nordin Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Noen som vet om man har lov til å printe og ut lime inn utskrevne ark? Vet ikke helt om jeg gidder å notere noe. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg er 95% sikker på at det ikke er lov. Det må nok være håndskrevne notater Lenke til kommentar
Punk/rock Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Må innrømme at "Gåter" var et ganske spennende ressurshefte til en forandring. Mange fine temaer, men er fortsatt usikker på hva slags oppgaver vi kan få.. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg er 95% sikker på at det ikke er lov. Det må nok være håndskrevne notater 8739697[/snapback] Ja, du har nok rett i det. Men det skader da ikke å spørre heller Lenke til kommentar
Dudli Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 På alle heldagsprøvene der jeg har hatt notatark har jeg printet notatene mine direkte på notatarket. Læreren min skrev i tillegg "bra" på det siste notatarket jeg hadde med meg på siste tentamen. Kan ikke se noe på arket som skulle tilsi noe annet. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg er 95% sikker på at det ikke er lov. Det må nok være håndskrevne notater 8739697[/snapback] Det er fullt lovlig med to A4-dataskrevne sider... Lærere på skolen min har sjekket med Utdanningsdirektoratet pga. at de var så vage med definisjonen i retningslinjene for eksamen. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ble 5'ern på meg.. Skrev 4 sider, og ligger til vanlig på en god 5'er i norsk (streng lærer i tillegg). Men jeg har ikke tatt med noe historisk i besvarelsen min. Er dette dumt siden det er "fagdag"? Dessuten valgte jeg jo "planken" tydligvis.. Står det noe sted at elever skal straffes karaktermessig om man velger en oppgave der man ikke kan briefe med alle litteraturkunnskapene/Wergelandkunnskapene/målmerkekunnskapene? Jeg var at språket mitt er godt og at jeg hadde med relevante poenger, med unntak at jeg ikke tok med det med nasjonal identitet og språkhist. btw, så satt jeg i mange minutter og kun grublet på om Long var en kvinne eller mann.. lol ;D Gav til slutt opp og unngikk pronomenbruk.. Om noen kunne scanna inn notatarket sitt med ferdige notater hadde jeg blitt evig takksam! Lykke til i morgen folkens 8739533[/snapback] Greide du ikke å se på bildet av henne at det var ei dame? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Er det ingen som har en liste over fyord på nynorsk? Lenke til kommentar
cidd Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ble 5'ern på meg.. Skrev 4 sider, og ligger til vanlig på en god 5'er i norsk (streng lærer i tillegg). Men jeg har ikke tatt med noe historisk i besvarelsen min. Er dette dumt siden det er "fagdag"? Dessuten valgte jeg jo "planken" tydligvis.. Står det noe sted at elever skal straffes karaktermessig om man velger en oppgave der man ikke kan briefe med alle litteraturkunnskapene/Wergelandkunnskapene/målmerkekunnskapene? Jeg var at språket mitt er godt og at jeg hadde med relevante poenger, med unntak at jeg ikke tok med det med nasjonal identitet og språkhist. btw, så satt jeg i mange minutter og kun grublet på om Long var en kvinne eller mann.. lol ;D Gav til slutt opp og unngikk pronomenbruk.. Om noen kunne scanna inn notatarket sitt med ferdige notater hadde jeg blitt evig takksam! Lykke til i morgen folkens 8739533[/snapback] Greide du ikke å se på bildet av henne at det var ei dame? 8740046[/snapback] Nei det var jo klin umulig! Hun hadde ikke øredobber engang:P Men folkens, hvordan går det ann å printe noe som helst på det notatarket vårt? Er det lov å rive det løs fra informasjonsarka? Lenke til kommentar
cidd Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Er det ingen som har en liste over fyord på nynorsk? 8740075[/snapback] De står bakerst i nynorskordlista di.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Tenker på ord jeg bare kan sjekke over ganske raskt når jeg skriver. Helt basic ting. Kunne vel gå gjennom den lista, men hva har man ze web for? Man - Ein osv Lenke til kommentar
Dudli Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 være – vere, jeg – eg, dere – dykk, hvordan – korleis, hvor – kor, hele – heile, betydd – å seie, en – ein, et – eit, , mye – mykje, annet – anna, ble – blei, høyere – høgare, kun – berre, nevne – nemne, ikke – ikkje, følelse – kjensle, hvis – viss, da – då, vært - vore Kosemose <3 Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Her er vurderingskritereiene/sensorveiledningen for norsk fagdag: http://www.utdanningsdirektoratet.no/uploa...dning_v2007.pdf EDIT: Serriøst? Det ligger jo sensorveiledning til faget "Musikkformidling" der? Den eksamen har jo ikke vært avviklet enda? Skal ha den til mandag. I veiledningen står det jo oppgavene og greier. Og tidligere år har det bare vært en type musikkorienteringseksamen? Kan det være en feil de har gjort? Skal sjekke dette opp mot resursheftet vi får til fredag! Hvis dette er sant, er det jo en gigantisk glipp Håper virkelig på det. Endret 30. mai 2007 av SimDaDim Lenke til kommentar
cidd Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 "Presenter synspunktene til Long Litt Woon. Hvilken verdi har høy språkkompetanse for den enkelte og samfunnet? Oppgaven prøver mål 9 og 15 i læreplanen. Den første delen av oppgaven krever tekstkompetanse, og det forventes et poengtert svar, ikke et referat av teksten. Denne delen av svaret bør ha et mindre omfang enn refleksjonsdelen. Her forventes en problematisert tilnærming som også inkluderer andre perspektiver enn de Long Litt Woon presenterer i sitt innlegg." Hvordan i helsikke kan vi vite at refleksjonsdelen bør være lenger? den sensorveiliedninga var ikke til så veldig stor hjelp dessverre.. Men ang oppgave 3, så er artikkelen neppe ironisk. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Teksten i oppgave 3 er ikke ironisk. Ikke snakk om. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hvordan i helsikke kan vi vite at refleksjonsdelen bør være lenger? 8740425[/snapback] Er ikke det nokså selvsagt etter å ha gått 3 år på allmenn? Alle vet jo at "del 2" i en oppgave skal være den lengste liksom Lenke til kommentar
cidd Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Aldri besvart en oppgave med en "del 2" i norsk.. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det er jo alltid slik i analyseoppgavene. Pek på hovedsyn/skrivemåte Si din egen mening / Egen kommentar Lenke til kommentar
cidd Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I analyseoppgaver skal analysen vektlegges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå