Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en fryser etter oppstart

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har prøvd søkefunksjonen uten hell.

Jeg har en pc med et Asus GA K8NF (tror jeg, det er hvertfall det som står under oppstarten) med en AMD Athlon 64 3200 + prosessor. 1 gig ram, og et Pov 6600 gt skjermkort.

Feilsymptomet er som følger: Pc starter som normalt, etter 20-30 sekunder til et par minutter fryser den helt. Det virker som at det er uavhengig av hva jeg kjører på den, den låser seg uansett om jeg setter på en film, gjør ingenting, starter Opera eller Office. Den låser seg uansett, og da er det ingenting som funker.

Jeg får til å starte den i sikkermodus, da kjørte jeg defragementering på hd'en. Jeg har og prøvd å starte den med siste fungerende innstillinger uten at det hjalp.

Noen som har tips til feilsøking?

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti samme problematikken tidligere selv, og det har uten untak vært CPU'en som rett og slett har vært ustabil. Har hatt et par tilfeller hvor jeg har overklokket, og da har nettopp dette skjedd, på tross av verken varme eller spenning har vært unormal.

Ny CPU har alltid vært en suksess i mine tilfeller :hmm:

Lenke til kommentar

Sjekk om alt er montert korrekt. Ta av cpu kjøleren og sjekk kjølepastaen. Sjekk at cpu vifta starter når du skrur på maskinen. Du må gjøre rent og legge på ny pasta etter demonteringen.

Sett bios til optimised default og start igjen. Da kan du kjøre en minnetest sånn som memtest eller liknende.

Er det ikke feil på minne. er det kun harddisk, gpu, cpu og hovedkort igjen.

Prøv å reparer windows installasjonen først før du prøver en annen cpu og harddisk. Prøv også til et annet skjermkort.Hjelper ikke dette må du demontere hele maskinen og bytte hovedkort.

Desverre er det ofte hovedkortet som ryker på pcer i dag. Cpu og slikt tåler en del med mindre det grilles med for høy spenning under overklokking.

Hvis du bytter/oppgraderer pc deler mens maskinen virker, er det alltid en god ide å beholde de gamle delene som du vet virker ok, som en slags backup/reservedeler.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...