Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Morn! :D

Tenkte jeg skulle kjøpe meg splitter ny pc og ha det beste av det beste så jeg vet ting kan være dyre men for meg er det det beste som teller.

Spesifikasjoner:

----------------------------------------

SKJERMKORT: Hercules 3D Prophet 9700 Pro

PROSSESOR: Intel Pentium 4 3.06 GHz

HOVEDKORT: MSI GNB MAX-FISR Mainboard S478/533mhz E7205, Dual DDR, S-ATA, ATA133, IEEE1394

HARDDISK: Western Digital Harddisk 200.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB

RAM: Corsair CMX512A-3500C2 XMS3500 512Mb DDR PC3500 CAS2 434Mhz with Heatsink (AMD OK)

RAM: Corsair CMX512A-3500C2 XMS3500 512Mb DDR PC3500 CAS2 434Mhz with Heatsink (AMD OK)

LYDKORT: Creative Soundblaster Audigy 2 Platinum

FLOPPY: Samme hvilken diskettstasjon (HELST SVART)

CDROM: har ikke valgt en enda (SVART)

DVDSPILLER: har ikke valgt en enda (SVART)

KABINETT: Thermalcase midi tower m/dør og plexiglass. (SVART)

STRØMFORSYNING: Levicom Blackline Bluelight 350W

Noen formeninger om noe som kunne vært anerledes, dyrere, billigere, bedre? Bare gi kommentar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begynte jævla bra da men dabba lissom litt av. . Thermaltake kabinett ? er jo bare et usselt modda chieftec da :p skaff deg iaffal no litt mer stylish.. hva med et av de nye Lian LI og gjøre en bra mod job ? halve morroa med pc er jo å modde den og se litt fet ut :) Syns da jeg iaffal..

Lenke til kommentar

Ikke for å være en gledesdreper, men skal du ha det beste av det beste må du nok ut med rundt 60 - 70k.

eks:

Hva med dual xeon 2.8 og et lass med 15k 80p U320 SCSI - disker i RAID5...? +++

SCSI brennere (DVD og CD) er nok uansett å anbefale for et high-end oppsett...

Si pristaket ditt og bruksområdene, så har folk et bedre grunnlag for å komme med forslag.

Prioriteringsområder som stillhet eller overklokkingsmuligheter er jo også noe å ta med i beregningen.

Ta forresten en kikk på denne testet av Toms Hardware.

Ta også en kikk på denne testen av PSU'er utført av tøffe Tom.

Lenke til kommentar

Et godt råd på veien;

Levicom Bluelight PSU'en er kjekk å se på, men du må ta en nøyere titt på spesifikasjonene så ser du at de ikke er så bra at det gjør noe.

Det systemet ditt kommer til å kreve en del (ikke total Watt), og da kan ytelsen på +12V bli litt mager (den er på 14).

Stor forskjell på Levikom Bluelight 350W og f.eks. Enermax Silent Plus 350W.

Lenke til kommentar

Vil på det sterkeste anbefale en kraftigere strømforsyning ( av høy kvalitet ) , som for eks. enermax 431w som (i følge produsent) drar unna hele 33A på 12V'en.

Ellers vil jeg si at jeg personlig ikke hadde valgt et MSI hovedkort viss jeg skulle ha det beste av det beste, MSI er og blir et billigmerke på en måte...

Ville heller valgt et hovedkort fra asus eller abit.

Synes personlig også at et ferdigmodda kabinett er litt pysete. 8)

Lenke til kommentar

Ser ut som du har plukka det beste uten egentlig å vite hva du driver med. Pappa som betaler eller no? Det å spørre om en slik PC er bra er helt latterlig..

Endringer som ikke er nevnt: Du trenger ikke PC3500 DDR ram med GNB chipset. du klarer ikke utnytte den båndbredden samma hva. 3200 av samme kvalitet holder i massevis!

kjøp deg en swiftec vifte da, håper ikke seriøst du skulle kjøre med boxed vifta? smell på en delta vifte der, og du har en overklokkings PC :)

Du trenger ikke både CD-rom og DVD spiller... Du kan faktisk spille av CD'er i DVD spilleren! Det visste du ikke det! Kjøp en DVD brenner og en DVD spiller hvis du skal ha det beste. Og det ser det ut som om du skal ha.

Kabinett og strømforsyning er allerede nevnt...

Lykke til. Bra skrytepot forresten (sorry, er litt morragretten :D)

Lenke til kommentar

Takker for flere innlegg og tips, jeg forventet faktisk folk ville vote at pcen var god fordi det er jo det nyeste av det nyeste og spesifikasjonene har blitt sett over en del ganger av andre fra #hardware.no !

Så har egentlig hatt litt peiling om hva som har blitt satt sammen, og har hørt flere ganger at strømforsyningen skulle holde.

Noen andre stylish powersupplys ?

Lenke til kommentar

Spesifikasjoner:

SKJERMKORT: Hercules 3D Prophet 9700 Pro

PROSSESOR: Intel Pentium 4 3.06 GHz

HOVEDKORT: Asus P4G8X/DELUXE/GD Hovedkort S478 E7205, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, IEEE1394

LYDKORT: Creative Soundblaster Audigy 2 Platinum

FLOPPY: Samme hvilken diskettstasjon (HELST SVART)

DVDSPILLER: samme hvilken (SVART)

KABINETT: Thermalcase midi tower m/dør og plexiglass. (SVART)

STRØMFORSYNING: Levicom Blackline Bluelight 350W (HAR KJØPT)

-----------------------------------------

Er enda litt usikker på RAM.. :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...