Gå til innhold

Lance Armstrong også dopet?

^fmj

Anbefalte innlegg

Sett i lys av de tilstålelser som har skjedd de siste ukene, senest i dag ved Bjarne Riis, er det nå mer sannsynlig enn noen gang at også Lance Armstring har dopet seg. Har til nå valgt å la tvilen komme han til gode, men nå er jeg på vei til å snu.

Når man tenker på hvordan han har knust felt etter felt med dopede-toppsyklister, ville det i det hele tatt vært mulig hvis han ikke var dopet?

Dette er sannsynligvis bare toppen av isfjellet og det er vel rimelig å tro at flere kommer til å stå frem etterhvert. I alle fall håper jeg det.

Arvesen Der forsvant all min respekt for Kurt Asle Arvesen, hva er det der for salgs uttalelse? HALLO i luken.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg tror ikke Lance har vært dopet

Er skuffet over Arvesen som har vært MEGET sur på alle som har dopet seg og sagt at de er en skam for sykkelsporten mens han nå når hans egen teamsjef innrømmer dop-bruk og Arvesen forsvarer ham

Synes likevel at Riis skal få fortsette. Hvis han har hatt det så dårlig (samvittghet) at han nå vil komme ut med det vet vi at han vil gjøre sitt ytterste til å forhindre doping i fremtiden

Lenke til kommentar
Synes likevel at Riis skal få fortsette.  Hvis han har hatt det så dårlig (samvittghet) at han nå vil komme ut med det vet vi at han vil gjøre sitt ytterste til å forhindre doping i fremtiden

8702235[/snapback]

Tror ikke det var samvittigheten som drev ham. Etter avsløringene i det siste var det vel ingen som helst tvil om at han også hadde tatt noe ulovlig. At han gikk fram selv og sa noe alle visste gjør vel kanskje bildet av ham litt renere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg tror han var dopet, rett og slett fordi han var utrolig suveren i en tid da mange av hans argeste konkurrenter gikk på dop.

8711133[/snapback]

Støtter denne, men man kan desverre ikke "dømme" han før noe er bevist. Det er jo mulig at psyken hans var/er så utrolig sterk at han har klart å tøye grensene lenger enn noen andre klarte.

Lenke til kommentar

I den perioden vi snakker om, dvs fra tidlig 90-tall til rundt 2002/2003 tror jeg det var svært få toppsyklister som hadde helt ren samvittighet. EPO, blodoverføringer, intravenøs tilførsel av næring mellom etapper og andre stimuli, ble nok brukt av relativt mange. Syklister utenom de som er i fokus i dag, som mistanken henger tungt over er (delvis bekreftet i flere tilfeller):

• Marco Pantani
  • Jose Maria Jimenes
  • Alex Zuelle
  • Pavel Tonkov
  • Laurent Dufaux
  • Virenque
  • m.fl.

Så la oss være så ærlige å si at det er 50 % sjanse for at enhver som kom topp 10 i Giro, touren eller Vuelta i denne perioden hadde fått i seg noe som ikke var helt legalt. Selv om det også betyr at jeg også mistenker min store helt, Miguel Indurain.

Lenke til kommentar
Jeg tror han var dopet, rett og slett fordi han var utrolig suveren i en tid da mange av hans argeste konkurrenter gikk på dop.

8711133[/snapback]

Støtter denne, men man kan desverre ikke "dømme" han før noe er bevist. Det er jo mulig at psyken hans var/er så utrolig sterk at han har klart å tøye grensene lenger enn noen andre klarte.

8712802[/snapback]

Det er i teorien mulig at han var rein, ja. Det skal jeg ikke nekte for, jeg vil ikke si at han garrantert var dopet. Jeg bare ser på det som mest sannsynlig at han var det.

Lenke til kommentar
I den perioden vi snakker om, dvs fra tidlig 90-tall til rundt 2002/2003 tror jeg det var svært få toppsyklister som hadde helt ren samvittighet.

Ja. Og jeg ser ikke helt at det er sannsynlig at dopingbølgen plutselig la seg etter det. Tipper det var en del som var dopet i fjor i tillegg til Landis. Spent på å se hva slags avsløringer vi får i TDF i år, og hva det har å si for sykkelsporten. I fjor spekulerte man jo i at sporten ville få seg en skikkelig knekk etter at TDF-vinneren ble avslørt. For meg virker det som om proffsykling er mer populært enn noengang, spesielt i Norge. Sender jo til og med Giro på riksdekkende TV nå...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Står uansett respekt i å være flinkest til å dope seg,

8718951[/snapback]

Mye respekt, men de blir jo rippet for ære når avsløringene kommer ...

Lenke til kommentar

Lance Armstrong er et naturtalent innen utholdenhetsidrett. Da han var 14 år deltok han i triatlom og vant alle konkurranser han deltok i. Han banket konkurrenter som var dobbelt så gamle som han selv ned i støvlene. Noen mennesker er prisgitt gode fysiske egenskaper fra naturen sin side. Han er en slik person. I tillegg har han ett vinnerinstinkt få andre har. Derfor synes jeg det er urettferdig at andre skal mistenke han for å ha brukt dop. Selv om han er god og har vunnet over folk som har dopet seg betyr det ikke at han er noen juksemaker...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Selv om det er urettferdig å mistenke han for dop uten å ha noen håndfaste bevis er sannsynligheten stor. Sikkert 70%+++ sjanse for at en syklist som kom blandt top10 på 90-tallet var dopet, om ikke mer.

Lenke til kommentar
Mye respekt, men de blir jo rippet for ære når avsløringene kommer ...

8721046[/snapback]

Nå var det ment som en litt provoserende uttalelse. Men det er vanskelig å si at han ikke var flink selv om han eventuelt dopet seg.

Lance Armstrong er et naturtalent innen utholdenhetsidrett. Da han var 14 år deltok han i triatlom og vant alle konkurranser han deltok i. Han banket konkurrenter som var dobbelt så gamle som han selv ned i støvlene. Noen mennesker er prisgitt gode fysiske egenskaper fra naturen sin side. Han er en slik person. I tillegg har han ett vinnerinstinkt få andre har. Derfor synes jeg det er urettferdig at andre skal mistenke han for å ha brukt dop. Selv om han er god og har vunnet over folk som har dopet seg betyr det ikke at han er noen juksemaker...

8721540[/snapback]

Vi skal selvsagt ikke dømme noen uten skikkelig bevis, men det er nok ganske naivt å tro at Lance Armstrong har vært helt ren gjennom sykkelkarrieren sin.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Nå var det ment som en litt provoserende uttalelse. Men det er vanskelig å si at han ikke var flink selv om han eventuelt dopet seg.

Alle motstanderne var jo også dopet, så han har jo vært best til å dope seg, ingen tvil om det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...