Gå til innhold

Batteriet på Nokia N95 tømmes uten grunn?

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny nokia N95,denne mobilen er ca 2 uker,og jeg har ladet den ifølge forskrifter,jeg vet at denn mobilen suger strøm,og i den forbindelse har jeg slått av absolut alt som kan trekke strøm,skjermen er også stilt på det laveste.(lysstyrke)

I går for ca 20 timer siden ladet jeg mobilen fult opp,etter den var ferdig ladet har den ligget ubrukt på skrivepulten ,nå når jeg kommer hjem hører jeg at telefonen piper at strømmen /batteriet er tomt,er dette normalt ,at telefonen skal bli så fort fri for strøm?når ingenting brukes og den bare ligger stand by?20 timer?

Det kan ikke være rett?

den ligger heller ikke å søker etter nettverk,vi har topp utslag her vi bor,ja jeg har slått av 3 g nett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det virker litt FOR dårlig det der. Min holder halvannet døgn om den bare ligger.

ringte 10 min video og den gikk ned 2 streker.

man kan ikke ha denne med på tur på steder uten strøm. det er nesten ikke så man kan kalle det en mobil når det er så ille.

jeg synes alle som har denne ikke skal godta dette og skrive en liten klagepost til Nokia! klart innholdet i denne er fett, men det skal jo gå ann å brukes også!

er vel noen jeg vet som har skrevet klage, å godta dette blir jo for dumt iht at den har så bra spesifikasjoner. skal det være et plaster på såret det eller?

nei send klage folkens! kansje vi får et batteri med bedre kapasitet!

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg si alt for mye, men man kan nesten ikke forvente den mest superbe batteritiden på telefon som er stappa med gadgets. Er grenser dog - om det tømmes like fort som dere beskriver det her er det noe som burde tas tak i.

Lenke til kommentar

men når de stapper den så full av stæsj , må de jo oppgradere batteriet også da for svarte! ikke sende med et batteri som lille 6280 hadde!

guri så idioti! at ikke flere kan klage skjønner ikke jeg, isteden bare dvele med " å den har jo så mye inni seg, bla-bla"... :roll:

Lenke til kommentar

De propper mobilene sine fulle av stæsj så skal F meg batteriet tåle det, det er tragisk. Leverer de en mobil med så mye greier så må den jaggu tåle det og. Blir for dårlig av Nokia det der..

SUPERJANNE: ikke fornøyd med mobilen? Har en N80 selv, den holder 3-4 dager med sms bruk og mine samtaler... Tragisk å være avhengig av å ha med lader over alt, sånn jeg hadde det er periode for noen år siden med en Siemens mobil, aldri mer... gikk tom for batteri i løpet av en arbeidsdag, det holder ikke mål

Lenke til kommentar

jeg har hatt 2 stk N95.Det merkelige er at den ene brukte opp batteriet på under 1døgn,den andre holdt vel dobbelt så lenge.Begge telefonene var innstillt likt,med 3G,bluetooth og wlan avslått.De er testet under helt like forhold dvs hjemme i stua hos meg.Det jeg tror er at det er store individuelle forskjeller som div parametre,kretser og elektronikk som av en eller annen grunn fører til forskjeller.Skal ikke mye til for at dette skal skje.Tenk hvor lite avvik som skal til på et komponent eller en kobling før det gir store utslag.Men likevel:de som har så dårlig kapasitet som nevnt,de bør klage og referere til at forskjellene finnes.Det har jeg merket på flere tidligere telefoner også.Det handler om å være heldig.Tror nok Nokia er fullt klar over dette og ordner opp for de ekstreme tilfellene.

Lenke til kommentar

min er en av de bedre tror jeg, om den bare ligger der. å slå av 3G blir for dumt da, det er en vits at jeg kjøpte den og 3G var en av de. ringer video og strekene forsvinner fort.

mobilen er desidert den beste ever! (hittil)

eneste minus er batteritiden . men jeg håper Nokia gjør noe og at de får mange epost"klager" på det.

ang N80 var den kun hakket bedre på batteri. men nå siste dagene er N95 blitt mye bedre! kan hende det er innkjøringstid på batteriet også?!? det virker ivertfall som at det blir bedre og bedre.

nå har jeg en se k610i med meg og med skjermen på den slått ned til 50% funker den ei uke. man må liksom ha noe i bakant.

ønsker kraftig N95 batteri! så send eposter til Nokia alle dere som også ønsker det. kansje de lager no fix.

Lenke til kommentar

Kremt. Jeg burde kanskje unngå debatten, men jeg får vell tåle pepperen jeg sikkert kommer til å få.

Synes det er litt underlig å kjøpe et slikt flaggskip også klage på batterikapasitet etterpå. En hver person som vet noe om teknologi vet at det er slik ting fungerer, brand new teknologi bruker mye strøm, etterhvert som teknologien blir videreutviklet kommer det lavstrømms varianter.

Eksempel. GPS. SIRFIII chipsettet brukte mye strøm da det kom, nå har vi fått SIRFIII low power chipsettet som bruker mye mindre strøm.

Eksempel2. Bluetooth. Da bluetooth ble lansert brukte det _mye_ strøm. Etterhvert ble det utviklet chipsets som brukte mye mindre strøm.

Slik foregår det alltid, og jeg blir synes det er rart at folk stadig blir overrasket over dette. Jeg tror neppe dere kommer til å oppleve noe særlig forbedring på telefonen. Eneste som kan løse dette er at det gjøres en liten revolusjon i batteri industrien, og noen klarer å lage et batteri på samme størrelse med dobbel kapasitet. (Jeg tviler liksom litt på at Nokia bruker utdattert batteriteknologi), ellers må man vente til det kommer en ny modell hvor man har klart å redusere strømforbruket på enkelte komponenter.

Det vil alltid være en drakamp mellom ny/mye teknologi <-> batterilevetid <-> størrelse. Det nokia har gjort er at de har lagd en telefon proppet med teknologi, som er liten nok til at de fleste aksepterer å ha den i lomma. Dette går ut over levetiden på batteriet. Om du vil ha lang levetid og mye ny teknologi har de et annet alternativ. Den heter comunicator. Men den er jo svær som en murstein, så ingen gidder å kjøpe den.

Man må rett og slett innse at man ikke kan få i både pose og sekk.

Lenke til kommentar

Det bør ikke være noe problem for Nokia å lage et større batteri. En mulighet er å la batteri og deksel være i ett. Dersom Nokia gjør det slik, kan batteriet bygge like mye ut som kameradekselet, uten at telefonen blir nevneverdig større. Da bør det være mulig å få et batteri med nesten dobbel kapasitet.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Uansett er det for dårlig at en mobil til 6500 kroner med alt avslått skal lades 2 ganger i døgnet,gruer meg til å ta den med på reise.Det skulle være unødvendig å slå av alt på mobilen for å spare strøm,jeg kjøpte en mobil med 3g for å bruke dette,nå må jeg ha 3g av for at batteriet skal holde en halv dag selv uten å prate,i tillegg har jeg satt skjermen på den laveste lysstyrken,og det blir for dumt,

til alle dere som sier at dette må vi tåle,fordi det er så mye teknologi i mobilen,hvrodan klarer sony ericsson å ha 10 timer taletid og 400 timer standby tid på sine mobiler,som er like avansert,tenker på p990 og den nye som kommer nå

Lenke til kommentar

enig :thumbup: !

så vi skal liksom bare godta at siden dette er et "flaggskip" så trenger vi ikke ha bra batterikapasitet!? :nei:

...det er vel nemlig omvendt ?!, å destå ENDA viktigere med et realt batteri i slike mobiler!

idioti å si annet! skal man ta til takke med så ræva batteri i en så kraftig duppeditt blir for dumt.

Lenke til kommentar

Når sant skal sies så har SE i den senere tid vært generelt bedre enn Nokia på batteri.

Forøvrig har aldri jeg i hvertfall sagt at man må tåle dårlig batteri pga. ny teknologi. Men at man som regel må velge mellom størrelse og batterikapasitet (merk det jeg sa om comunicator)

Forøvrig funker det ikke helt å sammenligne p990 og N95. p990 er en mye eldre telefon og teknologien er lagt fra den samme.

N95 har gps -> mye strøm

p990 har 802.11b, N95 har 802.11b/g -> mye strøm

p990 har ikke EDGE -> mye strøm

kamera p990 2MP, N95 5MP -> mye strøm??

p990 er større.

Skjerm p990 256 000 farger, N95 16 millioner farger -> strøm her og

++

Det jeg vil fram til er at p990 og N95 kan på ingen måter kan sammenlignes når det gjelder "ny" teknologi.

Forøvrig er jeg enig i at det høres feil ut at du må lade telefonen to ganger om dagen. Men som sagt, det spørs også hvordan den brukes. WLAN f. eks. suger strøm (det gjør det også på en laptop), så om WLAN kontinuerlig står på (f. eks. søke etter nettverk) så forsvinner batteriet kjappt. GPS er f. eks. også nye som suger en del strøm.

Til slutt så må jeg bare si til de som prater om at "telefonen gikk ned så og så mange streker". Det er egentlig ikke noe mål på hvor mye batteri som er igjen. Da trenger du et program som faktisk kan vise dette i f. eks. %. De strekene varierer fra telefon til telefon og fra firmware til firmware faktisk.

F. eks. med nyeste firmware på N80 viser telefonen min helt ulik levetid på batteriet enn med forrige firmware. Selv om batteriet varer omtrent like lenge. Før gikk den sakte og sikkert nedover relativt kjappt, for deretter å ligge på nesten tom ganske lenge. Nå ligger den på fullt mye lenger, og går deretter ned til nesten tom, svært kjappt, for deretter å stå der svært lenge.

Til slutt. Det med å slå av 3G er jo egentlig ingen løsning. MEN om du oppholder deg på et sted som har svært dårlig 3G dekning, kan det lønne seg å skru av 3G og bare bruke det når du må. Bor man derimot midt i et "grønnt område" virker det lite hensiktsmessig.

Forøvrig er heller ikke "dekningsindikatoren" på nokiatelefoner (og de fleste andre) særlig til å stole på. Det er f. eks. svært store sprik i dekningen når telefonen viser full dekning.

For å prøve å illustrere det jeg mener:

...................##########::::::::::::::::::::::::::

. - en strek i dekning

# - alt i mellom

: - "full" dekning

Lenke til kommentar
enig  :thumbup:  !

så vi skal liksom bare godta at siden dette er et "flaggskip" så trenger vi ikke ha bra batterikapasitet!?  :nei:

...det er vel nemlig omvendt ?!, å destå ENDA viktigere med et realt batteri i slike mobiler!

idioti å si annet! skal man ta til takke med så ræva batteri i en så kraftig duppeditt blir for dumt.

8708971[/snapback]

Men da måtte du sannsynligvis godtatt en større telefon. Sjekk 9300i. Spekket med teknologi og funksjonalitet, og mye bedre batteritid, men mye større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...