Gjest **Gjest** Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg har hatt en klump på høyresiden av pungen. Den har vært der en god stund.. Det hele begynte med en kvise på pungen (ganske sikker på dette). Den gikk over, men etter det har det utviklet seg en liten hard klump der kvisen var tidligere. Har ikke tenkt noe særlig over det tidligere. Noen ganger gjør det vondt å klemme på den (antar at det er "verk" som er i vanlige kviser)... Begynner å bli litt bekymret, for den går jo aldri vekk! Noen forslag til hva som kan gjøres? Har veldig lite lyst til å gå til lege elns Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Trolig bare en talgkjertel. Dette er ikke farlig, men kan blir vondt/ubehagelig om de blir for store. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Er nok mest sannsynlig en talgkjertel ja. Men bare for sikkerhets skyld: Sjekk det ut. Bestekompissen min venta for lenge med den lille bagatellen han hadde i pungen, og han har tatt "Einstein" som mellomnavn nå Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg har hatt en klump på høyresiden av pungen. Den har vært der en god stund.. Det hele begynte med en kvise på pungen (ganske sikker på dette). Den gikk over, men etter det har det utviklet seg en liten hard klump der kvisen var tidligere. Har ikke tenkt noe særlig over det tidligere. Noen ganger gjør det vondt å klemme på den (antar at det er "verk" som er i vanlige kviser)... Begynner å bli litt bekymret, for den går jo aldri vekk! Noen forslag til hva som kan gjøres? Har veldig lite lyst til å gå til lege elns 8697879[/snapback] Har hatt det samme problemet selv. På høyresiden også. Men skjønner ikke hva det er. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 SJEKK DET UT! Faen gutta, dere kan ha testikkelkreft! Som sagt så venta bestekompissen min for lenge, og balla hans så ut som en håndball (no shit!). Det er ikke verdt å vente med. Selvsagt kan det også være noe helt ufarlig, men er du villig til å satse manndommen din på det? Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Gjest **gjest** Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hvordan skal jeg skjekke det ut da?? Kontakte lege? Hvilken? Fastlege? Synes sånt er utrolig flaut Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hvordan skal jeg skjekke det ut da?? Kontakte lege? Hvilken? Fastlege? Synes sånt er utrolig flaut 8699113[/snapback] Absolutt ingenting å være flau over. Bare kontakt legen din. Han har sett slikt mange ganger. Det kan jeg love deg Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ta det rolig, det er bare kreftsvulst Nei om du er urolig, gå til legen, om du ikke er urolig, gå til legen uansett. Det er ikke SÅÅÅ flaut som folk skal ha det til, og de fleste leger begynner ikke "Haha så liten pikk du har, haha!" Det pinligste vil nok være å fortelle foreldrene dine om det, og kanskje de vil se selv... så ta heller å pung ut 300 kr selv og gjør det uten at foreldrene dine får vite om det. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Enig med Mr. Olsen, og hvis legen sier noe sånt kan du kreve masse gode penger i erstatning . Alvorlig talt, du har ingenting å tape, gå til legen. Lenke til kommentar
Gjest **gjest** Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Får vel gjøre det da Fastlege eller? Har mest lyst til å gå til en helt random lege foreldrene mine ikke har møtt.. Mulig? Lenke til kommentar
Gjest **gjest** Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Det jeg mente med "mulig?" er om man bare kan booke en time hos hvilken som helst lege, eller er man knyttet til fastlege? Lenke til kommentar
Espp Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Det jeg mente med "mulig?" er om man bare kan booke en time hos hvilken som helst lege, eller er man knyttet til fastlege? 8699922[/snapback] Du får bytte fastlege. Dette kan du gjøre online Bytt til en dine foreldre ikke har. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Det jeg mente med "mulig?" er om man bare kan booke en time hos hvilken som helst lege, eller er man knyttet til fastlege? 8699922[/snapback] Men hvis du er over 16 år, hva er vitsen da? Fastlegen din har ikke lov å snakke med foreldrene dine om grunnen til at du er der. For å si noe i samme duren som "Mr. Olsen", så vil ikke fastlegen din glede seg til moren din skal dit, sånn at han skal kunne fortelle. Han har ikke lov til det Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hvis dette er noe du uroer deg for, så anbefaler jeg deg å ta en tur til legen. Gå til fastlegen din, han har som alle andre leger fullstendig taushetsplikt. Forteller han noe til foreldrene dine, blir han straffet. Vet at det er noen som mener at man ikke skal gå til legen for "småting", men det er det vi har legen til. En tur til legen gjør at du kan slappe av i etterkant. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Har selv vert hos fastlegen ved mistanke om testikkelkreft. Han tar en rask undersøkelse og sender deg videre til ultralyd dersom det er mistanke om testikkelkreft. Jeg mener det er bedre å sjekke en gang for mye en en gang for lite, om ikke for annet enn å få mistanken ut av hodet. Som nevnt allerede så er dette ren rutine, så du trenger ikke være flau eller beskjeden for å gå til fastlegen din med dette. Husk penger og egenandelskort. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Dette er strengt tatt et helsespørsmål. Flyttes til riktig kategori. Geir Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 For å si noe i samme duren som "Mr. Olsen", så vil ikke fastlegen din glede seg til moren din skal dit, sånn at han skal kunne fortelle. Han har ikke lov til det 8700080[/snapback] Ikke bare har ikke lovt til det, men leger kommer kjapt over fnise tingene som tiss og rumpe, og dritter nok godt i det uansett. De har sikkert sett og kjent på mere baller enn de fleste av de nye Karl-Johan beibsa! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hvis dette er noe du uroer deg for, så anbefaler jeg deg å ta en tur til legen. Gå til fastlegen din, han har som alle andre leger fullstendig taushetsplikt. Forteller han noe til foreldrene dine, blir han straffet. Vet at det er noen som mener at man ikke skal gå til legen for "småting", men det er det vi har legen til. En tur til legen gjør at du kan slappe av i etterkant. 8700121[/snapback] Tror faktisk han kan si det, hvis foreldrene spør. Eks: Fortvilet mor: Har sønnen min testikkel kreft? Lege: Ja. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Betale et par hundringser til legen og vite om man har kreft eller ei > Miste en testikkel i tillegg til at kreften sprer seg og du aldri blir kvitt den. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvis dette er noe du uroer deg for, så anbefaler jeg deg å ta en tur til legen. Gå til fastlegen din, han har som alle andre leger fullstendig taushetsplikt. Forteller han noe til foreldrene dine, blir han straffet. Vet at det er noen som mener at man ikke skal gå til legen for "småting", men det er det vi har legen til. En tur til legen gjør at du kan slappe av i etterkant. 8700121[/snapback] Tror faktisk han kan si det, hvis foreldrene spør. Eks: Fortvilet mor: Har sønnen min testikkel kreft? Lege: Ja. 8708517[/snapback] Nix, legen har taushetsplikt, og foreldrene har ingenting med hva som foregår bak døra til legen. Hvis pasienten gir sin tillatelse til legen, kan han få lov til å si det til foreldrene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå