Gå til innhold

Innstallere norsk keyboard layout?

Anbefalte innlegg

Hei, har et lite problem... har kjoept laptop med engelsk Windows XP, som faktisk ikke har stoette for norsk keyboard layout. Jeg hadde inntrykk av at alle versjonene av Windows hadde layout for alle spraak Microsoft stoettet, men tydeligvis altsaa ikke.

Ingen hjelp aa faa paa sidene til Microsoft, gitt. Har hvertfall ikke funnet noe om hvordan man kan innstallere det eller laste ned en fil med keyboard definisjoner. Fant en tool for aa lage keyboard layout selv, men vil selvfoelgelig helst bare ha den layout fila til aa innstallere i Windows. Eller om noen vet hva den heter saa kan jeg fiske den ut av en annen maskin jeg har med norsk Windows.

Takker paa forhaand om noen kan hjelpe... sliter med aa skrive i mellomtiden he he.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste grunnen jeg kan se at du skal "mangle" norwegian bokmål/nynorsk er at pc'en har blitt installert med EN-XP og et install script som har exkludert en hel haug input lokales .

Ville klaget til leverandøren hvis denne er kjøpt i Norge .

Det er en selvfølge at selv med Engelsk Win versjon at man skal kunne sette/velge norsk IME .

Har aldri hatt noe problem med Engelsk/US XP pro versjon og valg av norsk keyboard selv.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Eneste grunnen jeg kan se at du skal "mangle" norwegian bokmål/nynorsk er at pc'en har blitt installert med EN-XP og et install script som har exkludert en hel haug input lokales .

Ville klaget til leverandøren hvis denne er kjøpt i Norge .

Det er en selvfølge at selv med Engelsk Win versjon at man skal kunne sette/velge norsk IME .

Har aldri hatt noe problem med Engelsk/US XP pro versjon og valg av norsk keyboard selv.

8706404[/snapback]

Jepp, samme her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...