MeaCulpa Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg vurderer å kjøpe kosttilskudd. Hvorfor? For å maksimere nytteverdien av treningen. Jeg driver vel med styrketrening, har holdt på med det i to måneder nå, og kroppen min begynner å bli merkbart bedre, med mye finere mage, finere rygg og bedre armer blant annet. Jeg trener for å være helt ærlig styrke for å forbedre golfsvingen min, både med mere kraft og en mere dynamisk sving. Jeg har allerede gått fra å slå korte og puslete utslag, til å outdrive folk som både har spilt lengre enn meg, på papiret er bedre enn meg, og som bruker kraftigere køller enn meg. For de som har peiling, vil det si at mens de bruker driver fra utslaget, kan jeg bruke 3er spoon, og allikevel slå både mere rett og lengre enn dem. Jeg bruker fra før av myse og kasein, og får i meg det som anbefales i løpet av dagen. Bruker også kreatin, og merker at dette gjør meg merkbart bedre, spesielt på golfbanen. Men samtidig har jeg sett på en pakke fra en nettbutikk: http://www.power-nutrition.no/Pakketilbud/...ower_Pack1.html Hva synes folk om denne? Er det bare "hype" og bull? Eller er dette noe man kan dra nytte av? Og er det isåfall verdt kronene? Skal jeg være dønn ærlig, er vel ikke penger noe problem for meg, men jeg føler det blir unødvendig å betale 800 kroner for noen piller som ikke fungerer særlig. Håper på noen seriøse svar, Erlend :-) Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Jeg vurderer å kjøpe kosttilskudd. Hvorfor? For å maksimere nytteverdien av treningen.Jeg driver vel med styrketrening, har holdt på med det i to måneder nå, og kroppen min begynner å bli merkbart bedre, med mye finere mage, finere rygg og bedre armer blant annet. Jeg trener for å være helt ærlig styrke for å forbedre golfsvingen min, både med mere kraft og en mere dynamisk sving. Jeg har allerede gått fra å slå korte og puslete utslag, til å outdrive folk som både har spilt lengre enn meg, på papiret er bedre enn meg, og som bruker kraftigere køller enn meg. For de som har peiling, vil det si at mens de bruker driver fra utslaget, kan jeg bruke 3er spoon, og allikevel slå både mere rett og lengre enn dem. Jeg bruker fra før av myse og kasein, og får i meg det som anbefales i løpet av dagen. Bruker også kreatin, og merker at dette gjør meg merkbart bedre, spesielt på golfbanen. Men samtidig har jeg sett på en pakke fra en nettbutikk: http://www.power-nutrition.no/Pakketilbud/...ower_Pack1.html Hva synes folk om denne? Er det bare "hype" og bull? Eller er dette noe man kan dra nytte av? Og er det isåfall verdt kronene? Skal jeg være dønn ærlig, er vel ikke penger noe problem for meg, men jeg føler det blir unødvendig å betale 800 kroner for noen piller som ikke fungerer særlig. Håper på noen seriøse svar, Erlend :-) 8698321[/snapback] Jeg syntes at hvis du har råd til å spille golf, så har du råd til å spise sunt og godt, og ikke ha behov for å kjøpe kosttilskudd. Endret 25. mai 2007 av Mikkelmikkel Lenke til kommentar
War Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Før du begynner å handle zma og få fet pump av no-explode osv ville jeg ha fokusert på kostholdet. Bruk heller pengene på sunt omega fett og protein. Hadde jeg vert i din situasjon hadde jeg beregnet måltidene ut i fra 40 kalorier pr kg kroppsvekt +- avhengig av målsetting. Men 40 dersom du vil øke muskelmassen noe eller er veldig aktiv. For å slippe masse matamatiske utregninger vil jeg ha anbefalt forbruk av energi kalkulatoren her. Da finner du ut hvor mange kalorier fra protein fett og karbohydrat. Og når det er i boks er neste steg kosttilskudd. Og om kosttilskudd skulle hatt en prioriteringsliste så ville den sett slik ut. Omega fettsyrer EFAomega/Vital Arctic Oil osv Proteintilskudd kreatin Og heretter andre tilskudd som man finner nødvendig. Dette er før å øke styrken med vektløfting ja Men et godt kostholdvilgjøre susen her. Endret 25. mai 2007 av War Lenke til kommentar
MeaCulpa Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Mikkelmikkel: Ok. Synes du det virker fristende å spise kylling hver dag? Det gjør ikke jeg. Og hva med kasein? Hvor skal jeg få det fra? Skal jeg spise 3-5 bokser mager kesam hver dag? Det er tungt og kvalmende, og å trene etter å ha spist en boks kesam virker ikke videre innbydende. Endret 25. mai 2007 av MeaCulpa Lenke til kommentar
War Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Kylling hver dag orker ingen , derfor kjøper vi proteintilskudd. Det er billigere enn tilsvarenede mengde kjøtt og det er lettvindt. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Kosttilskudd vil for deg være totalt unødvendig. Lenke til kommentar
MeaCulpa Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Kosttilskudd vil for deg være totalt unødvendig. 8698609[/snapback] Det var påstanden, nå kommer begrunnelsen..? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Du forteller jo ikke noe om hvordan kosthold du har... Husk følgende du; Det finnes ingen snarveier ! Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Kosttilskudd vil for deg være totalt unødvendig. 8698609[/snapback] Det var påstanden, nå kommer begrunnelsen..? 8698636[/snapback] Det vil ikke gi deg noe mer enn vanlig mat kan gi. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Bortsett fra evt. kreatin som du ikke kan få gjennom kosten. 8698404[/snapback] Her tuller du vel litt. Har du spist biff før? Mikkelmikkel: Ok. Synes du det virker fristende å spise kylling hver dag? Det gjør ikke jeg. Og hva med kasein? Hvor skal jeg få det fra? Skal jeg spise 3-5 bokser mager kesam hver dag? Det er tungt og kvalmende, og å trene etter å ha spist en boks kesam virker ikke videre innbydende. 8698545[/snapback] Forsjellen på kasein og myse er hvor fort det blir tatt opp og brutt ned, det er ikke slik at du trenger xx gram av hvert. Og ja, det er fristende å spise kylling hver dag. Nå pleier jeg å ta fisk en gang i blandt og biff ganske ofte for variasjonens skyld, men du skjønner poenget. Lenke til kommentar
MeaCulpa Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Du forteller jo ikke noe om hvordan kosthold du har... Husk følgende du; Det finnes ingen snarveier ! 8698920[/snapback] Ok. Jeg drikker vel 2-4 liter vann hver dag. Utenom det er det fra 0-1,5 liter melk, og noen glass lettbrus. Jeg spiser enten 2-3 brødskiver eller havregrøt til frokost, 2 skiver til lunsj, frukt før middag, middag (alt fra pasta til kylling og salat), frukt og kveldsmat. Dette er regelmessige måltid, men det hender stadig jeg spiser ting som nøtter, sjokolade og grønnsaker imellom. Drikker alkohol kanskje en gang i måneden, litt avhengig av årstid. Ikke noen andre rusmidler. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Det du beskriver høres ut som 1700-2000 kcal pr dag . Det er det samme som en på 55 kg ville ha gjort for å gå opp i vekt. Så vil du ha mer ut av styrketreningen så burde du øke kaloriene litt Gang vekten din med ca 39-40 så ser du hva du burde ligge på med ditt forbruk. Edit: Zethyr , skulle nesten tro det er en selvfølge men får legge det til. Ca 20% av kaloriene fra fett som ikke er mettet. Endret 25. mai 2007 av War Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Mer protein og karbohydrat. 8699892[/snapback] Mer umettet fett også. Gutten ser jo ut til å spise nesten bare brød/epler og litt middag. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Vil bare legge til at det ikke er noen logikk bak "hvem vil spise kylling hver dag?". For husk at det er ikke mer enn 30-40g proteiner per proteinshake (~40-50g pulver per shake), og dette er ikke nok til å droppe og spise ordentlig resten av dagen. Det er heller ikke nok til å bytte ut noen av måltidene. Det er ikke noe vits å ta en proteinshake noen dager i uken, som du kanskje spiser kylling noen ganger i uken. Skal det være noe vits med proteinshaker så skal jeg love deg at du drikker det oftere enn du spiser kylling. Det er et kosttilskudd, og skal ikke være noe annet enn tilskudd. Spis heller mat, så får du i deg mye mer annet (karbo, fett, vitaminer, mineraler) samtidig, enn at du baserer proteininntaket i store deler på proteinshaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå