Gå til innhold

Mista N80 på sjøen, noe håp? :(

Anbefalte innlegg

Hallais folkens

Noen som har erfaring her?

Klarte og miste N80en når jeg sku gå over i båten. Tok på meg våtdrakta og fikk henta den opp. Den er helt dø. Noe håp for reperasjon av den etter den er halvfull av saltvann? Er det håp for reparasjon, eller ville det kosta like mye som ny telefon?

Håper noen kan gi meg noe svar

Thanx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre er det nok ikke noe håp for den, kanskje det er om du skyllte den i ferskvann med en gang dette skjedde og lar den tørke seg helt tørr.

Vil nok tro at en reperasjon er umulig eller dyrere enn å kjøpe ny.

Men føler med deg, du har opplevd det jeg minst vil skal skje med min N80.

Lenke til kommentar

Feilen du gjorde var å prøve å skru den på ...

En kjapp 1-2-3-guide til hvordan man redder en mobil fra vanndøden:

1: IKKE prøv å skru den på etter at du har tatt den opp av vannet.

2: Skru fra hverandre så mye som overhodet mulig.

3: Skyll av alt saltvann med rent vann fra springen.

4: Legg delene på et varmt, fortrinnsvis tørt, sted. La den ligge i tre dager eller noe sånt.

5: Se over alle delene at det ikke ligger igjen kondens eller vanndråper før du skrur den sammen igjen.

I tillegg er det ikke sikkert at mobilen er frisk igjen selv om den starter etter å ha gjennomført denne guiden, det kan ta opp til tre uker før den faktisk tar kveld.

Edit: Etter tips fra cyclo ble dette en 5-punkts guide :)

Endret av OML
Lenke til kommentar

Husker fettern min mista sin Ericsson T65 i ferskvann en gang. Den slo seg på av seg selv. Med en gang han slo den av, slo den seg selv på igjen. Og der måtte man han noen spesialtrekkere for å få av bakdekslet og komme fram til batteriet. Så han fikk ikke tatt det ut, så den måtte ligge å tørke mens den stod på.. Eneste som ble galt med den var at batteriet varte i 5 minutter, og at det ble to døde pikselrader på skjermen. :p Funket fint med et annet batteri. :)

Men tror nok telefonen din har sett sin siste dag. Elektronikken er veldig ømfintlig, så er nok flere komponenter der inne som er defekte desverre. :(

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Min Samsung X450 havnet tilfeldigvis i vaskemaskinen for et par år tilbake, og var der i fem-og-førti minutter (tre kvarter, med andre ord). Jeg fulgte min egen 1-2-3-guide, og den fungerer enda. Skjermen var litt blek de første to ukene, men så gikk det seg til :)

Lenke til kommentar

OML: Din 1-2-3 guide er bra den. Men et punkt mangler. Om den er mistet i saltvann må man skylle den grundig i ferskvann så fort som mulig etter at den er skrudd fra hverandre. Salt korruderer nemlig elektronikken, og den hjelper ikke hvor mye man tørker den om den er full av salt.

Lenke til kommentar
Hallais folkens

Noen som har erfaring her?

Klarte og miste N80en når jeg sku gå over i båten. Tok på meg våtdrakta og fikk henta den opp. Den er helt dø. Noe håp for reperasjon av den etter den er halvfull av saltvann? Er det håp for reparasjon, eller ville det kosta like mye som ny telefon?

Håper noen kan gi meg noe svar

Thanx

8700046[/snapback]

Jeg mista også min N80 i sjøen og nå virker telefonen men ikke skjermen.....

Den var helt død i 4 dager.

Måtte rett og slett kjøpe meg ny mobil, og da venter jeg på en E65 skal dukke opp i postkassa

Lenke til kommentar

Hvis det er antydning til fukt/væskeskade på en mobiltelefon ryker garantien. Er heller ikke mulig å reparere telefoner med fukt/væskeskader mot betaling.

Verksteder ser med engang hvis en telefon har vært utsatt for fukt/væske, og noen telefoner har også en såkalt fuktmåler i seg. Eneste måten du kan få ordnet dette uten å kjøpe ny er hvis du har forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...