Gå til innhold

hva er SMS-senter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SMS-senter er det nummeret telefonen skal sende meldingen til for å få den videresendt til mottakeren. Avhengig om du bruker telefonen via NetComs, Telenors eller Ventelos eget nett må du benytte et av de tre numrene som står på siden der. Om du ikke er sikker på hvilket nett du kjører på, sjekk det på den siden du selv linket til. Det nummeret skal du skrive inn som SMS-senter i telefonen.

Egentlig rart at dette ikke kom automatisk ...

Lenke til kommentar
Du finner gjerne innstillinger for dette under meldingsinstillinge. Og du har vel en brukerhåndbok til mobilen? slå opp på "sende sms" f.eks.

8706023[/snapback]

har ikke det, jeg låner den bare, men jeg klarte å sende SMS med den før.

edit: under innstilninger får jeg frem "tjenestesentral" og jeg tror at jeg kan velge nummer selv, men hvilket nummer skal jeg velge når jeg har telenor?

Endret av naits360
Lenke til kommentar

haha... det var seg selv som linket til siden der det står... :p

edit: Det nummeret er forresten til meldings-sentralen til telenor. Det er dit meldingen din går først, der finner så sentralen ut hvilken antenne den skal sende meldingen videre til. Så sender den meldingen din dit, og et par sekunder etter har mottakeren fått den på mobilen.

Skal finne en artikkel om netcoms nett som der det er bilde av deres sentral.

Det er forresten disse sentralene (som er en server) som får problemer med å sende alt videre på f.eks nyttårsafen klokka 23.59

edti2:

HER starter bildeserien, og bildet under er Netcom sin sms-server. (Er det rart det hoper seg opp på nyttårsaften?)

jdv1180184361n.jpeg

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...