tehextinct Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hey har tenkt å bruke XP og vista på samme pc og jeg trenger vista for spilling av nye spill som støtter Dx10 osv. Er det, det samme hvilken version av vista jeg velger eller? MvH Tehe×tinct Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Du får DX10 på alle Vista-versjonar, så kva for ein versjon du går for har ikkje noko å seie på den fronten. Kva du skal gå for er meir avhengig av kva for nokon finesser du treng eller har lyst på. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Det er ikke noen vits med å oppgradere bare for å få DX10 enda, da det ikke finnes noen spill som støtter DX10. Det er planlagt en del utover så da er det jo like greit å vente til da, så får du forhåpentligvis vista som det er mulig å spille på. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Det er planlagt en del utover så da er det jo like greit å vente til da, så får du forhåpentligvis vista som det er mulig å spille på. 8709875[/snapback] No er det mogeleg at eg misforstår kva du vil fram til her, men slik eg ser det så er det ingen problem med å spele på Vista per i dag. Eg har prøvd fleire spel på min Vista-PC no, og har verken hatt problem med å få dei til å virke (med eitt enkelt unntak) eller merka noko dårlegare ytelse. Rett nok så er det ein del spel der ute som ikkje fungerar som dei skal med Vista, men eg tvilar på at dette har så mykje med Vista i seg sjølv å gjere, då det snarare er avhengig av at utviklaren av spelet kjem med ein patch til det, eller at nye drivarar til ymse maskinvare dukkar opp. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Det er et faktum at det mangler drivere til diverse hw og at en del spill ikkee fungerer helt optimalt i vista. Det vil sannsynligvis bli utbedret i månedene framover av vista og av spillutviklere og hw-produsenter, men sånn vista er i dag kan det oppstå noen problemer. Jeg mener ikke at han ikke skal kjøpe seg vista. Jeg sier bare at hvis den eneste grunnen til at han vil ha vista er DX10, er det ikke noe poeng å skaffe seg det med en gang. Endret 27. mai 2007 av Xsquirrel Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Det er ikke noen vits med å oppgradere bare for å få DX10 enda, da det ikke finnes noen spill som støtter DX10. Det er planlagt en del utover så da er det jo like greit å vente til da, så får du forhåpentligvis vista som det er mulig å spille på. 8709875[/snapback] Ingen spill? Vel det kommer ut 2 DX10 spill i nesten måned, så oppgraderinga burde begynne snart EDIT: det første spillet, Call of Juarez kommer om 9 dager i dx10 versjon. Her ser dere forskjellen: Endret 27. mai 2007 av Andreas045 Lenke til kommentar
rankine Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Trodde ikke DX10-spillene begnte å komme før til høsten, jeg. Min feil, beklager Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Det er et faktum at det mangler drivere til diverse hw og at en del spill ikkee fungerer helt optimalt i vista. Det vil sannsynligvis bli utbedret i månedene framover av vista og av spillutviklere og hw-produsenter, men sånn vista er i dag kan det oppstå noen problemer. 8713056[/snapback] Ja, det er heilt rett det du seier der. Det eg brukte aller mest tid på før eg oppgraderte til Vista sjølv var nettopp å sjekke at dei drivarane eg hadde bruk for var på plass, og at dei program/spel eg tenkte å bruke var Vista-kompatible. Grundig førearbeid er heilt klårt ein føresetnad ved oppgradering til Vista, ja! Endret 27. mai 2007 av Garegaupa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå