Gå til innhold

Easytel har havnet i trøbbel - igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en av disse som Easytel har forsøkt lurt. Men i motsetning til mange gjorde jeg det med vilje. Jeg jobber som telefonselger, og er dyktig lei av at drittfirma som dette, og telesalg selskapet som selger for Easytel, BRICKS Sales & Marketing AS skal ødelegge for seriøse selskap. Jeg er oppegående nok til å skjønne at når noen vil "gi" meg en gratis telefon, så er det alt annet enn gratis. Jeg registrerte meg likevel for en gratis telefon.

 

Noen dager etterpå ble jeg oppringt av en person, som bare sa at jeg hadde registrert meg for å motta en gratis telefon, og han trengte bare personnummeret mitt. Ga det fra meg og spurte ikke om noe.

 

Litt etter fikk jeg ordrebekreftelse fra Easytel med takk for bestillingen. De ville da binde meg til ett abonnement som er 2-3 ganger dyrere enn OneCall som jeg har nå, og det i 12 måneder, med en minstefakturering på kr 149,-. Til og med det er jo ulovlig, en Nokia 1110i til kr 390,- er ikke noe kompensasjon for 1.788,- i minstefakturering over 12 mnd.!

 

Jeg sendte raskt en epost med at jeg benyttet angrefristen, for å få det formelle ut av verden. Skrev deretter hva jeg mente om slike metoder, og at jeg sendte kopi til forbrukerrådet.

 

Jeg håper Forbrukerrådet gir Easytel og Bricks en sviende bot for dette, slike selskaper ødelegger ekstremt for de TM selskapene som faktisk er seriøse!

Endret av Road2Hell
Lenke til kommentar

Er en av dem jeg også.

 

Jeg hørte bare at en kunne vinne en mobiltelefon, sendte inn og fikk telefon dagen etter at jeg hadde sendt melding om at hun bare trengte en del personopplysninger. Jeg sa at dette er nok for godt til å være sant, og spurte litt mer om abbonementet, sånn som du gjorde. Jeg fikk ingen beskjed om bindingstid, selv om jeg spurte om det. Kunne si opp når jeg ville, ifølge dama. Så spurte jeg om telefonen, åssen den var, og fikk svar at det visste ikke ho, men han var tross alt splitter ny og at det var en nokia 1110i.

 

Tenkte at om telefonen var bra kunne jo dete være et tilbud og sa til ho at hun kunne ringe tilbake samme kvelden så jeg fikk sjekka ut telfefonen og selskapet. Og det er jo bare en dritt-telefon og et dårlig selskap. Dama ringte aldri tilbake, og tror heller ikke de har registrert noe på meg. Er veldig skuffa over den måten å markedsføre på, sikkert mange som blir lurt!

Lenke til kommentar
Jeg er en av disse som Easytel har forsøkt lurt. Men i motsetning til mange gjorde jeg det med vilje. Jeg jobber som telefonselger, og er dyktig lei av at drittfirma som dette, og telesalg selskapet som selger for Easytel, BRICKS Sales & Marketing AS skal ødelegge for seriøse selskap. Jeg er oppegående nok til å skjønne at når noen vil "gi" meg en gratis telefon, så er det alt annet enn gratis. Jeg registrerte meg likevel for en gratis telefon.

 

Noen dager etterpå ble jeg oppringt av en person, som bare sa at jeg hadde registrert meg for å motta en gratis telefon, og han trengte bare personnummeret mitt. Ga det fra meg og spurte ikke om noe.

 

Litt etter fikk jeg ordrebekreftelse fra Easytel med takk for bestillingen. De ville da binde meg til ett abonnement som er 2-3 ganger dyrere enn OneCall som jeg har nå, og det i 12 måneder, med en minstefakturering på kr 149,-. Til og med det er jo ulovlig, en Nokia 1110i til kr 390,- er ikke noe kompensasjon for 1.788,- i minstefakturering over 12 mnd.!

 

Jeg sendte raskt en epost med at jeg benyttet angrefristen, for å få det formelle ut av verden. Skrev deretter hva jeg mente om slike metoder, og at jeg sendte kopi til forbrukerrådet.

 

Jeg håper Forbrukerrådet gir Easytel og Bricks en sviende bot for dette, slike selskaper ødelegger ekstremt for de TM selskapene som faktisk er seriøse!

8699177[/snapback]

Knall knall.

 

Men - du har sendt saken til feil organ - forbrukerrådet har ingenting med dette å gjøre.

 

HER skal du klage, til forbrukerombudet :):

 

http://www.forbrukerombudet.no/?id=1609

Lenke til kommentar
Er en av dem jeg også.

 

Jeg hørte bare at en kunne vinne en mobiltelefon, sendte inn og fikk telefon dagen etter at jeg hadde sendt melding om at hun bare trengte en del personopplysninger. Jeg sa at dette er nok for godt til å være sant, og spurte litt mer om abbonementet, sånn som du gjorde. Jeg fikk ingen beskjed om bindingstid, selv om jeg spurte om det. Kunne si opp når jeg ville, ifølge dama. Så spurte jeg om telefonen, åssen den var, og fikk svar at det visste ikke ho, men han var tross alt splitter ny og at det var en nokia 1110i.

 

Tenkte at om telefonen var bra kunne jo dete være et tilbud og sa til ho at hun kunne ringe tilbake samme kvelden så jeg fikk sjekka ut telfefonen og selskapet. Og det er jo bare en dritt-telefon og et dårlig selskap. Dama ringte aldri tilbake, og tror heller ikke de har registrert noe på meg. Er veldig skuffa over den måten å markedsføre på, sikkert mange som blir lurt!

8699263[/snapback]

fytti katta det er akkurat samme jeg har opplevd! sendte nettop mail om hva jeg mente om dette, ba dem om å få slettet meg . gått snart 4 uker ingen bekreftelse, ringte dem i dag da sa de skulle bli sendt i morgen og at d var binding og alt!

 

fikk mail like etter: Hei!

 

Vi bekrefter herved at De er slettet som kunde hos oss.

 

Er det noe mer De lurer på kan De kontakte vår kundeservice på tlf: 81569010

 

Vi ønsker Dem velkommen tilbake som kunde ved en senere anledning J

 

 

Mvh

 

Easytel Kundeservice

 

det tok 20 min så svarte de meg

Endret av pito2006
Lenke til kommentar

Alastor: Takker og bukker for den, spurte jo Forbrukerrådet i eposten hvem jeg egentlig skulle klage til, ikke fått noe svar derfra. Ser på linken din at det er der klager på markedsføring og urimelige avtalevilkår skal sendes ja, kanskje jeg kan nå målet mitt om å sørge for at disse selskapene får noen bøter, og om jeg er riktig heldig opphører de å eksistere også....

 

Men jeg må også si at jeg synes oppriktig synd på de selgerne som sitter i TM selskapet og skal utføre denne svindelen. Jeg hørte det på han som ringte meg at han var meget ukomfortabel på telefon, men på den lyse siden, kanskje han og andre heller får jeg jobb i seriøse TM selskaper. For det er jo ikke rart at telefonselgere møter mye dritt det oppstår slike saker...

Lenke til kommentar

vel har internett fra B2c, igår fikk jeg mld at de skifta til PPPoE.. men mld kom fra easytel... Men uansett linjen er ustabil at jeg vil skyte meg selv... får ikke gjort en drit og online spill kan jeg Bare glemme, fordi blir diskonectet etter 10 sec. FYFAEN for en drit selskap, håper så MEGET at de går KOnkurs

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...