut, kabinettet er "konevennlig" og prosessoren er kjølig.

Lykke til !

8701343[/snapback]

Det var nydelig! Beste forslaget jeg har sett sålangt. Også veldig fornuft prismessig. Intel er ikke så dumt siden det kan bli liksåbillig som AMD rigger. Kabinettet var veldig pent. Jeg har Antec fra før av og kan skryte veldig av kvaliteten og støynivå.

Jeg har PC5300 2GB kit fra før av samt at jeg kan bruke en disk jeg har fra før.

Spørsmål ang kabinettet:

Kan man bruke fullhøyde PCI-e kort?

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...