Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skjært sylinderen eller ?

Anbefalte innlegg

når motoren sjærer seg så funker den ikke da vettu.. fy faen jeg er bare 14 år å dere er sikkert 16-17 år haha.. tenkt da mann!

8700030[/snapback]

Feil, det er ikke motoren som skjærer seg, men sylinderen. Man kan klare å kjøre med skjært sylinder over en viss periode, og spørs på hvor hard skærlingen var.

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt dårlig film for å si eksakt hva feilen er, men en kamerat av meg har en Dt50R med simo 90cc, den var det en jævla rar lyd i, den lyden minnet meg om den som er på din. Det var når dt en kom opp i turtall at lyden kom. Vi fant ut at det var simo90'en hadde ødelagt de forsterkede lagerene. Men sjekk sving hjulet også kan sette seg små stein blokka i svinghulsiden åsså kan sving hjulet skarpe på steinen/sanden, har erfaringer.

Lenke til kommentar
når motoren sjærer seg så funker den ikke da vettu.. fy faen jeg er bare 14 år å dere er sikkert 16-17 år haha.. tenkt da mann!

8700030[/snapback]

Feil, det er ikke motoren som skjærer seg, men sylinderen. Man kan klare å kjøre med skjært sylinder over en viss periode, og spørs på hvor hard skærlingen var.

8704745[/snapback]

Det er aldeles korrekt :-)

Lenke til kommentar
Litt dårlig film for å si eksakt hva feilen er, men en kamerat av meg har en Dt50R med simo 90cc, den var det en jævla rar lyd i, den lyden minnet meg om den som er på din. Det var når dt en kom opp i turtall at lyden kom. Vi fant ut at det var simo90'en hadde ødelagt de forsterkede lagerene. Men sjekk sving hjulet også kan sette seg små stein blokka i svinghulsiden åsså kan sving hjulet skarpe på steinen/sanden, har erfaringer.

8705149[/snapback]

Det er veivlagrene som er gått. Lyden kan forveksles med mange steiner som ruller rundt i maskin, i dette tilfellet er det ikke det.

Motoren kan ikke merkes ved menneskelig syn at den har blitt kjørt med effektanlegg.

orginal anlegg - service

Lenke til kommentar

Hvor langt er mopeden gått?

Dere bare går for de vanskeligeste feilene fyst dere, det er lurt og starte feilsøkingen med de enkleste tingene, sjønner? det blir mye bedre for lommeboka da;)

For meg hørest det ut som noe løst på motoren som dirrer, skru av kåpene og finn ut hvor lyden kommer i fra...

Lenke til kommentar
Hvor langt er mopeden gått?

Dere bare går for de vanskeligeste feilene fyst dere, det er lurt og starte feilsøkingen med de enkleste tingene, sjønner? det blir mye bedre for lommeboka da;)

For meg hørest det ut som noe løst på motoren som dirrer, skru av kåpene og finn ut hvor lyden kommer i fra...

8708956[/snapback]

sykkel runda akkurat 2000 , var faktisk på 2000 det skjedde :ph34r:

Lenke til kommentar
2000km?? tviler STERKT på at det har noe med veiv lagera og gjør da altså...

Sikker noe annet som har blitt ødlagt/løst som vibrerer med motoren.

8709330[/snapback]

Skal si deg det at, hvor mye den er kjørt har ikke så mye å si. Det som er viktigets er hvordan man kjører ;) Uten at jeg hvet hvordan Evil-duck kjører da :p

Lenke til kommentar

8709330[/snapback]

Skal si deg det at, hvor mye den er kjørt har ikke så mye å si. Det som er viktigets er hvordan man kjører ;) Uten at jeg hvet hvordan Evil-duck kjører da :p

8709969[/snapback]

du klarer ikke å ødelegge veivlagrene på 2000km uten at man slenger på trimmer og kjører møka ut av den.

Uansett hvordan man kjører med orginal sylinder, går ikke det - uten å tenke på produksjonsfeil ol.

Lenke til kommentar

8709330[/snapback]

8709969[/snapback]

du klarer ikke å ødelegge veivlagrene på 2000km uten at man slenger på trimmer og kjører møka ut av den.

Uansett hvordan man kjører med orginal sylinder, går ikke det - uten å tenke på produksjonsfeil ol.

8714222[/snapback]

Jo desverre så går det ja

Lenke til kommentar

ok , jeg tror lyden kommer fra svinghjulet , men forstår ikke helt hvordan jeg får fikset det da. for det er ikke noe slark i det eller noe , men når jeg skrudde av dekslet synst jeg vartfall lyden ble mer tydlig .

for å ikke folk skal missforstå legger jeg ut et bilde

post-97753-1180305085_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...