Gå til innhold

Kabeltv kort for PC

Anbefalte innlegg

har parabol som jeg etter sigende mulig vil bruke DB7025 for å ta opp med. Da gjenstår kabeltv, og her tenkte jeg å bruke min stasjonære og/evt bærbare.

HVordan er lyd og bildekvalitet på slike opptak?

Noen anbefalinger vedr hvilke type kort en bør kjøpe?

Hva med den nye Happhauge kortet som tar kabel, parabol osv - husker ikke i farften hva det hette, men.....

takker for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du på å koble PC til kabeltuner, eller bruke et DVB-C kort i PC?

Muligheten for bruk av DVB-C kort tror jeg er begrenset, i alle fall for GET.

Tilkobling fra kabeltuner til PC blir vanligvis med kompositt, og dermed begrenset kvalitet. Man trenger ikke TV kort hvis man har et skjermkort med video-inn.

Eller er det analog kabel du tenker på? Da brukes vanlig TV kort.

Lenke til kommentar
Tenker du på å koble PC til kabeltuner, eller bruke et DVB-C kort i PC?

Muligheten for bruk av DVB-C kort tror jeg er begrenset, i alle fall for GET.

Tilkobling fra kabeltuner til PC blir vanligvis med kompositt, og dermed begrenset kvalitet. Man trenger ikke TV kort hvis man har et skjermkort med video-inn.

Eller er det analog kabel du tenker på? Da brukes vanlig TV kort.

8697932[/snapback]

ikke så mye peiling på dette, men har kabel gjennom borettslaget - og det er vel analoge sendinger vil jeg tro.

ønsker å koble fra kabeluttaket direkte til PC - bruker ikke tuner for kabeltv, ei heller GET!

Lenke til kommentar
Da er det et helt vanlig TV kort du trenger. F.eks WinTV-PVR-150MCE

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315272

Det følger ikke med programvare på MCE versjonen, bruk MeadiaPortal eller Windows MediaCenter.

http://www.team-mediaportal.com/

8698982[/snapback]

vil da trenge en twin tuner, slik at jeg kan se på en kanal og ta opp fra en annen.

men så kom jeg på at vi får tv gjennom fiber neste år, IPTV. da blir vel problemet annerledes, siden dette ikke støttet slikt eller andre kort? eller tar jeg helt feil nå?

har jo først en altienbox i veggen som da skal kobles til en tuner.

Lenke til kommentar

Det er en versjon av det kortet med to tunere.

Når du får IPTV så må du bruke en egen dekoder, og eneste mulighet for å få signalet inn i en PC er antagelig video-inn (kompositt). Dvs kun mulig å få inn den kanalen du har valgt på dekoderen.

Lenke til kommentar
Det er en versjon av det kortet med to tunere.

Når du får IPTV så må du bruke en egen dekoder, og eneste mulighet for å få signalet inn i en PC er antagelig video-inn (kompositt). Dvs kun mulig å få inn den kanalen du har valgt på dekoderen.

8699067[/snapback]

akkurat...

men hvordan tror du det vil bli fremover, tror du det vil komme IPTV dekodere/tv kort som kan takle dette med å se på en kanal og ta opp en annen? og kan en evt bytte ut dagens IPTV dekoder med en annen?

Lenke til kommentar

De fleste leverandører (som GET, Canal Digital, RiksTV) vil tilby PVR (dekoder med innebygd harddisk). Du får høre med din IPTV leverandør om de også vil gjøre det. Konkurransen øker, leverandørene har ikke lenger monopol i sitt område, og må begyne å gi kundene bedre valg.

Men helt bra blir det vel aldri, vi får nok ikke CableCard slik de har i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...