Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

linksys trådløs problemer

Anbefalte innlegg

Mange mnd siden eg kjøpte trådløs router men fikk det aldri til å funke. No prøve eg på nytt. Legger inn bilder for å vise hvilke feilmld jeg får opp i msn når eg ska koble til. Maskina registrerer altså trådløst nett, med utmerket tilkobling. Men eg komme meg ikkje på nett. Har router fra Hardangernett.no

Skal eg ha routeren fra hardangernett i tillegg til den trådløse routeren eller ska eg kun bruke den trådløse? Altså ha ledningen fra veggen og rett inn i trådløs? Meg og forklaringe, ikkje mi sterkeste sia.

Uansett, legge til bilder, og håååååpe noen kan forklare detta veldig detaljert til meg. Må jo ha gjort noe rett siden maskina registere nettet.

connection.jpg

msntrouble.jpg

Eg trenge å få detta inn med teskje :p

Endret av Lovise_84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har kjøpt akkurat den Linksys-boksen du har lagt inn et MPX-bilde fra, er ikke det en trådløs ruter, men et trådløst aksesspunkt.

Kort og godt trenger du å bruke ruteren fra Hardangernett også, ja. Hvis du kan oppgi merke og modell på hvilken ruter dette er, blir det mye letter å hjelpe deg :)

Lenke til kommentar

Hvis du taster inn 192.168.1.1 i nettleseren din kommer du inn på "Basic Setup" til Linksys-ruteren din.(mener å huske at passord/bruker er admin/admin, som allerede nevnt).

I den øverste rullegardinmenyen(på SETUP) skal det vel stå "Automatic configuration", som det sikkert allerede står på.

Hvis du så velger WIRELESS vil jeg tro at den skal stå på "Wireless Bridge" i rullegardinmenyen ved siden av "Mode".

(rett meg om jeg tar feil :blush: )

Selv bruker jeg min WRT54G som aksesspunkt.

Andre kan nok hjelpe deg med oppsettet av din ruter fra Hardangernett.

Lenke til kommentar

post-62317-1180109145_thumb.jpgpost-62317-1180109145_thumb.jpg

Hvis du taster inn 192.168.1.1 i nettleseren din kommer du inn på "Basic Setup" til Linksys-ruteren din.(mener å huske at passord/bruker er admin/admin, som allerede nevnt).

I den øverste rullegardinmenyen(på SETUP) skal det vel stå "Automatic configuration", som det sikkert allerede står på.

Hvis du så velger WIRELESS vil jeg tro at den skal stå på "Wireless Bridge" i rullegardinmenyen ved siden av "Mode".

(rett meg om jeg tar feil  :blush: )

8700102[/snapback]

Gjort dette nå. Legger inn bilder for å vise hvordan det ser ut. Den derre Wireless network mode står på "mixed" fra før av, skal eg då sette den på "B"? :)

Beklage at eg e så grønn i detta altså :roll:

post-62317-1180109163_thumb.jpg

Lenke til kommentar
post-62317-1180109145_thumb.jpgpost-62317-1180109145_thumb.jpg

(rett meg om jeg tar feil  :blush: )

8700102[/snapback]

Gjort dette nå. Legger inn bilder for å vise hvordan det ser ut. Den derre Wireless network mode står på "mixed" fra før av, skal eg då sette den på "B"? :)

Beklage at eg e så grønn i detta altså :roll:

8700433[/snapback]

Obs! Retting av type router:

PÅ MIN STÅR DET Linksys wireless-G broadband router.

Modell: WRT54G ver.7

Og forresten;

Hvordan skal innstillingene være på disse to bildene? :no:

post-62317-1180109580_thumb.jpg

post-62317-1180109627_thumb.jpg

Endret av Lovise_84
Lenke til kommentar

Den kan stå på mixed. Da vil den takle både type B og G som er de vanligste.

De andre innstillingene kan også stå slik du viser de nå (ukryptert).

Velg heller å kryptere når du har fått det til å virke uten først.

Årsaken til at internett ikke virker er at du har valgt statisk DNS med feile tall.

Bruk enten dynamisk DNS eller prøv disse:

DNS1: 195.159.0.100

DNS2: 195.159.0.200

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
Den kan stå på mixed.  Da vil den takle både type B og G som er de vanligste.

De andre innstillingene kan også stå slik du viser de nå (ukryptert).

Velg heller å kryptere når du har fått det til å virke uten først.

Årsaken til at internett ikke virker er at du har valgt statisk DNS med feile tall.

Bruk enten dynamisk DNS eller prøv disse:

DNS1: 195.159.0.100

DNS2: 195.159.0.200

8700892[/snapback]

Og det fikses kor? :blush:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er di bildene av den trådløse boksen din?

For da må du kanskje skifte ip til... noe anna.. .. 192.168.1.2 eller noe?

Kanskje deaktivera dhcp og, vetsje koffor.. prøv?

... Der igjen, om det er bilder av routeren du har fått fra hardangernett, ikkje skift på noe.. heheh :D (routeren til hardangernett bruker nok sikkert ip 192.168.1.1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...