guardianpegasus Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hei, har et lite problem... har kjoept laptop med engelsk Windows XP, som faktisk ikke har stoette for norsk keyboard layout. Jeg hadde inntrykk av at alle versjonene av Windows hadde layout for alle spraak Microsoft stoettet, men tydeligvis altsaa ikke. Ingen hjelp aa faa paa sidene til Microsoft, gitt. Har hvertfall ikke funnet noe om hvordan man kan innstallere det eller laste ned en fil med keyboard definisjoner. Fant en tool for aa lage keyboard layout selv, men vil selvfoelgelig helst bare ha den layout fila til aa innstallere i Windows. Eller om noen vet hva den heter saa kan jeg fiske den ut av en annen maskin jeg har med norsk Windows. Takker paa forhaand om noen kan hjelpe... sliter med aa skrive i mellomtiden he he. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Start -> Control Panel -> Regional Settings -> Language -> Details -> Add... ? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Null og niks der... bare diverse former for engelsk, spansk, fransk, tysk osv... store spraak... Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Skal være der tsg1zzzn nevnte... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Ja, man skulle tro det... men det finnes ikke norsk, dansk eller noe brukbart... lurer derfor paa om jeg selv kan inserte denne fila fra et annet sted, eller om jeg rett og slett maa reprogrammere charset selv? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Enabling International Support in Windows XP/Server 2003 Family http://www.microsoft.com/globaldev/handson...xpintlsupp.mspx How To Add and Enable Additional Languages in Windows http://support.microsoft.com/kb/177561 Ha en xp cd tilgjengelig . Endret 26. mai 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Problemet er at naar jeg klikker add saa kommer det kun opp en haandfull spraak... ser ut som jeg maa identifisere hvilken input fil som er norsk, og legge til den manuelt eller no. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Eneste grunnen jeg kan se at du skal "mangle" norwegian bokmål/nynorsk er at pc'en har blitt installert med EN-XP og et install script som har exkludert en hel haug input lokales . Ville klaget til leverandøren hvis denne er kjøpt i Norge . Det er en selvfølge at selv med Engelsk Win versjon at man skal kunne sette/velge norsk IME . Har aldri hatt noe problem med Engelsk/US XP pro versjon og valg av norsk keyboard selv. Endret 26. mai 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Eneste grunnen jeg kan se at du skal "mangle" norwegian bokmål/nynorsk er at pc'en har blitt installert med EN-XP og et install script som har exkludert en hel haug input lokales .Ville klaget til leverandøren hvis denne er kjøpt i Norge . Det er en selvfølge at selv med Engelsk Win versjon at man skal kunne sette/velge norsk IME . Har aldri hatt noe problem med Engelsk/US XP pro versjon og valg av norsk keyboard selv. 8706404[/snapback] Jepp, samme her... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Ville klaget til leverandøren hvis denne er kjøpt i Norge . Var en billigkjoept laptop da, med corporate edition he he... spoers om de gidder svare engang, men faar vel proeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå