Gå til innhold

Vifteproblem?


Techpoint

Anbefalte innlegg

På skjermkortet jeg har så bråker vifta endel, det har jo litt med hastigheten å gjøre, men siden jeg tydeligvis er blant de få som er fornøyd med hastigheten på maskinen uten å overklokke den, vil jeg gjerne se om jeg kan få den til å gå litt stillere. Jeg leste på www.overklokking.no at man kunne sette inn en zalmann spenningreg.

 

Men det jeg vil prøve er å koble viften til 5volt istedet for 12. og rett på psu'en istedet for skjermkortet. Noen som har prøvd dette e.l ?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sa aldri at det var støy igjen fra vifta, men det hjalp ikke noe på den totale støyen da, for å si det sånn :wink:

 

Leste bare i en test her på hardware.no at vifta overdøvte alle andre vifter i kabinettet de brukte og der var det 2 eller 3 kabinettvifter i tillegg, så da regna jeg med at det var den som bråkte her også, men kunne ikke høre den etterpå, men cpu vifta er jo en annen sak, noen tips til hva jeg kan gjøre med den kanskje?

Lenke til kommentar

Eg tror ikke at d vil hjelpe å sette vifta på 5V til en molex.

Dette fordi de aller fleste skjermkortvifter kjører på 5V uansett. Sjekk dette med manualen til skjermkortet før du prøver noe.

 

NB: Ved å redusere viftehastigheten blir luftmengden også redusert. Dette fører til varmere GPU som kan føre til et ustabilt skjermkort.

 

Prøv heller å monter en av Zalman sine vifteløse GPU-kjølere! Du finner di på Microplex

Lenke til kommentar

Dersom du hadde lest hele posten så hadde du fått med deg at det ikke var skjermkort viften som "bråkte" i dette tilfellet.

 

Techpoint: Du må først lokalisere støyen før du kan gjøre noe med den.

Stapp fingen eller det som verre er ned i diverse vifter i kabinettet ditt for å finne ut hva som støyer.

Når du så har fått lokalisert støykilden|e kan du begynne å gjøre noe med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...