yeahrik Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 er det am6 motor i derbi senda? Lenke til kommentar
Prey Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Derbi mopeder har en egen motor som blant annet har sterkere veiv, bedre girkasse og et annet system for å sprøyte inn bensin. Slik jeg har hørt det da. Lenke til kommentar
parafix Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Derbi mopeder har en egen motor som blant annet har sterkere veiv, bedre girkasse og et annet system for å sprøyte inn bensin. Slik jeg har hørt det da. 8699005[/snapback] et anna system for å sprøyte inn bensin? er forgasser på både am6 og derbi motor men du har rett med veiv å girkasse er sterkere også sterker clutch på derbi Lenke til kommentar
Prey Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Derbi mopeder har en egen motor som blant annet har sterkere veiv, bedre girkasse og et annet system for å sprøyte inn bensin. Slik jeg har hørt det da. 8699005[/snapback] et anna system for å sprøyte inn bensin? er forgasser på både am6 og derbi motor men du har rett med veiv å girkasse er sterkere også sterker clutch på derbi 8699906[/snapback] Hørte noe om at AM6 har vakuum innsprøyting mens Derbi har elektrisk innsprøyting. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Derbi mopeder har en egen motor som blant annet har sterkere veiv, bedre girkasse og et annet system for å sprøyte inn bensin. Slik jeg har hørt det da. 8699005[/snapback] et anna system for å sprøyte inn bensin? er forgasser på både am6 og derbi motor men du har rett med veiv å girkasse er sterkere også sterker clutch på derbi 8699906[/snapback] Hørte noe om at AM6 har vakuum innsprøyting mens Derbi har elektrisk innsprøyting. 8704533[/snapback] Det samme har jeg hørt. Kan det være grunnen til at jeg omtrent aldri må bruke choke på Derbien min? Når jeg starter den når den er kald, går den automatisk opp på turtall, og ned igjen etter 10-20 sekunder. Da er den ikke rå lenger, og det er bare å tute og kjøre.. Endret 26. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Derbi mopeder har en egen motor som blant annet har sterkere veiv, bedre girkasse og et annet system for å sprøyte inn bensin. Slik jeg har hørt det da. 8699005[/snapback] et anna system for å sprøyte inn bensin? er forgasser på både am6 og derbi motor men du har rett med veiv å girkasse er sterkere også sterker clutch på derbi 8699906[/snapback] Hørte noe om at AM6 har vakuum innsprøyting mens Derbi har elektrisk innsprøyting. 8704533[/snapback] Det samme har jeg hørt. Kan det være grunnen til at jeg omtrent aldri må bruke choke på Derbien min? Når jeg starter den når den er kald, går den automatisk opp på turtall, og ned igjen etter 10-20 sekunder. Da er den ikke rå lenger, og det er bare å tute og kjøre.. 8704550[/snapback] Fel som de sier på latvisk. Eneste som er vakumstyrt på Derbi er bensin tilkoblingen. Ellers er det helt vanlig, forgasser, innsug, reed. Alle mopeder som er kalde er slik Jonas. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Fel som de sier på latvisk.Eneste som er vakumstyrt på Derbi er bensin tilkoblingen. Ellers er det helt vanlig, forgasser, innsug, reed. Alle mopeder som er kalde er slik Jonas. 8704574[/snapback] Okaj. Ikke veit jeg hvordan detta styres, men veit ihvertfall at fettern min må bruke choke på sin Malaguti en stund mens den er kald. Det slipper ihvertfall jeg Lenke til kommentar
simmiz Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Derbi har en sterkere motor. Derbi motor tåler 14000 rpm men am6 motor tåler bare 12000 rpm. Derbi har også sterkere clutch å girkasse! Uten trim så er det nesten uansett hvordan motor du bruker av derbi og am6 fordi begge tåler å bli kjørt orginalt, siden en moped er beregnet til å gå i rund 80. Mens med trim er det en fordel å ha en sterkere motor Simmiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå