Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hva er linje hastigheten din?


Hva er hastigheten på internett linja di?  

1 stemme

  1. 1. Hva er hastigheten på internett linja di?

    • 33k (LOL)
      1
    • 56k (LOL)
      3
    • 64k (LOL)
      18
    • 128k
      2
    • 256k
      3
    • 384k
      12
    • 512k
      7
    • 704k :D
      54
    • 1024k
      30
    • over 1 Mbit..
      28


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk på folkehøyskole i skoleåret 96/97, og da var det jeg og en annen som hadde modem som vi brukte på BBS'er. Han andre hadde ett 2400 baud modem mens jeg hadde ett "state-of-the-art" 28.800 modem. På hans maskin så så vi at teksten tikket fram når kan koblet seg på... det tok noen sekunder å fylle en skjerm med tekst. Hehe. The good old days da det var high-tech å romstere rundt på BBS'er.

 

Men nå... nå sitter jeg på en 2mbit linje fra Nextgentel :-)

Lenke til kommentar
Gikk på folkehøyskole i skoleåret 96/97, og da var det jeg og en annen som hadde modem som vi brukte på BBS'er. Han andre hadde ett 2400 baud modem mens jeg hadde ett "state-of-the-art" 28.800 modem. På hans maskin så så vi at teksten tikket fram når kan koblet seg på... det tok noen sekunder å fylle en skjerm med tekst. Hehe. The good old days da det var high-tech å romstere rundt på BBS'er.

 

Men nå... nå sitter jeg på en 2mbit linje fra Nextgentel :-)

 

Hihi, BBS'er var tingen det. Brukte et 9600 bps modem som så ble erstattet med et "state of the art" børstet stål 14.4K Lasat-modem ( med innebygget batteri beregnet på laptop og greier ). Modemet hadde en tendens til å henge seg opp etter en en halvtime, og da bannet jeg svært ;) Ga blaffen jeg, siden jeg lånte alt utstyr av fattern. Brukte mye Telix, samt ett par andre terminalprogrammer ( bl.a et dansk ett som jeg ikke helt husker navnet på ) Men jeg ville nødig ha kalt 96/97 for "the good old days". Men .. men, utviklingen går fort, så det blir kanskje litt relativt.

Lenke til kommentar

Har Avidi kabel her i dalen min. 1024/256. Er ganske alene egentlig, for de har ikke bygd ut så mye i dets siste. Er vell 10stk. i området her,, ned til sentral og direkte på fiber inn til Trondheim. Laster som regel med 130-180k, så jeg er glimmers fornøyd! Naboen min har ikke mulighet. :lol:

Lenke til kommentar
ingen grunn til og skrive LOL bak 64k, hvis man har online150 som jeg har så har man 5 timer internett hver dag og linja er rask nok til spill og surfing og nedlasting av mp3 og småtteri.

divx kan lastes ned hos venner med adsl når det er LAN.

TA VEKK "LOL" FRA 64k DIN NISSE

 

ISDN er ikkje raskt nok til online spilling... Cs lagger, Unreal lagger Alt av online spel lagger med isdn....

Ikkje kom og sei noke anna :evil:

Lenke til kommentar

FYI til deg som sa at det lagget osv;

 

Lag har ingen ting direkte å gjøre med linjehastighet.

Lag er tiden fra noe skjer i den ene enden av linja, til det samme skjer i den andre enden (for å bruke en metafor). Hastigheten er bare en måling av hvor mye data man kan sende gjennom kabelen på en gitt hastighet, under vedvarende belastning.

 

Jeg tenker noen ganger på det som en vannslange - fordi om vannslangen er tjukk og brei, tar det ikke nødvendigvis kortere tid før vannet kommer gjennom.

 

Nå skal det sies at jeg ikke spiller FPS online, men mener å huske fra ukjent sted at trafikken til/fra en CS-klient ligger på 2-6kb/s. Og det er ikke så veldig mye, akkurat.

 

(At det kan være/er en sammenheng mellom linje"kvalitet"/lag/båndbredde osv osv kan være en annen sak).

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...