Bruktbilen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Lykke til! Satser alt på en analyse/tolkning av et dikt eller en historie. Også greit om det kommer at vi skal lage en artikkel for å kommentere en tekst. Lenke til kommentar
anderse_zne Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Ja. da var den overstått. Ble planken Oppgave 5. Nynorskens tema er gåter. Har ikke lest gjennom heftet ennå, men syns det var et greit tema. Endret 29. mai 2007 av anderse_zne Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ble oppgave 5 her og, litt rar oppgave. Var på en måte to oppgaver i et. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Oppgave 4 var jo... lett... Huff for et dikt sjukt langt også. Tolket det som gjenfødsel og annet crap, får håpe på en god karakter. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ble femmen på meg også. Ganske greie oppgaver egentlig. Angrer på at jeg leste i det hele tatt Synes det gikk greit, men hadde bare skrevet tre sider etter at jeg hadde vurdert ferdig, så jeg måtte strekke konklusjonen til en side med bare vissvass. Håper på 5, men frykter en firer. Lenke til kommentar
Krish3525 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Gikk skikkelig dårlig for meg... Skrev akkurat to sider på oppgave 2. Oppgavesettet passet meg sinnsykt dårlig, hadde satset alt på analyse/tolkning, men det diktet var rett og slett for jævlig... Noen som har noen idéer til oppgaver i morra? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Oppgave 4 var jo... lett... Huff for et dikt sjukt langt også. Tolket det som gjenfødsel og annet crap, får håpe på en god karakter. 8730205[/snapback] Jeg tolket det som om det handlet om at bønder har blitt grovt misbrukt av samfunnet og at bøndenes posisjon stadig svekkes, noe som forfatteren mener er feil. Lenke til kommentar
alex2 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Oppgave 4 var jo... lett... Huff for et dikt sjukt langt også. Tolket det som gjenfødsel og annet crap, får håpe på en god karakter. 8730205[/snapback] Jeg tolket det som om det handlet om at bønder har blitt grovt misbrukt av samfunnet og at bøndenes posisjon stadig svekkes, noe som forfatteren mener er feil. 8730737[/snapback] Tok også med det med landbruket, landbruksstøtte og kulturarv blabla Men jeg glemte å skrive oppgavenummer og tittelen glemte jeg nesten. Skrev den i margen med tittelen "Tolkning". Hvor mye trekk får jeg for det? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg får ikke karakter i norsk bokmål, så den eksamenen hadde jeg ikke Men nynorsk på torsdag - den har jeg! Hva tenker folk om "Gåter" `? Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Valgte oppgave 4. Fikk ut 4 datasider om diktet, var ikke det enkleste dikte å tolke! Skrev at det var hovedsaklig en advarsel på flytting i fra bygda...det jeg satsa på. Har dere fått heftet til friskriving(nynorsk)? Handler om gåter... Endret 29. mai 2007 av Deosl Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 hoho oppgave 5 var herlig null krav om teorikunnskap<3 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Oppgave 5 her også. Kunne nesten kalt den en tverfaglig oppgave med samfunnskunnskap.. Lenke til kommentar
Janti3000 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg tolket diktet som at bygdene trengte hjelp til å komme seg opp etter å ha "aovolte" og det ville vært trist å miste bygdene.... er helt ødelagt, greier ikkje å skrive visst dere ikkje greier å lese svaret mitt Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Ble ikke ferdig. Trodde vi kunne sitte til kvart over 2, men så kom en av ekamensvaktene 5 over hel at jeg ikke kunne skrive mer. Tok forøvrig oppgave 5. For de som tok oppgave nr. 3. Var teksten ironisk? Turte ikke å ta den oppgaven fordi jeg var usikker. Edit: Ja. da var den overstått. Ble planken Oppgave 5. 8729916[/snapback] hvordan kunne du være ferdig kl 11:56??? Endret 29. mai 2007 av Kurume Lenke til kommentar
Matias Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 For de som lurer på hva oppgavene var står de her: http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article131568.ece Lenke til kommentar
Faris Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ble oppgave 5 her også. Klarte ikke å skrive så veldig utfyllende om den andre delen av oppgaven da. Ble 2 1/2 side. Lenke til kommentar
SleepyMaster Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Tolket oppg 4 som "Bygde dyret".. Asså, de små bygdene der alle kjenner alle ikke er positivt for de som skiller seg ut.. bla blabla og at privatlivet blir krenket av et så lite fellesskap. "Mobbeofferene" er de som ligger på ryggen uten hjelp av venner og masse crap.. Skittent og kjedelig dikt..=/ Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg tok oppgave 5, gikk greit. skrev litt over 6 sider totalt. Men er usikker på om jeg traff blink på første delen av oppgava. Hva var egentlig damas synspunkter liksom? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det var vel hovedsakelig hvor vanskelig det er å lære seg norsk, at det er mye mer enn det som står i lærebøkene en må lære seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå