Gå til innhold

Tv-out kloning problem Geforce 4


lars_q

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg fint nytt grafikkort til jul. Gainward GeForce MX440-8X 64mb med tv-out. Problemet er at jeg ikke får tv-out funksjonen til å fungere skikkelig. Jeg har søkt på dette forumet , men finner ingen med lignende problem.

Så langt har jeg kommet: Jeg får ikke mulighet til å klone skjermbildet; denne funksjonen er grå og kan ikke klikkes på. Jeg kan velge tv istedenfor monitor men ikk ebegge to samtidig. Jeg får altså bilde på tvskjermen om jeg velger å ha bilde på tv i steden for på monitor. Altså: s-vhs koblingen fungerer, bra bilde og alt. Men jeg får ikke kjørt bilde på tv og monitor samtidig. Ikke noe problem foruten det at stua med tv'en er veldig langt fra plasseringen til pc'en. Derfor nytter det heller ikke å bruke min ikke trådløse mus til å sette igang filmer.

Jeg har installert og avinstallert noen ganger. Har prøvd å la bare tv'en stå i under installasjon, men ingenting ser ut til ¨å aktivisere kloningsfunksjonen. Er det noe jeg må stille i bios????

Er tom for mulige løsninger og trenger hjelp. Håper dere der ute kan ha noen formening om hva jeg gjør feil.

 

Lars_q

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raske svar. Har prøvd det meste nå føler jeg. kanskje problemet mitt er mer slik:

 

Note: The Clone tab gets enabled only when a TV set has an active resistance of 75 Ohm, otherwise the tab is disabled (gray) and it's impossible to choose the Clone mode. Make sure the video card is reliably connected to the TV; at worst you will have to resolder the ballast resistance between the ground and signal line (which goes in parallel to a TV-in). You should take its maximum value when a connected TV is reliably determined (usually it is 75-100 Ohm).

 

Uten at jeg skjønner bæret av det.

 

Tar gjerne mot flere forslag.

 

Lars_q

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...