Gå til innhold

For en syk verden vi lever i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånne galne nok personer finnes det tydeligvis rikelig av i det hjørnet der av verden.

Men den er ikke ubetydelig den risikoen som kommer fra Nord Korea heller - og de er like pønsj i huet der borte.

Når slike land som Iran eller Nord Korea begynner å krigshisse og true med atomproduksjon/atomvåpen burde de ta fra dem retten til å ha slike våpen tvert. De demonstrerer jo for alle og enhver at de ikke er riktig skrudd sammen i hodet der borte.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Når slike land som Iran eller Nord Korea begynner å krigshisse og true med atomproduksjon/atomvåpen burde de ta fra dem retten til å ha slike våpen tvert. De demonstrerer jo for alle og enhver at de ikke er riktig skrudd sammen i hodet der borte.

8704927[/snapback]

og du demonstrerer din utilstrekkelighet i å se mer nyansert på situasjonen. iran har vel alltid sagt at de ønsker atomkraft, ikke atomvåpen. når man først snakker om regionen så er isreal den største trusselen. de er uoffisielt en atommakt (med flere atomvåpen enn kina! på lista over), ingen har gitt dem tillatelse til å utvikle atomvåpen. de mener selv også at de er guds utvalgte folk og religion er en del av politikken der.
Lenke til kommentar

Demonstrerer "min utilstrekkelighet" - den var ny.....lololol....

Neida, bare mislik Israel alt du vil for meg du - det spiller overhodet ingen rolle. Verdenssamfunnet virker mer opptatt av Nord Korea og Iran, og det med rette.

Striden mellom Israel og Palestina tar jo aldri slutt uansett. Det er jo kjempefint at Norge sender mer penger til Palestina og Hamas, slik at de får kasta mer besnin på bålet....ûbersmart!

Lenke til kommentar

Neida, bare mislik Israel alt du vil for meg du - det spiller overhodet ingen rolle. Verdenssamfunnet virker mer opptatt av Nord Korea og Iran, og det med rette.

Striden mellom Israel og Palestina tar jo aldri slutt uansett. Det er jo kjempefint at Norge sender mer penger til Palestina og Hamas, slik at de får kasta mer besnin på bålet....ûbersmart!

8708031[/snapback]

Kan ikke Norge bare ikke gjøre det?

Lenke til kommentar

8704927[/snapback]

og du demonstrerer din utilstrekkelighet i å se mer nyansert på situasjonen. iran har vel alltid sagt at de ønsker atomkraft, ikke atomvåpen. når man først snakker om regionen så er isreal den største trusselen. de er uoffisielt en atommakt (med flere atomvåpen enn kina! på lista over), ingen har gitt dem tillatelse til å utvikle atomvåpen. de mener selv også at de er guds utvalgte folk og religion er en del av politikken der.

8704948[/snapback]

Samme land som gang på gang snakker om å utslette Israel. Men det er OT.

Man bør akseptere at de landene som har atomvåpen pr i dag har de, og gjøre det man kan for å hindre at flere får. Så får de 9(?) landene som har bli enig seg i mellom om nedrusting.

Lenke til kommentar

8708031[/snapback]

Kan ikke Norge bare ikke gjøre det?

8708821[/snapback]

Joada. selvfølgelig kan Norge velge å ikke gjøre det, men ikke sålenge Norge har tatt på seg rollen som Jesus blandt alle verdens land. Norge skal liksom fremstå som "fredsduen" i alle sammenhenger - uansett hvilke land eller fraksjoner man øser ut penger til - og selv om det så er på tvers av det de fleste land i vesten ville ha gjort. Nisseland, spør du meg.

Lenke til kommentar

8704948[/snapback]

Hahahahaha, og i Iran er religion IKKE en del av politikken?

Snakker om å se "nyansert på situasjonen". Tror du må få av deg skylappene.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt på hvorfor dette blir tatt opp nå. Slike våpen hører jo den kalde krigen til. Tror det var sovjet som hadde den største bomben, som ikke ble detonert. Men de fleste av disse våpnene er uskadeliggjort i dag.

Men jeg skal være enig i at det er sykt at noen vil lage noe slikt som kan gjøre så mye ødeleggelse.

8712960[/snapback]

Det finnes nå fremdeles flere tusen stridshoder på strategiske misiiler, og titusener av taktiske atomvåpen, så vil ikke akkurat si det er uaktuelt. Bush-administrasjonen har jo til og med i sin visdom uttrykt et ønske om å bygge nye våpen, atom-bunkerbusters.

Lenke til kommentar
Hahahahaha, og i Iran er religion IKKE en del av politikken? Snakker om å se "nyansert på situasjonen".  Tror du må få av deg skylappene.

8713100[/snapback]

:!: du er virkelig i det komiske hjørnet. du ser vel at det er en forskjell mellom det å ha 75-200 atomvåpen mot det å ikke ha atomvåpen? norge har atomreaktor, sverige har atomreaktorer, de fleste europeiske land har atomreaktorer, men de har ikke atomvåpen.

hva har religion i politikken med saken å gjøre? det er jo helt opplagt det du skriver, men jeg ser ikke hva du vil med det.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt på hvorfor dette blir tatt opp nå. Slike våpen hører jo den kalde krigen til. Tror det var sovjet som hadde den største bomben, som ikke ble detonert. Men de fleste av disse våpnene er uskadeliggjort i dag.

Men jeg skal være enig i at det er sykt at noen vil lage noe slikt som kan gjøre så mye ødeleggelse.

8712960[/snapback]

Det finnes nå fremdeles flere tusen stridshoder på strategiske misiiler, og titusener av taktiske atomvåpen, så vil ikke akkurat si det er uaktuelt. Bush-administrasjonen har jo til og med i sin visdom uttrykt et ønske om å bygge nye våpen, atom-bunkerbusters.

8713203[/snapback]

nå er jo heldigvis taktiske atomvåpen relativt ufarlige i den store sammenheng. atomvåpen kan lages så små som 10 tonn sprengkraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...