Dudli Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Man trenger vel ikke å oversette sitat? Lenke til kommentar
Heffie Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Heisann. Har et spørsmål angående fagoppgavene jeg. Valgte oppgave 1 som omhandlet en tekst av T.Steen om Wergeland. Oppfattet dere denne som ironi, og i såfall hva gav dere denne følelsen? Lenke til kommentar
karialov Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 noken som har nokre tips om prinsesse dilemmaet og om da vinci koden?? Lenke til kommentar
Hofstater Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Neida. Jeg skrev det ned selv, iallfall, etter å ha oversatt (omsett) det til nynorsk først. Kunne du lagt den "nynorske" varianten ut? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Man trenger vel ikke å oversette sitat? 8741969[/snapback] Nei, det gjør man vel egentlig ikke, men når det gjelder et sitat som en tysker ytret på engelsk, så er det vel ikke noen stor forbrytelse å oversette det fra bokmål til nynorsk heller. Hvis jeg skal bruke det, kommer jeg uansett sannsynligvis til å sløye sitattegn og bare bake det inn i en setning. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Nå er det ikke lenge til norsk eksamen for elever ved VKII allmenn. Tirsdag den 29. er det norsk bokmål - fagdag Torsdag den 31. er det norsk sidemål - friskrivning Er det noen her som har hatt norsk som sidemål på tirsdag? Har de som har norsk som sidemål også ha eksamen Torsdag? Endret 30. mai 2007 av Samegerilja Lenke til kommentar
SleepyMaster Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hihi.. Jævli chill å skrive på bokmål i morgen:D Klassen deltar i et sånt rart prosjekt, så vi skriver ikke nynorsk:D Godt godt godt Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Nei, det blir det ikke. Dessuten heter det "et" sitat. :-) Edit: Var svar til fyren som spurte om sitatet hans ble for langt. Endret 30. mai 2007 av eskhyo Lenke til kommentar
beloeng Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hva blir følgende på nynorsk: "har en egen grunn" Hater ord som "egen" Lenke til kommentar
karialov Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hva blir følgende på nynorsk: "har en egen grunn" Hater ord som "egen" 8742502[/snapback] "har ein eigen grunn" Lenke til kommentar
Ybbe Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) nå er det 42 stykker som leser denne tråden! nå må vi få i gang litt idèmyldring her !! Har folk gjort seg ferdige med notatarket? Hvilke emner er mest sentrale for morgendagen? Hva gjør dere for å jobbe dere opp i nynorsk dagen før? Enkelt og greit, hva gjør du på nå? Selv jobber jeg med språkrådet sine øvinger, mens jeg prøver å forestille meg noen oppgaver som vi kan få imorgen. Men der er det lite å hente Nå må vi hjelpe hverandre opp i karakter her! Noen som vil starte med å legge ut notatarkene de har skrevet på pc? Endret 30. mai 2007 av slaktaren Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 har ein eigen grunn? vet ikke hva grunn er på nynorsk... Lenke til kommentar
Hofstater Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Men som nevnt tidligere.. har noen kilder på at man får lov å skrive notatarket på pcen? eller er dette ren tipping? (samme gjelder det å rive av, ved så å printe på evt. å lime på printa ark) Lenke til kommentar
karialov Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 har ein eigen grunn? vet ikke hva grunn er på nynorsk... 8742539[/snapback] grunn = grunn på nynorsk Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Har folk gjort seg ferdige med notatarket?Ikke noe ark, men det er lurt å skrive ned ord du blir å glemme Hvilke emner er mest sentrale for morgendagen? Prinsesser, det ukjente, forelskelse, påvirkning, skapelsen? Hva gjør dere for å jobbe dere opp i nynorsk dagen før? Ikke noe, har lært at jeg ikke kan lære noe nynorsk... Enkelt og greit, hva gjør du på nå? Markerer bakerst i ordboka etter ord jeg kan trenge 8742531[/snapback] Lenke til kommentar
Dudli Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Nå er det ikke lenge til norsk eksamen for elever ved VKII allmenn. Tirsdag den 29. er det norsk bokmål - fagdag Torsdag den 31. er det norsk sidemål - friskrivning Er det noen her som har hatt norsk som sidemål på tirsdag? Har de som har norsk som sidemål også ha eksamen Torsdag? 8742407[/snapback] Tenkte ikke så mye over det der egentlig. Tenker de fleste har et slikt program. Er ferdig med alle notatene. For det meste har jeg skrevet ting jeg må passe på når jeg skriver. Er ikke så veldig flink i nynorsk. Brukte bare en halv side til temaheftet... Lenke til kommentar
krystle Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 jeg driver å leser litt om hvorfor vi mennesker stadig leter etter svar på meningen med livet.. sitat:det viktigste er å aldri slutte å stille spørsmål.nysgjerrigheten har en egen grunn til å eksistere. tror det blir filosoferings oppgaver relatert til de store spm. i livet.. på notatarket skriver jeg ned noen tanker og ideer til tema,og så tar jeg med det viktigste grammatikken jeg trenger for min del. Lenke til kommentar
krystle Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 når det gjelder prinsesse spm. er jeg sikker på at det kommer til å bli et kåseri knyttet til hvorfor vi prøver/ønsker å være noe vi ikke er..det var jo også et bilde av esther pirelli,og prøver ikke han og være noe han ikke er? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Sånn, fikk beskjed av læreren om at jeg skulle skru på sjarmen og spørre eksamensansvarlig om jeg kunne få bruke et vanlig ark Lenke til kommentar
Dudli Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Får vel være den første som laster opp notatene mine. Som sagt er de fleste notatene om nynorsk gramatikk, men det står likevel litt om temaet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå