PgUp Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg vurderer å ta dataklasse når jeg på videregående kommer inn på studiespesialisering. Hva syntes dere om å gå i dataklasse? Hvilke fordeler/ulemper hører det med det? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Fordeler - Gjetter at du lærer litt om data i dataklassen. Ulemper - Dataklasser rangerer dårlig sosialt sett, og du blir en nerd. Har en liten anelse om at det er noe annet du egentlig lurer på. Begynner selv i 2. klasse, tar realfag + informatikk og må si jeg synes det høres spennende ut, spesielt programmeringsdelen. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg går i dataklasse, og her er læringsmiljøet skikkelig dårlig. Lenke til kommentar
andrekh Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Om du tenker studieretningsfag så er jo ikke it akkurat prioritert og man får ofte dårligere lærere. Men for all del, om man skal jobbe innen it seinere er jo det greit å ha på cv at man har hatt tidlig interesse. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Dataklasse (der jeg gikk) var akkurat det samme som almenn, bare at vi skrev/fikk oppgaver på PC istedet. - Du ble ikke sett på nerd fordi du gikk der - Akkurat de samme lærerne som du får med vanlig almenn Liker du å bruke PC og ikke minst, kan det så er det ett godt valg vil jeg si, snittet for å komme i pc klasse er dog litt høyere. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Fordeler - Gjetter at du lærer litt om data i dataklassen. Ulemper - Dataklasser rangerer dårlig sosialt sett, og du blir en nerd. Har en liten anelse om at det er noe annet du egentlig lurer på. Begynner selv i 2. klasse, tar realfag + informatikk og må si jeg synes det høres spennende ut, spesielt programmeringsdelen. 8702093[/snapback] Hva er du sier. Lærer man noe om data i en såkalt dataklasse? Da skal du kunne jævlig lite fra før, i allefall her jeg går. Lærerne der i mot, de lærer en hel masse, av elevene. Og nei, dataklasser i den forstand vi snakker om her, rangerer ikke dårligere sosialt. Hvis du tenker på å ta infomasjonsteknologi som valgfag er det ikke det vi snakker om her. Dette har med kunnskapsløftet å gjøre, en del av kunnskapsløftet er nemlig at data skal brukes i større grad i undervisningen. Derfor har en del skoler dataklasser. I disse klassene må alle elver ha bærebar-pc slik at disse kan tas i bruk som en del av undervisningen. I praksis fungerer dette gansk dårlig, men det er jo en god unnskyldning for å kjøpe bærebar-pc, og det er jo godt å ha. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 [..] Lære data i en dataklasse?! (Og jo, faktum er at datanerder ikke akkurat blir sett opp til. Ikke det at det bryr meg, men Cuz spurte om ulemper) Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Som sagt, di lærer ikke noe om data i dataklasser, du jobber på pc istedet for å skrive for hånd. Og alle jeg kjenner søkte pc klasse over vanlig almenn, så det å bli sett på som nerd må komme ann på hvilken skole det er snakk om. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Alle i dataklassen på vår skole har rødt hår, 5,7 i snittkarakter, buksen høyt opp (helst over navelen), briller og har null sosiale antenner. Med mindre du ønsker statur som NERD, ikke begynn der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå