Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverkskort "faller ut" -må restarte

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her og ergrer meg over hovedmaskina mi. Problemet er som følger:

Spesielt ved nedlasting (uTorrent), men også når internett ikke brukes aktivt, ramler jeg av det trådløse nettverket. Det kan ta alt fra 5 minutter til flere timer før jeg ramler av nettet.

I starten hjalp det å høyreklikke på ikonet for trådløs tilkobling og velge "Reparer". Nå hjelper ikke det lenger. I stedet henger den seg opp når den skal deaktivere nettverkskortet: ("deaktiverer trådløst nettverkskort" - kommer aldri videre derfra)

feil.jpg

-Jeg har en relativt fersk installasjon av XP Pro med SP2 installert.

-Kommer fint på nett med alle andre maskiner imens denne ramler ned, så det er ikke ruteren som er problemet.

-Har prøvd med annet nettverkskort, men fikk akkurat samme problemet. (!)

Etter å ha prøvd å klikke på "Reparer", gikk jeg inn på egenskapene for nettverkskortet.

På "Generelt" står det at det ikke er installert noen drivere for enheten.

-Men under "Driver" bekreftes det at driverne er installert likevel.

Hvis jeg da prøver å klikke på "Oppdater driver" for å installere driverne på nytt, henger bare hele greia, på samme måte som ved "Reparer"...

feil2.jpg

feil3.jpg

Det rare med hele greia er at hvis jeg restarter windows, så er alt tilbake til det normale.

Noen som har peiling på hva dette kan være for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Sitter her og ergrer meg over hovedmaskina mi. Problemet er som følger:

Spesielt ved nedlasting (uTorrent), men også når internett ikke brukes aktivt, ramler jeg av det trådløse nettverket. Det kan ta alt fra 5 minutter til flere timer før jeg ramler av nettet.

I starten hjalp det å høyreklikke på ikonet for trådløs tilkobling og velge "Reparer". Nå hjelper ikke det lenger. I stedet henger den seg opp når den skal deaktivere nettverkskortet: ("deaktiverer trådløst nettverkskort" - kommer aldri videre derfra)

feil.jpg

-Jeg har en relativt fersk installasjon av XP Pro med SP2 installert.

-Kommer fint på nett med alle andre maskiner imens denne ramler ned, så det er ikke ruteren som er problemet.

-Har prøvd med annet nettverkskort, men fikk akkurat samme problemet. (!)

Etter å ha prøvd å klikke på "Reparer", gikk jeg inn på egenskapene for nettverkskortet.

På "Generelt" står det at det ikke er installert noen drivere for enheten.

-Men under "Driver" bekreftes det at driverne er installert likevel.

Hvis  jeg da prøver å klikke på "Oppdater driver" for å installere driverne på nytt, henger bare hele greia, på samme måte som ved "Reparer"...

feil2.jpg

feil3.jpg

Det rare med hele greia er at hvis jeg restarter windows, så er alt tilbake til det normale.

Noen som har peiling på hva dette kan være for noe?

8698145[/snapback]

Opplever også samme feil med en Jenssen router, kjøpte en billig pakke med router og usb-nettverkskort sak.. for noe drit... (men det er en annen diskusjon) i Utorrent..(gidder ikke å finne tegnet for micro...)

Var i kontakt med jenssen, de forklarte at ved Torrents var ble det ofte for mange NAT connections så routern kræsjet, hos meg kan windows raportere om at nettverket er tilkoblet men ikke noe internett, jeg må restarte routern hver gang det skjer...

Løsningen for meg var å slå av DHT i torrentprogrammet, samt å kjøre maks 4-5 torrents samtidig, er det en VELDIG attraktiv torrent hender det at det skjer innimellom enda men det skjer VELDIG sjeldent i forhold....

Edit: var forøvrig her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=770921 jeg hadde intensjon om og svare :O men kan jo hende det hjelper deg å ....

Endret av Spydz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...