CrZy_T Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg prøver for tiden å partisjonere opp et 2.5TB volum på min Areca SATA RAID-kontroller. Jeg har lastet ned nest nyeste Gparted LiveCD hvor jeg kommer inn og ser arrayet, men når jeg prøver å lage en partisjon så vil den aldri bli større enn 280GB. Jeg har forsøkt (med hell) å lage en 2.1TB partisjon i parted for så få forsøke å resize denne i både gparted og parted. I parted skjer ingenting i Gparted ender jeg opp med den berømte partisjonen på 280GB. Jeg benytter GPT partisjonstabell. Siden jeg har 2 disker med data liggende som skal tømmes og deretter dyttes inn i arrayet er det viktig at jeg får til dette med utvidelse (ellers hadde jeg bare laget partisjonen i parted og vært fornøyd med dette inntil videre). Er det noen som har vært borti lignende, eller har forsøkt lignende? Evnt noen som har noen tips til andre partisjoneringsprogrammer jeg kan benytte (fdisk har så vidt jeg forstått ikke støtte for volum over 2TB, det samme med Partition Magic)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå