zocor Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Er det noen som har noen gode forslag? Har tenkt å bruke den til lagring av bilder, film, dokumenter, osv. Lagringskapasitet fra 250 GB og oppover, tenker å bruke +/- 1000 kroner. Lurer også på om det er noen måte å beskytte/kryptere innholdet på i tilfelle av et tyveri, for eksempel ved hjelp av et passord, det er lite gunstig at uvedkommende skal ha ubegrenset tilgang til dine data... Jeg har i tillegg sett at enkelte påstår at alt har blitt slettet på den eksterne harddisken etter at de har lagt alle sine data over på den, er dette mulig? Det vil jo være særdeles uheldig om man mister samtlige familiebilder og annen data. Er det i så fall mulig å hente disse dataene frem igjen? Lenke til kommentar
gaangstaar Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Exstern harddisk..har jeg hatt mye trøbbel. med så en jeg ikke kan anbefale som ser litt fristenes ut er WD MY BOOK det er ganske mye trøbbel med de... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 De som klager over å ha mistet data fra harddisken slår av harddisken feil, bare ved å dra ut USB- kontakt. Selv har jeg en WD MyBook 320Gb som funker veldig fint. Har hatt ingen problemer med den eneste ulempen er at den støyer litt når den starter og slår seg av. Lenke til kommentar
gaangstaar Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 kansje derfor den ble defekta..men uanzett..jeg ville ha satsa på en intern..mye mer stabile å til en billigere penge.. Lenke til kommentar
gaangstaar Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 men som sagt.så er det en del som har hatt problemer med WD MY BOOCK. så hvis jeg hadde vært du så hadde jeg investert penger. i en sånn ekstern driver. som du bare legger en harddisk i . så har du exstern. husker ikke hva den heter. men de har den på komplett.no Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 kansje derfor den ble defekta..men uanzett..jeg ville ha satsa på en intern..mye mer stabile å til en billigere penge.. 8698669[/snapback] Da er hele vitsen med portable eksterdisken vekke Behandler en den pent dvs ikke bevege den mens den er tilkoblet og bruker trygg fjerning, så varer de.. Ofte like lenge som interne.. Psu til eksterne har vært det svake punktet til noen har jeg sett.. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 wd my book 500gb Den har jeg koster bare litt over 1000,- og er rask, stille og ikke veldig varm. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 men som sagt.så er det en del som har hatt problemer med WD MY BOOCK. så hvis jeg hadde vært du så hadde jeg investert penger. i en sånn ekstern driver. som du bare legger en harddisk i . så har du exstern. husker ikke hva den heter. men de har den på komplett.no 8698691[/snapback] Du mener sikkert en slik harddisk skuff " matboks" med innebygget overgang til usb ? Lenke til kommentar
Albino Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Du kan også vurdere å kjøpe en ekstern 2.5" harddisk i stedet for en 3.5" harddisk. 2.5" ekstern harddisk får strøm rett fra usb-porten, og da slipper du å drasse med deg en strømforsyning. Men dersom harddisken for det meste skal stå rolig er 3.5" ekstern greit. Har selv 2 stk. eksterne kabinetter som jeg kjøpte da jeg oppgraderte til større harddisk i maskina. Fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg sitter også med en My Book og er strålende fornøyd. Har ikke hat noen problemer med den. God ytelse har den også. Lenke til kommentar
zocor Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Men er det mulig å beskytte innholdet med passord eller lignende? Kjedelig å ha sensitive dokumenter og lignende som ligger helt åpent om harddisken skulle bli stjålet. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Har selv en Maxtor OneTouch 250 GB som har fungert fint så langt, godt fornøyd med den. Kjøpte akkurat en WD MyBook 500 GB som hittil ser veldig fin ut. Var litt motvillig da jeg kjøpte WD, siden 2 interne WD disker har dødd for meg tidligere uten forvarsel tidligere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Men er det mulig å beskytte innholdet med passord eller lignende? Kjedelig å ha sensitive dokumenter og lignende som ligger helt åpent om harddisken skulle bli stjålet. 8713900[/snapback] Bruk Truecrypt. Det er gratis og veldig bra. Å bruke "trygg fjerning" er ikke nødvendig om man har satt disken til "optimize for quick removal". (Husker ikke hva alt heter på norsk). Endret 27. mai 2007 av sedsberg Lenke til kommentar
Deem Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Om du ikke trenger 250GB med en gang virker Freecom Toughdrive 160GB som et bra valg om du er mye på farten, den skal tåle 2m fritt fall på flat bakke. Blir disken for liten kan du etterhvert investere i en 2,5" harddisk til å putte inni men om du åpner den vet jeg ikke om garantien blir borte. Hvis ikke så hadde jeg gått for WD My Book jeg også. En annen mulighet er å kjøpe harddiskkabinett, da kan du bytte harddisker om du skulle få bruk for flere eller om pc'n kræsjer kan du putte disken inn i et slikt kabinett og bruke den som ekstern harddisk og redde filene... Vær nøye på at du velger en med riktig pin og til riktig type harddisk til det harddiskkabinettet du evt velger. https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=89 Endret 28. mai 2007 av snillest Lenke til kommentar
siNch Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Bare en ting å si. Kjøp Western Digital! De er pålitelige. Folk snakker om hard disk krasj. Med WD vet du ikke engang hva det er... Endret 28. mai 2007 av siNch Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det vil jo være særdeles uheldig om man mister samtlige familiebilder og annen data. Er det i så fall mulig å hente disse dataene frem igjen? 8698617[/snapback] Høres ut som om du har tenkt å ha filene kun på den eksterne disken. Du er aldri garantert at en hard disk ikke plutselig slutter å virke. Så ting man er redd for å miste bør man ha backup av. Har selv bildene mine på to pc'er, pluss på dvd plater i et annet hus Lenke til kommentar
Beckham Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kjøp for GUDS skyld ikke FREECOM ! Bare søppel... !! Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Kjøp deg en WD disk, de er meget gode og solide disker. Selger bøtter og spann av de på jobben og er nesten nada ratur. Når du først har fått deg en ekstern disk så ikke vær så dum at du flytter data du har over på den og sletter de fra PC, da er du på en måte like langt. Ha alltid minst 2 kopier av ting du ønsker å beholde. Det eneste som er sikkert med en HD er at den kommer til å ta kvelden en gang. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hadde en WD Passport, gikk som en drøm helt til den en dag gikk i gulvet og jeg mistet all dataen min... Det som var dritt var at jeg nettop hadde formatert pc'n og da var all info bortsett fra mesteparten av skolearbeidet borte... Bilder, musikk, filmer, dokumenter osv ble bare borte. Siden disken slutta å funke tenkte jeg på å sende den til reprasjon men det kosta 10.000 så måtte droppe det... Så lenge du er forsiktig med den funker den bra... Tenkte å kjøpe ny 2,5"... En som tåler å falle i gulvet... Hva er galt med Freecom Toughdrive? Nyttig å vite det før jeg sender inn bestilling... Endret 28. mai 2007 av snillest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå