Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe en ny bærbar pc, da jeg vil ha muligheten til å flytte meg for eksempel ut i sola om det er sommer, eller inn i huset om været er dårlig.

PCen skal være en allrounder da jeg har tenkt å bruke den til skolearbeid (office-pakka), internett (surfing, småspill, msn), spill og media avspilling.

For meg er det ikke så farlig om det er XP eller Vista, men om det er Vista, så ønsker jeg IKKE Vista Basic. Det er fordi det operativsystemet mangler mye av det bra Microsoft markedsfører Vista med.

PCen burde holde seg under 15 000 kroner, men om den krysser linja med bare noen hundre kroner er ikke det så farlig.

Ser for meg noe allá disse spesifikasjonene, dette og support er viktig:

Dual core-prosessor

Dedikert skjermkort (ikke f.eks intel-skjermkort)

Over 1GB minne

Helst stor lagringskapasitet

PCen burde ha en viss størrelse på skjermen, grunnet film og spill.

Dessuten hadde det vært fint med noe tillegg, for eksempel "Quick Play"-knappene til HP, Webkameraet til Acer eller liknende.

Et annet alternativ er å vente til DX10-skjermkort kommer. Når kommer det forresten, eller er det kommet kanskje?

Håper jeg har svart på alle de spørsmålene dere eventuelt måtte ha, om ikke SPØR!

PS: PCen skal vare en god stund, så det hadde vært fint om de fulgte, eller har muligheten til å oppgraderes til fremtidige standarder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...