Gå til innhold

Problemer med driver/lydkort.

Anbefalte innlegg

- Nyformatert pc, la inn driverne og anlegget vil ikke funke. Får feilkode også står det at jeg må innstalere ordentlige drivere, dette har jeg innstalert og avinstalert 100 ganger. Bådde fra original cd og produktets nettside.

Men fortsatt vil ikke dette funke. Men når jeg kobler i USB headsette mitt kommer det lyd, sitter og hører på musikk med det atm.

- Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse dette ?

Mvh

Aassveen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et integrert lydkort, mer veit jeg ikke.

Usb headsette kobles selvfølgelig gjennom usb porten. Men det jeg tror er at lydkorte kan jo ikke være ødelagt. For jeg får jo lyd på headsett. Og anlegget funker også, så skjønner ikke.

Lenke til kommentar

Ok. Men om den kobles til USB porten så har den selvfølgelig ikke noe som helst med lydkortet og gjøre!

Med så få opplysninger så er det umulig og hjelpe deg.

Oppdater drivere, sjekk innstillinger etc etc etc.

Lenke til kommentar

Jeg vet desv ikke hva lydkortet heter. Det er et integrert lydkort.

Jeg har brukt det en stund, men så formaterte jeg maskinen og la inn de samme driverne som lå inne, da ville den bare ikke virke mer. Når jeg prøver og spille av musikk over høytalere, eller via lydkortet kommer det:

bad directsound driver, error code : 88780078

Og ja, jeg har instalert og avinstalert drivere. Testa forskjellige drivere også. :)

Lenke til kommentar

Ser ut som at problemet ligger i DirectX - ikke i driverne til lydkortet! :)

Du kan prøve å laste ned og installere DirectX på nytt. I DirectX er det baket inn en slags "tolk" (DirectSound) som tar seg av kommunikasjonen mellom Windows og lydkortet (via driverne). Uten denne kan ikke Windows sende lyden til lydkortet ditt, og du får den meldinga.

DirectX 9.0c for Windows XP finner du her (alternativt her).

Endret av skag1
Lenke til kommentar

''kontroller at lydkortet er ordentlig innstalert og virker.''

Dette kommer da, men driverne skal funke. Original drivere.

DirectSound-testresultater: Feil ved trinn 3 (DirectSoundCreate): HRESULT = 0x88780078 (Ingen driver)

Endret av Xaserr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...