LeifOlav Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Hei. Har ei exe. fil som jeg har laga i VB6 og lagret på maskinen min. Men etter litt oppdateringer på siden den brukes på må koden i filen redigeres litt. Hvordan kan jeg få åpna koden / filen og endra litt på kodene om det lar seg gjøre? Er ikke pro. innen VB6, så forklar litt nøye om du kan Mvh. Leif Endret 25. mai 2007 av LeifOlav Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Du kan nok ikke endre på .exe-filen, du må ha prosjektfilen/koden. Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Hvordan kan jeg evnt. finne ut koden på .exe-filen da / lage en lik fil? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Denne muligheten forsvant med VB 2.0 Du må nok finne igjen orginalkildekoden. Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Det nytter ikke å prøve noen andre programmer evnt. VB 2.0? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Hvordan kan jeg evnt. finne ut koden på .exe-filen da / lage en lik fil? 8699776[/snapback] Hm, uheldigvis er det neppe mulig å få ut av en EXE-fil kompilert av VB6 mer enn ren Assembly (som er et lite hakk over maskinkode). Dette kan jo fungere dersom du kun er ute etter å endre få deler av koden og er i stand til å programmere i Assembly, men strukturen og oversiktligheten, eller snarere mangelen på sådant, kan by på problemer. Dette kan du dog unngå ved å bruke debuggingsverkøty for å nøyaktig finne den delen av koden du ønsker å forandre på. For øvrig er det muligens verd å nevne at det faktisk er mulig å delvis rekonstruere VB3-programmer (men ikke VB4-programmer eller høyere), ettersom P-koden - noe liknende byte-code i Java og .NET hvis også tillater dette - kompilatoren produserte ikke fjerner like mye informasjon (samt det faktum at den ikke støttet native machine code). Det har seg nemlig slik at kompilasjonsprosessen i VB4 og høyere fjerner mye metadata (så som variabel-, prosedyrenavn og kodestruktur) samtidig som den legger til mye annet ekstra informasjon en normalt ikke ser i kildekoden. En rekonstruksjon blir således nært sagt umulig. I beste fall ville du sannsynligvis kun fått ut et sammensurium av GOTOs og A, B, C, ect, og da kun av spesielle deler av programmet. Det nytter ikke å prøve noen andre programmer evnt. VB 2.0? 8700663[/snapback] Hva skulle det være godt for? Du har jo ingen kildekode, så du kan ikke gjøre noe med programmet i VB2. Og nei, du kan ikke åpne EXE-filer i VB2, om du var av den oppfatning. Endret 25. mai 2007 av aadnk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Programmet er skrevet i VB5. I motsetning til VB2 (som aadnk sier) så lager VB5 en ren native code exe fil, det dette vil si, er at ingenting av din kildekode blir liggende igjen i filen, fordi VB koden din blir gjort om til et språk som prosessoren forstår: maskinkode. I VB2 derimot, blir filen lagret med noe som kalles "P-CODE" og orginalkildekoden lå i disse filene. Dette er fortsatt mulig i VB5, men er skrudd av som default, men kildekoden ligger fortsatt ikke sammen med exe filen, men koden blir oversatt "Just-In-Time" Så uansett så har du tapt kildekoden, hvis du ikke har den tilgjengelig. Endring av maskinkode krever mye tålmodighet, god kjennskap til hvordan datamaskinen virker intern, logiske kretser, og god kjennskap til assembly, og prosesoren sitt instruksjonssett (x86) Man jobber som regel med hex kode (16-base) og assembly kode. Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Må bare innrømme at dette var mer enn jeg klarer å forstå, men det jeg er ute etter er bare å få endra ett ord i .exe filen. Om noen kunne vært snille og tatt en titt på dette: Ok. Det jeg lurer på er altså ett rankeprogram til ett spill. Programmet jeg har er ett Shade program som kalles AutoNM: http://dump.no/files/bfc1c651cfe0/AutoNM.exe På spillet denne boten brukes [ nordicmafia.net ] har de nå endra noen koder til: <td align=right class=main width=450><b>Passord</b>: </td> <td class="main" width=430 align=left><input type="password" name="passoord" size="15" id="passoord" value=""><td></td> De har altså lagt til en ekstra o i "passoord" og derfor klarer ikke boten og logge inn automatisk. Er det noen muligheter for å få endra boten sånn at den virker igjen? Mvh. Leif Endret 25. mai 2007 av LeifOlav Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg vet egentlig ikke noen ting om hex + VB < 7.0, men med f.eks Ollydbg kan du kanskje gjøre dette. Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Hva skal jeg søke etter i ollydbg etter at jeg har åpna AutoNM.exe da? Kommer opp masse koder og commandoer jeg ikke forstår noe av. Skal jeg lete etter passord og endre det til passoord? Mvh. Leif Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ja, det er vel det du skal gjøre. Om du gjør dette etter programmet er startet, altså endrer minnet under runtime eller selve .exe filene før den startes (uten ollydbg) er avhengig av hva som funker. Du må nesten bare prøve og søke etter strings/anci, og endre verdien til det du ønsker. Etter dette er gjort kan, om jeg husker rett, Ollydbg skrive .exefilen på nytt sett at det er gjort offline. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Nå må dere slutte å ødelegge for shade. Han har jo gjort den sånn, at det ikke skal være mulig å bytte på det, siden han vil ta seg betalt for den botten. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 LeifOlav. Du kan ikke endre dette i programmet ditt. Du må få han som har laget programmet til å endre dette, så sende deg filen på nytt. Om du har litt basik kunnskaper i VB6 så kan du vel lage din egen Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Kan, eller burde-ikke? Det skal være mulig å endre på dette... Men ja, kunnskapen du trenger da strekker seg mye lengre enn grunnleggende VB. Endret 26. mai 2007 av rat911 Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 LeifOlav. Du kan ikke endre dette i programmet ditt. Du må få han som har laget programmet til å endre dette, så sende deg filen på nytt. Om du har litt basik kunnskaper i VB6 så kan du vel lage din egen 8707873[/snapback] Mener selv nå at jeg kan litt basic, men det jeg ikke har lært enda er hvordan jeg utifra koder fra internettsiden klarer å få VB til å "koble seg opp mot dem". F.eks ved logginn så skal jeg da f.eks få VB til å skrive inn mitt brukernavn og mitt passord for så å trykke logg inn. Vet ikke om dette går under basic, men finner heller ingen tutorials om dette. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hei. Har ei exe. fil som jeg har laga i VB6 og lagret på maskinen min. 8699625[/snapback] [Mener selv nå at jeg kan litt basic, men det jeg ikke har lært enda er hvordan jeg utifra koder fra internettsiden klarer å få VB til å "koble seg opp mot dem". 8709320[/snapback] Ut fra disse sitatene og annet du har nevnt er det tydelig at du øbnsker å endre i et program andre har laget. Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Hei. Har ei exe. fil som jeg har laga i VB6 og lagret på maskinen min. 8699625[/snapback] [Mener selv nå at jeg kan litt basic, men det jeg ikke har lært enda er hvordan jeg utifra koder fra internettsiden klarer å få VB til å "koble seg opp mot dem". 8709320[/snapback] Ut fra disse sitatene og annet du har nevnt er det tydelig at du øbnsker å endre i et program andre har laget. 8709400[/snapback] Trodde dette hadde vært klart for dere lenge jeg? Hva er problemet med det? Svar på mitt siste spørsmål ovenfor heller Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Det er ikke ulovlig å endre på andre sine programmer for å få dem til å fungere til eget bruk, så det er ikke noe i veien med å svare. Men svarene er her allerede, du må få tak i en hex editor. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Dere har ikke forstått dette helt. Denne buggen ble laget, sånn at den gratis versjonen ikke skulle fungere helt. Og snart kommer det en ny versjon som man må betale for. Dette ble gjort kun for å få fjernet alle gratis bottene. Så å forandre på det vil bli å cracke programmet, noe som i alle fall ikke er lovelig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Dersom dette er et spørsmål om cracking, er det i strid med retningslinjene for dette forumet. Dersom det ikke er det, er det vel bare å spørre Nordicmafia om en oppadert og lovlig versjon av VB-programmet? Tråden stenges derfor. Dersom trådstarter har spørsmål eller kommentarer til denne avgjørelsen kan han sende meg en PM. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg