Gå til innhold

WoW eller Oblivion?


Anbefalte innlegg

Hvilket spill liker du best, WoW eller oblivion? Ikke svar hvis du ikke har prøvd begge! :mad:

 

Synes selv Oblivion er best, og myyye bedre enn wow. Wow mangler blant annet den følsen av at du er med i spillet på en måte. Når du f.eks fighter i oblivion, føles det mye mer ekte ut. På wow er det jo bare de samme stygge bevegelsene hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to fullstendig forskjellige spill. WoW er et MMORPG mens Oblivion er et så-solo-som-det-går-an-RPG.

 

Selv har jeg spilt WoW aller mest, og ville nok fortsatt gjort det om jeg ikke hadde måttet slutte pga. at det tok for mye tid.

 

Oblivion var og veldig bra, men som sagt, det er ikke noe multiplayerspill hvor du får venner og fiender.

Lenke til kommentar
Det er to fullstendig forskjellige spill. WoW er et MMORPG mens Oblivion er et så-solo-som-det-går-an-RPG.

 

Selv har jeg spilt WoW aller mest, og ville nok fortsatt gjort det om jeg ikke hadde måttet slutte pga. at det tok for mye tid.

 

Oblivion var og veldig bra, men som sagt, det er ikke noe multiplayerspill hvor du får venner og fiender.

8700182[/snapback]

 

Uannsett gir Elder scrolls meg mye mer underholdning. Bl.a. har jo Wow samme type oppdrag nesten hele tiden(skaff 10 sånne, kom tilbake og få belønning) mens elder scroll har oppdrag som gir mening. Nesten alle personene i elder scrolls er unike, og alle har på en måte sitt eget liv. Genialt spill! :love:

Lenke til kommentar

Det blir tåpeleg å sette Oblivion opp mot WoW. For det første er Oblivion mykje mindre enn WoW. Vidare så er Oblivion Single player mens WoW er en MMO. Siden du sammenligner quests så kan du vel sjå kor mangen quests WoW har opp mot Oblivion? Er ikkje alltid like lett å lage engasjerandes quests som er unike når ein har så mangen.

Lenke til kommentar

Gholie har rett. Vel, du kan sammenligne spillene, men det blir tåpelig. Det eneste jeg har å si er: Styr unna WoW. Veldig repetivt og for å spille det må du gidde å "jobbe". Fysj. Spilte det selv i 6 måneder +. Jeg hadde fulgt med utvilkingen av WoW før beta'en og ble veldig skuffet da spillet kom ut. Trodde at ting ville bli mer spennende på høyere level, men det ble det ikke. Bare å drepe monstre med de samme knappene hele spillet. Angående quests; jeg har faktisk ikke gjort ett engasjerende quest i hele min WoW-karriere. Alt var så gørr.

Lenke til kommentar
Virker som du har hatt en krangel med en kompiss, og kommer hit for å få "bekreftet" at du har rett..?  :p

8700455[/snapback]

 

hehe kanskje :whistle:

 

Elyzium: Har heller ikke hatt et eneste engasjerende quest i wow. Og synes heller ikke det er tåplig å samenligne de to spillene, de handler stort sett om det samme: Overleve i en stor verden, bygge opp en figur osv. Og uannsett hvor vansklig det er å få til de sammene tingene i et online spill, er ikke det noen unnskyldning når det gjelder hvor mye moro man får ut av et spill.

Lenke til kommentar

Blir teit og sammenligne spillene siden det bygges opp på helt en annen måte. Jeg f.eks klarer ikke spille singel player rpg spill lenger. Har spilt MMORPG i flere år. Og med en gang jeg spiller singal player spill, mangler det noe. Andre folk og spille med, sammarbeide, snakke med etc. Og PvP ett Singel player spill som Oblivion gir meg Ingen utfordring. Det sosiale er for meg det noe av det jeg liker best med MMORPGS.

 

Og det og bygge opp en figur i et singal player spill er ikke noe av det samme. Er imo noe helt annet når man skaffer deg noe man har raida i 3-4 uker for og skaffe enn noe man snubbler over i ett singel player spill.

 

For meg begynnte det virkelige spillet i wow på 60 med raiding og sammarbeid, noe man ikke har i Oblivion.

Lenke til kommentar

Kan ikke sammenlignes, men må si WoW er noe av det kjedeligste og mest uengasjerende jeg har spilt. Jeg og en venn begynte fra level 1, og det var kjekt de 10 første timene, så oppdaget vi at det var veldig repetivt. Fikk også prøve på en high-level char, uten at det var noe bra.

I oblivion deriomot var det god historie, bra gameplay, og bra grafikk, men etter min mening var spillet alt for lett.¨

Så vil nok si jeg synes Oblivion var kjekkere å spille en wow.

 

Lurer på hvordan oblivion som MMO ville blitt^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Håplaust å svare. Kva likar du best? Agurk eller pannekake? Det er to HEILT forskjellige spel. Om du skal samanlikne spel burde du i alle fall ta innanfor lik sjanger (dvs MMORPG vs. MMORPG/RPG vs. RPG)

Lenke til kommentar

Talentløst sammenligningsgrunnlag.

 

WOW = MMORPG

Oblivion = RPG

 

Hadde du for eks sammenligna WOW og Guild Wars hadde det kunne vært en diskusjon. Forøvrig mener jeg Oblivion er ett tåpelig RPG, laget av noen late utviklere som ikke vet hva ekte håndtverk betyr (les; regenert terreng, level-scaling osv). Når det gjelder WOW så har jeg prøvd det, men ikke mye. Hvis du har lyst på et spill som ser visuelt kjedelig ut, med grafikk som minner om Nintendo 64 tidene og i tillegg overdimensjonerer levling og loot som man må "nørde" XXX antall timer for, vær så god. Jeg vil heller anbefale deg Guild Wars, som er mer vennlig for den vanlige spiller og handler mer om å ha det gøy, enn å nørde SYKELIG mye for level og loot. Dessuten er det en visuell og teknisk perle.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Det trenger ikke å være samme sjanger når spillet egentlig går ut på det samme!

8702287[/snapback]

Så vi kan samanlikne Tetris og Warcraft 3 sidan begge spela går ut på å ha det kjekt?

Lenke til kommentar
Uannsett gir Elder scrolls meg mye mer underholdning. Bl.a. har jo Wow samme type oppdrag nesten hele tiden(skaff 10 sånne, kom tilbake og få belønning) mens elder scroll har oppdrag som gir mening. Nesten alle personene i elder scrolls er unike, og alle har på en måte sitt eget liv. Genialt spill!

 

Haha! Kan si meg enig i den kommentaren. Quests i WoW virker veldig like for min del.

De kan vel strengt talt ikke sammenlignes som spill, men må si jeg syntes Oblivion var mer imponerende. Allikevel synes jeg begge legger litt mye vekt på slossing og kamp. Jeg for min del savner RPG'er der du også kan reke rundt og f.eks lage ting. Blir litt mye av "likvider så mange du kan" handling i de fleste utgivelser. -Iallefall for min smak! ;)

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Eg syns Oblivion er best :)

 

1) Gameplayet er NYDELIG i Oblivion.

2) Grafikken eig.

3) Eg syns rett og slett Oblivion viser klasse :)

 

Wow er eit Ok spel det også. Det eg liker ganske bra med WoW er jo at det er ei side mot ei anna side. Er jo forsovidt to heilt forskjellige spel også :)

Lenke til kommentar
*snap*

8702214[/snapback]

Er desverre mange som tror at WoW kun handler om utstyr (og det gjør det til en viss grad), men det er masse andre sider med dette spillet.

Greit nok at grafikken ikke er på Crysis/DX10 nivå, men så er det et gammelt spill og, og det krever jo sitt ettersom det er en STOR verden med nesten ingen loading-screens.

 

RPG innholdet er betydelig bedre i Oblivion, men blir kjedelig å følge en story til punkt og prikke. Frihet til å gjøre hva du vil (som på WoW) er gøy. Husk på WoW finnes det også servere som er "spesialisert" på hva du ønsker å spille (PvP, PvE, Normal, RPG osv...)

 

Men ikke la dette bli en WoW versus all tråd (eller omvendt).

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...