Gå til innhold

Gold-abb. som gikk ut i april fungerer forsatt...


BioNor

Anbefalte innlegg

Har hatt XBL-gold i godt over to år nå, men i april da det automatisk skulle fornyes, så var Visa-kortet mitt ikke lenger gyldig. Da jeg igår skulle sjekke hvor mye et mnd-til-mnd abb kostet, så jeg til min store overraskelse at jeg forsatt hadde gold, og at dette abb gjaldt fra april 07 til april 08. Jeg er ikke blitt trukket på kortet eller betalt på andre måter. Er dette en slik "gratis" mnd som man får på samme måte som første gang man får XBL, har MS gitt meg en slags betalingsutsettelse eller har jeg bare vært heldig? Tror vel ikke helt på det siste der, men skjønner uansett ikke helt dette her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er tilfellet, så skulle det vel i så tilfelle vært reservert et beløp skulle det ikke? Evt hvordan skal de klare å sende meg en purring? Ikke har de adressen min og ikke har de et gyldig Visakort...de har riktignok mailadressen min, men ser ikke helt hvordan de kan sende meg en regning. Nå skal jeg riktignok forsette å ha Live!, men hadde vært greit med en avklaring på hva som skjer/har skjedd...

Lenke til kommentar
I og med at de har kortinformasjonen din, har de også adressen din.

8698482[/snapback]

 

Er du sikker på det? Banken har nok adressen min, men MS? En som har stjålet et Visakort finner nok neppe ut av adreesen til vedkommende som har bli frastjålet det.

Lenke til kommentar

For å oppgi gyldig Visakort-informasjon må du oppgi adresse og postnummer, samt fult navn.

 

Hvis Microsoft\ et annet selskap ikke får pengene sine etter purringer vil de selfølgelig kontakte et inkassobyrå, og de har ingen problemer med å finne ut hvor du bor.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Nå går vi vel litt off-topic, men det får nå så være, min tråd:-)

 

Anyway, jeg er litt uenig med deg Bertelsen. Man oppgir navnet til den som eier Visakortet, samt kortnummer, utløpsdato og i enkelte tilfeller CVC2 koden, ikke adresse, det du sier er sikkert riktig dersom man handler på kreditt. Det gjør man ikke ved kjøp av XBL og andre varer/tjenester hvor man betaler med bankkort, da reserveres et beløp umiddelbart og skulle det ikke være dekning på kortet så vil ikke kjøpet kunne gjennomføres.

 

MS vil ved kredittkjøp få pengene sine, mens du vil da få purringer i fra Visa, ikke MS.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Si ifra hvordan det gikk etter du har snakket med MS da. Jeg har hvertfall hatt store problemer når jeg har prøvd å kontakte de.

Lenke til kommentar
Det samme skjedde meg. Snart vil du få en haug med mails som sier at du må få deg et nytt kredittkort ellers så blir kontoen stengt.

8698462[/snapback]

hehe, same her. Til slutt ringte ein kar ifrå Microsoft NORGE visstnok. Eineste problemet var at eg korkje orka, eller ville forstå den norsk/indiske dialekta hans. (Outsourcing, nokon?)

 

Kjøpte meg nytt abb på det nye VISA kortet 14. mai.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten update!

 

Har enda ikke betalt, og Gold-abb. er forsatt aktivt...hadde jo tenkt å legge inn ny kort-info, men nå vil jeg se hvor lenge dette varer. Har ikke mottatt flere mail siden den jeg fikk i mars/april engang.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Hvis Microsoft\ et annet selskap ikke får pengene sine etter purringer vil de selfølgelig kontakte et inkassobyrå, og de har ingen problemer med å finne ut hvor du bor.

8698519[/snapback]

 

høres ut som om noen skal kverke han :whistle:

Lenke til kommentar
Hvis Microsoft\ et annet selskap ikke får pengene sine etter purringer vil de selfølgelig kontakte et inkassobyrå, og de har ingen problemer med å finne ut hvor du bor.

8698519[/snapback]

 

 

høres ut som om noen skal kverke han :whistle:

9094397[/snapback]

 

Har aldri hørt om noen få purringer pr brev fra MS. De burde vel først og fremst stenge tilgangen min til XBL...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Hvis Microsoft\ et annet selskap ikke får pengene sine etter purringer vil de selfølgelig kontakte et inkassobyrå, og de har ingen problemer med å finne ut hvor du bor.

8698519[/snapback]

 

høres ut som om noen skal kverke han :whistle:

9094397[/snapback]

 

Det går automatisk over til måneds abb.. og pengene blir automatisk trukket fra visakortet=)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ingen som kommer til å få noe inkassovarsel eller inkassokrav fra Microsoft i forhold til Gold-abonnementet. Hvis det ikke er dekning på kortet ditt eller at det er blitt ugyldig, er det mest spennende som vil skje at du etter et visst antall masemail fra MS om å legge inn gyldig kortinfo, rett og slett blir til Silver-medlem.

 

Strengt tatt kunne de gjort deg til Silver-medlem idet de ikke fikk trekt penger av kortet ditt, men MS har tydeligvis bestemt seg for å være greie og gi deg et par uker på å få betalt. Dette skjedde med meg, VISA-kortet mitt gikk ut på dato, og MS sendte meg mail om at de ikke fikk trekt noe på kortet mitt. Siden jeg ikke trengte å gjøre noe ASAP, glemte jeg selvfølgelig hele greia. Så fikk jeg ny mail, glemte hele greia på nytt, og så enda en. Plutselig en dag var jeg Silver-medlem. Da fikk jeg plutselig somlet meg til å legge inn ny kortinformasjon. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...