Gå til innhold

Kritikk og forslag ønsket for side/design

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ville gjerne få litt tilbakemelding på leyoutet til en hjemmeside jeg har laget. Det er foreløpig ikke noe innhold, siden jeg ikke begynner med det før alt designmessig er ferdig. Kritikk, ris, ros, alt tas imot. Konstruktiv kritikk helst. Jeg føler liksom at noe mangler, men greier ikke helt å finne hva det er.

Url: http://www.digitalkreatives.net/

På forhånd takk.

-Ernie

Endret av Ernie2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg har sansen for toppen, og liker fargekombinasjonene. MEN, ellers har jeg ikke så mye å si om designet, bortsett fra at innholdsformateringen ikke står i stil til toppen.

Jeg foreslår at du generelt jobber mer med den nedre delen, og kommer tilbake på et senere tidspunkt for mer kritikk. Per dags dato virker den altfor enkel og ugjennomført.

Lenke til kommentar

Jeg har forandret litt på blåfargen nå. Den burde ikke være like skrikende nå. Jeg har prøvd med avrundete kanter i menyen, men synes ikke det var noe særlig pent. Vectorene oppe er fra siden du nevnte Kiman, ja.

Jeg har enda ikke kommet på en måte å forbedre den nedre delen. All forslag og evt. linker til sider for inpirasjon er alltid velkomne. På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Syntes egentlig siden din er fin nå jeg, ganske stilren!

Noe jeg ville gjort, var å "sprite" opp teksten mer, som f.eks. Understrek, fet, mellomtitler, bilder. Da er det enda lettere å lese hele teksten. Og kanskje gjøre den ett hakk mørkere? det er kunn der bakgrunnen er helt mørk..

Likte absolutt ikke den donasjons greia, Den var litt feilplassert og feil farger.

Det du kunne gjort, var å lage en litt "fastere" footer. En som dekker over hele bunnen...

Ellers, så har du jo WebCreme for mer inspirasjon.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Har laget en litt mer fastere bunn nå. Har tenkt å legge til litt mer i den. Men er litt usikker med fargen. Passer den inn? For sterk i synet kanskje? All tilbakemeldig er velkommen! På forhånd takk!

Endret av Ernie2k
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Beklager for dobbelpost (selv om den ene er ganske gammel nå). Ville bare si at jeg har fikset siden til sånn jeg tipper på den kommer til å se ut når den er klar! Ny footer, og småting fikset, og denne er jeg personlig svært forøyd med! Bare å komme med innspill! Takk :)

Lenke til kommentar

Den blå teksten i menyen ser mye mer klikkbar ut enn den grå. Og så ville jeg brukt samme farge på bunnen som på toppen (legg inn litt blå i toppen og erstatt rosa med rødt i bunnen). Ellers var sida fin. Kanskje det skal være litt mer plass mellom menyen og teksten? (Jeg ville gjort menyboksen smalere ved å kutte av litt på høyresiden og latt teksten stå der den er.)

Lenke til kommentar

Fantastisk header og footer, dette liker jeg veldig godt. Flotte farger og stilrent. Innholdspresentasjonen ville jeg dog gjort om litt. Jeg ville aller først valgt en annen font, fått inn mer luft og kanskje et smalere tekstfelt... blir bedre typografi da ser jeg for meg.

Utgangspunktet er genialt, men som de andre sier her bør det jobbes mer med utseendet på innholdet. :)

Lenke til kommentar

Du er godt i gang med noko som absolutt kan bli veldig bra her, men foreløpig ser det veldig uferdig ut;

- Toppen er et lekkert utgangspunkt, men har potensiale til meir.

- En spesiell grunn til at bunnen av sida er den samme som du har brukt her? Den passar ikkje inn her :)

- Menyen treng meir arbeid, og det samme gjeld typografien på sida.

Godt utgangspunkt, men som sagt - det ser litt uferdig ut.

Lenke til kommentar

Da har jeg jobbet litt med siden, etter kommentarer fra diverse. Menyen er gjort smalere, og farger er litt byttet. Ellers kom gjerne med forslag om hvordan typografien på siden ellers skal/kan være? Byttet også til Arial font.

@Arve Systad: Greide neimen meg ikke å lage en footer som jeg likte til siden, og denne nåværende syntes jeg passet best. Kom gjerne med forslag til hvordan jeg kan designe footeren på siden.

Endret av Ernie2k
Lenke til kommentar

Liker det ikke. Har også en vag følelse av at jeg har sett akkurat det samme 1000 ganger før.

+ Hvis du stripper bort header, innholdsdelen og footeren (de midterste 700 pixlene), så har du et godt utgangspunkt for et bra design. Jeg ser potensiale for layouten og fargene, og bakgrunnen (den som repeteres horisontalt) er ganske sweet. Men det blir for mye rot og for lite eyecandy i innholdsdelen.

- Skikkelig støgge snirklegreier i header. Andre kan si hva de vil, men jeg ville byttet ut hele headeren, for den er virkelig ikke pen å se på.

- Det ser veldig rotete ut, særlig i menyen. Ujevne marger og glorete fargekombinasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...