Gå til innhold

Finnes det noe man kan spise for å bli høyere?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er 16 år og veier 60 kg, jeg er 1.70 og vil bli høyere! Og jeg har lest forskjellige steder at man må spise riktig, få i seg riktige hormoner osv.

Jeg har også trent sånn helt vanlig siden 5 klasse ( fotball 5 klasse, 6-9 breakdance, 9-1 gym styrke )

Jeg er født sent på året ( desember ) er det mulig at jeg bare er litt treig i utviklinga på den måten? Er ikke treig på andre måter, tihi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen skikkelige veksthormoner.

Er ikke grenser for hva man kan gjøre med dagens flinke leger.

Okey, jeg mente ikke det der. Det var umoralsk.

Selv har jeg ikke et høydeproblem, men jeg vil bare si at det er utrolig individuelt hvordan man vokser. Noen blir aldri spesielt store, mens andre får en skikkelig vokseperiode kanskje senere enn de hadde forventet.

Synes det høres litt spesielt ut å ha et eget kosthold for å skyte fart i høyden...

men uansett, ikke bekymre deg for mye

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem!

Jeg er 15år å er bare 155cm jeg vil bli høyere. jeg har ikke drukket melk siden jeg var 1-3år er det grunnen til at jeg vokser så seint? Legen har sagt at jeg skal bli 180. Jeg spiser å drikker likt som kamerater, Jeg trener også 3ganger i uken på trenings studio.

Er det noe jeg kan gjøre får å våkse, kan gjerne begynne å drikke melk vis det hjelper! :ermm:

Lenke til kommentar

Var 180 i en alder av 11. 7 år senere (per dags dato) måler jeg 190. Hele veksten til et mennesket er tilfeldig. Målene som er dannet av leger der du skal summere høyden på foreldrene og dele er bare bullshit etter egen og andres erfaring. Muttern er 165 og Fattern 175, og jeg "skulle" bli rundt 177 i høyde da. Så lenge du har et normalt kosthold, får kroppen mer enn nok av nødvendig næring.

Lenke til kommentar
Var 180 i en alder av 11. 7 år senere (per dags dato) måler jeg 190. Hele veksten til et mennesket er tilfeldig. Målene som er dannet av leger der du skal summere høyden på foreldrene og dele er bare bullshit etter egen og andres erfaring. Muttern er 165 og Fattern 175, og jeg "skulle" bli rundt 177 i høyde da. Så lenge du har et normalt kosthold, får kroppen mer enn nok av nødvendig næring.

8775761[/snapback]

Jepp, modern og fadern er begge rundt 170. Jeg er ca 183.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fra jeg ble født og fikk i 9.klasse var stort sett alle høyere enn meg, gutter og jenter. I 9 klasse startet jeg med å spise havregryn til frokost hver eneste dag, jeg vet ikke om det er tilfeldigheter :p men jeg ble ihvertfall i løpet av halvannen års tid av de høyeste guttene...

try it :) det gir ihvertfall den beste starten på dagen man kan få!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Noen skikkelige veksthormoner.

Er ikke grenser for hva man kan gjøre med dagens flinke leger.

8711939[/snapback]

Hmm, man kan da ta hormoninnsprøytning hvis man er virkelig lav.

Trådstarter, du er bare 16, så mulighetene er store for at du vokser mer.

Hormoninnsprøytning er beregnet for de som er lave, altså ikke folk som er 170cm

Selv spurte jeg min lege om jeg kunne ta noe som fikk meg til å vokse mer, men han mente jeg ikke var lav nok :mad:

Er nå 161cm, 20 år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...