Degeim Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hei! Jeg har et lite slags firma som nå muligens får solgt et av sine produkt. I den forbindelse har jeg lyst på en hjemmeside (som jeg skal lage selv), og et visittkort. Til begge desse trenger jeg en logo. Jeg har tenkt å bruke samme logo begge steder. Jeg er veldig svakt utviklet når det gjelder design av slike ting, og spør derfor: Kunne noen tenke seg å (gratis; men du skal få navnet ditt i "Om"-boksen) lage et utkast til visittkort til meg? Det skal ha følgende: - Størrelse: 85 x 54mm (noe slikt som er normalt? om jeg tar feil; vennligst rett meg) - En logo som kan representere et programvareutviklingsfirma, gjerne litt stilig - Tekst (firmanavn, mitt navn, adresse (2-3 linjer), kontaktinformasjon (3-4 linjer), eventuell beskrivende informasjon ("programvareutvikling" eller noe i den dur)) - Litt stil Om du vil lage et helt ferdig produkt sier jeg ikke neitakk til det, men et utkast (gjerne med farger som ser fine ut, siden min sans for farger er svært kvalmende) er godt nok. Jeg vil helst ha to filer, en med logoen, og en med visittkortet. Hvis det blir lagd slik at jeg selv lett kan klippe ut logoen fra visittkortet er kun sistnevnte fil nødvendig. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Hm... Er det noe som mangler for at folk skal kunne hjelpe meg med dette? For få detaljer? Jeg håper noen kan hjelpe meg, så hvis det er noe som mangler eller noe jeg har skrevet for dårlig; vær så snill å skrive det så jeg kan endre forespørselen min Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 navnet pa firmaet hadde hjulpet Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Hehe, jeg tenkte eventuelle hjelpende sjeler skulle kalle det "Firma", siden jeg også må fylle inn mer personlige data som adresse og telefonnummer. Men hvis det kan hjelpe der i gang, så er det altså "pSibaSoft". Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvis jeg har tid i dag er det mulig jeg kaster meg på denne her Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det er ikke så lett å lage et bra visittkort/logo uten noe informasjon om produktet eller firmaet. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Jeg takker for det -Kiman-. Og kattekwinnen, grunnen til at jeg ikke bidrar med flere opplysninger om firmaet (dere har jo hva det gjør, hva det heter, hva jeg heter ("Erlend Dahl"), og hvor stor plass resten av teksten vil ta (se første post)) er at jeg ikke vil dele ut telefonnummer og adresse her på forumet. Derfor håper jeg at eventuelle personer som vil hjelpe meg å lage en logo/visittkort lager det slik at jeg kan fylle ut (eventuelt erstatte dummy-dataer personen finner opp) selv. Det lar seg jo for eksempel gjøre hvis det er laget i photoshop og jeg får .psd-filen. Takk, Degeim Endret 29. mai 2007 av Degeim Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hvis jeg skal gjøre dette her kommer jeg til å lage logoen i Illustrator, men du kan eventuelt få den som .psd eller .eps hvis du ønsker det. Visittkortet kan jeg lage i Photoshop, blir kanskje litt drøyt med InDesign når det ikke skal være mer tekst. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Neida, jeg kan låne Illustrator hos en kamerat, så det er fullt mulig å motta den som illustrator-format også. Men det er fint om du kan poste et bilde av logoen/visittkortet her, så jeg kan se det før jeg henter inn programmene jeg trenger For å gjøre det enklere for folk som vil hjelpe lager jeg en oppsummering av teksten jeg vil skal være med: - Firmanavn "pSibaSoft" - Mitt navn "Erlend Dahl" - Kontaktinformasjon: - Mail "kontakt@[...].[...]" - Nettside. Denne er ikke laget enda, så jeg kan ikke skrive adressen. Samme med mail-adressen over. - Telefonnummer "xxxxxxxx" - Adresse "xxxxxxxxx xx, xxxx Stord, Hordaland" (og evt "Norge"). - Ett eller flere ord som beskriver firmaet (det er vel helst programvareutvikling som gjøres, men andre ord som passer inn her må bare taes med!) Hver X over representerer en bokstav. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg takker for det -Kiman-. Og kattekwinnen, grunnen til at jeg ikke bidrar med flere opplysninger om firmaet (dere har jo hva det gjør, hva det heter, hva jeg heter ("Erlend Dahl"), og hvor stor plass resten av teksten vil ta (se første post)) er at jeg ikke vil dele ut telefonnummer og adresse her på forumet. Takk, Degeim 8729888[/snapback] Det var ikke det jeg mente da. Hvis det er et selskap som driver med mat kan det jo være en idé å ha noe fra matverdenen med på visittkortet/logoen, visuelt sett. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Lagde en enkel logo ihvertfall. Hvis du vil ha mere kompliserte greier tar det mer tid. Men jeg syntes den funker. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Jeg likte den, xaoc, men jeg likte ikke orddelingen. Hvis det er mulig å få firmanavnet på en linje er det en flott kandidat Og kattekwinnen; enig. Og som før sagt, så er det programvareutvikling det drives med, så de fleste datarelaterte bilder burde vel passe fint. Endret 29. mai 2007 av Degeim Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Ny versjon, fullt visittkort. Endret 29. mai 2007 av xaoc Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Det var bedre, ja Tusen takk for at du tok deg tid til dette! Jeg vil likevel ikke stoppe eventuelle andre som vil komme med forslag (da tenker jeg spesielt på -Kiman-), siden jeg liker å kunne velge mellom best og bedre. Men om ingen andre kommer inn er din en klar vinner, xaoc! EDIT: Har du .psd- eller hva-du-nå-brukte-fil til meg, så jeg kan endre på teksten? Takk, Degeim Endret 29. mai 2007 av Degeim Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Kult.. Om du har noe du syntes mangler eller noen spesielle ideer du har, til nytt eller til dette er dette tiden for a komme med slike innslag. Det jeg lager blir jo etter min smak og ikke din. Far hape andre kommer med innslag slik at du far mye a velge mellom edit jepp: her er logoen alene i vektor: http://c0ax.com/psibany.psd og visittkortet med logoen som raster og resten vektor: http://c0ax.com/psibavisitt2.psd Endret 29. mai 2007 av xaoc Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Tusen takk skal du ha! Om det var noe jeg skal kommentere på logoen/visittkortet må det være at det synes å være veldig mye hvitt på det. Men utenom det synes jeg det er supert! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det er jo bare å trykke opp kortet på lys gul papir, så forsvinner det intrykket med en gang. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Annen logo, men i somewhat samme stil siden du ser ut til a like det. Bare slenger ut forskjellige mater her. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Ja, for all del, fortsett slik Litt usikker på hvilket av de to jeg liker best, men den siste ville fått et ekstra poeng om det blir endret fra "PsibaSoft" til "pSibaSoft". EDIT: Dette gjelder begge: Er det mulig å gjøre noe med området der all teksten står? Legge på noe i bakgrunnen, kanskje, så det blir litt mer der? Kanskje bare en bølgete strek som går på skrå oppover? Kanskje litt farger? Jeg vet ikke hva som blir bra, men jeg synes liksom det mangler noe der... Igjen; tusen takk! Endret 29. mai 2007 av Degeim Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg skal begynne pa nytt, foler fortsatt at de ikke helt sitter der de skal.. Sann minimalistisk sett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå