Dudli Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Nå er jeg ferdig med to av fem eksamener. Skrev fire og en halv side på oppgave 2. Var ferdig med selve teksten ca. to og en halv time før tiden var ute. Jeg hadde altså god tid å gjennomgå teksten. Myter var et piss tema. Legg gjerne opp notatene du skal ha med på torsdagen her. Skal legge opp min senere når jeg har fullført den. Lenke til kommentar
Skii Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Valgte noen oppgave 1? Henrik Wergeland? Jeg følte det gikk ganske greit.. Lenke til kommentar
duckamuck Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Skrev oppg. 1 om Wergeland. Den var ganske konkret slik at var lett å skrive. Synes det allikevel var dårlig variasjon blant oppgavene og mange gikk på det samme. Endret 29. mai 2007 av duckamuck Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Skrev oppgave 5. 2,5 sider om Woons synspunkter og 3,5 sider med vurdering. Dro spesielt frem 400-årsnatten som eksempel på at språket er viktig for samfunnet og landets identitet. Reflekterte også en del rundt hva høy språkkompetanse kan gjøre for mennesker mtp. på jobb, status og respekt. Kom også med en gøy teori om å forenkle språket, og reflekterte rundt hva utfallet av noe slikt ville bli. Avsluttet med frasen: "Kunne virkelig nordmenn klart seg uten ketsjup og Grandiosa?" Må rett og slett tørre å si at jeg tror det blir en sekser ut fra tidligere erfaringer. :-) Ressursheftet vi fikk i dag ser spennende ut. Kommer nok garantert en oppgave der man kan skrive et essay rundt livets gåter og eksistensielle spørsmål eller noe i den duren. Er bare å fylle opp notatarket med sitater, teorier, vitenskap og etikk. Gleder meg nesten. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Artig å lese så mange forskjellige tolkninger av diktet Hørte ut gjennom gymsalen: Fy faen diktet er langt! Når får vi vite karakteren? Endret 29. mai 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
nordin Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Nei men i helvete da, var Woon ei dame? Trodde det var en mann og brukte pronomenet "han" flere ganger. Det er vel såpass irrelevant at sensor ikke kan trekke meg på det, eller? Ble for øvrig usikker på meg selv nå som 400-årsnatten (WTF?) og seks sider nevnes. Selv skrev jeg bare om at det er viktig med rettskriving, at vi må ta vare på språket som kulturarv, at vi lettere kan forstå hverandre hvis vi er gode i språket, at det er viktig for innvandrerne å lære seg godt norsk for å ikke bli ekskludert fra samfunnet, at språkets funksjon er å kommunisere osv. Endret 29. mai 2007 av nordin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Nei men i helvete da, var Woon ei dame? Trodde det var en mann og brukte pronomenet "han" flere ganger. Det er vel såpass irrelevant at sensor ikke kan trekke meg på det, eller? 8732437[/snapback] Haha, skrev oppgave 5 selv, og gjorde akkurat det samme. Skrev forøvrig i underkant av 7 sider. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Skrev litt over tre sider på date på oppgave 5. Skrev en god del om at språk er viktig for kommunikasjon og hvor viktig det er for den enkelte og for samfunnet. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Når får vi vite karakteren? 8732409[/snapback] Er vel rundt 25-27. juni vil jeg tro? Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Siste skole dag er 22. juni.... Lenke til kommentar
Rapunzel Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Er det noen her som tok det opp som privatist? Skulle man fått ressurshefte da også? Har ikke fått noe info om det og fikk ikke noe da jeg gikk fra eksamen i dag.. er redd jeg har gjort noe galt!? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det er det, men du får beskjed om å hente vitnemålet, med eksamenskarakterene, mellom 25-27. juni. Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Er det noen her som tok det opp som privatist? Skulle man fått ressurshefte da også? Har ikke fått noe info om det og fikk ikke noe da jeg gikk fra eksamen i dag.. er redd jeg har gjort noe galt!? 8732569[/snapback] Hvis du skal opp til friskriving på torsdag skal du ha resursheftet! Det får man 48 timer før selve eksamen... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 De la hvertfall ut heftet i dag, slik at vi kunne ta de hvis vi dro etter klokka 12. Lenke til kommentar
Rapunzel Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Shit, hva gjør jeg da? Jeg gikk en stund etter 12, men fikk ikke noe beskjed. de sa ikke noe før eksamen startet heller. Men skal jeg kontakte for å få det tror dere? Utrolig dårlig at ingen har sagt ifra! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Du kunne hente heftet 14:30, men skolen er vel stengt nå. Du må dra tilbake i morra. Lenke til kommentar
Rapunzel Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Men jeg tok det ikke opp i en skole, men på frelsersarmeen i oslo. Tviler på at de har det i morgen.. Ringer privatiskontoret i morgen tidlig og undersøker. Må pugge nynorsk grammatikk i dag likevel. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Oppgave 3 her. Lett oppgave, bare å bable i vei om språket hans, for deretter å kommentere sitatet. Skrev nesten 6 sider, tenker karateren ender på 4 eller 5 Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Men hva kunne man si om språket hans? Jeg valgte også oppgave tre, men sleit med å besvare hvordan språket hans var. Jeg brukte vel en side på det og tre sider på å kommentere sitatet fra teksten. Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Oppgave 3 her. Lett oppgave, bare å bable i vei om språket hans, for deretter å kommentere sitatet. Skrev nesten 6 sider, tenker karateren ender på 4 eller 5 8732823[/snapback] Jeg regner med at med å kommentere språkbruk skulle vi få fram at han, selv om han var gjennomgående negativ, ironiserte over emnet. Hallo, hvilken cand. philol. bruker debattinnlegg på å bashe flott litteratur? Jeg fikk fram det på rundt en side, skrev om hvordan de forskjellige tekstene og forfatterne han nevnte var aktuelle i dag og kommenterte de andre idéene han skrev om. Rundt 5 sider totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå