Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Del dine tips og råd til norskeksamen for VKII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På alle heldagsprøvene der jeg har hatt notatark har jeg printet notatene mine direkte på notatarket. Læreren min skrev i tillegg "bra" på det siste notatarket jeg hadde med meg på siste tentamen.

 

Kan ikke se noe på arket som skulle tilsi noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg er 95% sikker på at det ikke er lov. Det må nok være håndskrevne notater  :)

8739697[/snapback]

Det er fullt lovlig med to A4-dataskrevne sider... Lærere på skolen min har sjekket med Utdanningsdirektoratet pga. at de var så vage med definisjonen i retningslinjene for eksamen.

Lenke til kommentar
Ble 5'ern på meg.. Skrev 4 sider, og ligger til vanlig på en god 5'er i norsk (streng lærer i tillegg). Men jeg har ikke tatt med noe historisk i besvarelsen min. Er dette dumt siden det er "fagdag"? Dessuten valgte jeg jo "planken" tydligvis.. Står det noe sted at elever skal straffes karaktermessig om man velger en oppgave der man ikke kan briefe med alle litteraturkunnskapene/Wergelandkunnskapene/målmerkekunnskapene? Jeg var at språket mitt er godt og at jeg hadde med relevante poenger, med unntak at jeg ikke tok med det med nasjonal identitet og språkhist.

 

btw, så satt jeg i mange minutter og kun grublet på om Long var en kvinne eller mann.. lol ;D Gav til slutt opp og unngikk pronomenbruk..

 

Om noen kunne scanna inn notatarket sitt med ferdige notater hadde jeg blitt evig takksam! Lykke til i morgen folkens

8739533[/snapback]

 

Greide du ikke å se på bildet av henne at det var ei dame? :D

Lenke til kommentar
Ble 5'ern på meg.. Skrev 4 sider, og ligger til vanlig på en god 5'er i norsk (streng lærer i tillegg). Men jeg har ikke tatt med noe historisk i besvarelsen min. Er dette dumt siden det er "fagdag"? Dessuten valgte jeg jo "planken" tydligvis.. Står det noe sted at elever skal straffes karaktermessig om man velger en oppgave der man ikke kan briefe med alle litteraturkunnskapene/Wergelandkunnskapene/målmerkekunnskapene? Jeg var at språket mitt er godt og at jeg hadde med relevante poenger, med unntak at jeg ikke tok med det med nasjonal identitet og språkhist.

 

btw, så satt jeg i mange minutter og kun grublet på om Long var en kvinne eller mann.. lol ;D Gav til slutt opp og unngikk pronomenbruk..

 

Om noen kunne scanna inn notatarket sitt med ferdige notater hadde jeg blitt evig takksam! Lykke til i morgen folkens

8739533[/snapback]

 

Greide du ikke å se på bildet av henne at det var ei dame? :D

8740046[/snapback]

 

Nei det var jo klin umulig! Hun hadde ikke øredobber engang:P

 

Men folkens, hvordan går det ann å printe noe som helst på det notatarket vårt? Er det lov å rive det løs fra informasjonsarka?

Lenke til kommentar

være – vere, jeg – eg, dere – dykk, hvordan – korleis, hvor – kor, hele – heile, betydd – å seie, en – ein, et – eit, , mye – mykje, annet – anna, ble – blei, høyere – høgare, kun – berre, nevne – nemne, ikke – ikkje, følelse – kjensle, hvis – viss, da – då, vært - vore

 

Kosemose <3

Lenke til kommentar

Her er vurderingskritereiene/sensorveiledningen for norsk fagdag:

http://www.utdanningsdirektoratet.no/uploa...dning_v2007.pdf

 

EDIT:

Serriøst? Det ligger jo sensorveiledning til faget "Musikkformidling" der? Den eksamen har jo ikke vært avviklet enda? Skal ha den til mandag. I veiledningen står det jo oppgavene og greier. Og tidligere år har det bare vært en type musikkorienteringseksamen? Kan det være en feil de har gjort? Skal sjekke dette opp mot resursheftet vi får til fredag! Hvis dette er sant, er det jo en gigantisk glipp :D

 

Håper virkelig på det.

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

"Presenter synspunktene til Long Litt Woon. Hvilken verdi har høy språkkompetanse for

den enkelte og samfunnet?

Oppgaven prøver mål 9 og 15 i læreplanen.

Den første delen av oppgaven krever tekstkompetanse, og det forventes et poengtert

svar, ikke et referat av teksten. Denne delen av svaret bør ha et mindre omfang enn

refleksjonsdelen. Her forventes en problematisert tilnærming som også inkluderer andre

perspektiver enn de Long Litt Woon presenterer i sitt innlegg."

 

Hvordan i helsikke kan vi vite at refleksjonsdelen bør være lenger? den sensorveiliedninga var ikke til så veldig stor hjelp dessverre.. Men ang oppgave 3, så er artikkelen neppe ironisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...